.
התחום הדינמי של קידום אתרים, שמשתנה באופן תדיר בעקבות שינויים באלגוריתמים של מנועי החיפוש, עשוי להיות קשה למעקב. להלן 5 טעויות שכיחות בקידום אתרים

חמש טעויות נפוצות בקידום אתרים

מאמר אורח מאת: אייל רחמים התחום הדינאמי של קידום אתרים, שמשתנה באופן תדיר בעקבות שינויים באלגוריתמים של מנועי החיפוש, עשוי להיות קשה למדי למעקב אחרי החידושים והשינויים הרבים. מקדמי אתרים רבים מדי עושים טעויות שנובעות מן הקושי הזה, ולכן כדאי לדעת מהן הטעויות הנפוצות ולהימנע מהן. בבלוג Seolinks יצרו עבורנו רשימה של חמש הטעויות הנפוצות ביותר בתחום: 1. מחקר מילות מפתח לא איכותי מילות מפתח הן הדרך העיקרית של מקדם אתרים לתכנן ולייצר קמפיין לשיווק תוכן, לעצב את נושאי האתר ולהגדיר את מטרותיו העסקיות. עם זאת, בעלי אתרים רבים מסתפקים בביטויים שטחיים מדי. חשוב להבין כי מחקר מילות מפתח איכותי הוא חיוני להבנת צרכי קהל היעד והגשת התכנים בצורה הטובה ביותר. לכן אל תוותרו על מחקר מעמיק ככל האפשר, שאולי יגזול מכם יותר משאבים, אבל בטווח הרחוק יתברר כמשתלם. כמו כן, אם אתם עדיין לא משתמשים בביטויי "זנב ארוך", כדאי שתתחילו לעשות זאת. ביטויים כאלה עשויים להקיף קהל יעד מצומצם יותר מאשר ביטויי מפתח קצרים שבהם מילות מפתח כלליות יותר, אולם הגולשים שיגיעו אליכם יהיו איכותיים יותר. 2. הזנחת הקישורים הפנימיים רבים נוטים להתמקד בבניית פרופיל קישורים חיצוני ולהזניח את הקישורים הפנימיים, וחבל. לקישורים הפנימיים יש יתרונות רבים לצרכי קידום אתרים, כגון ניווט נוח באתר, הקלת הסריקה שלו על ידי מנועי החיפוש, יצירת תדמית של אמינות וכדומה. \ שלבו בכל עמוד באתר לפחות שלושה קישורים לעמודים אחרים באותו אתר. כמו כן נסו לשלב סרגל ניווט או תפריט נגלל שיאפשרו לגולשים ולמנועי החיפוש לנווט בקלות ברחבי האתר ולמצוא אפילו את העמוד הנידח ביותר. כמו כן גוונו ככל האפשר בצורות השונות של טקסט העוגן המהווה את הקישור הפנימי, כך שתוכלו לכסות כמה שיותר מילות מפתח. 3. אי השקעה בתוכן בעל ערך אי אפשר להפריז בחשיבות של חוויית המשתמש שמגיע לאתר שלכם בציפייה לקבל מענה לשאלה כלשהי. ככל שחוויית המשתמש תהיה טובה יותר כן ייטב, אולם בעלי אתרים רבים אינם מבינים זאת: הם מעלים לאתר תוכן שנכתב בחופזה, תוכן דל, תוכן שמופיע על המסך באופן שמקשה על קריאתו, תוכן עתיר בשגיאות כתיב ודקדוק, תוכן שלא ברור הקשר בינו לבין השאילתא שהגולש הקליד במנוע החיפוש ואפילו תוכן שהועתק בשלמותו מאתרים אחרים. אז מה כן צריך לעשות? להשקיע בתוכן: להעדיף תוכן איכותי על פני כמות, להשתמש ביעילות בכותרות ובכותרות המשנה, לרווח גושים גדולים של טקסט בעזרת תמונות וכמובן לבצע הגהה קפדנית על התכנים. ככל שהתוכן יהיה מושקע יותר, הגולשים ייהנו יותר מחוויית הביקור באתר. 4. מדיה לא אופטימלית אם כבר השקעתם בטקסט, עשו צעד נוסף והשקיעו בתמונות ובסרטונים שאתם מעלים לאתר. ככל שמהירות טעינת המדיה בכל עמוד תהיה גבוהה יותר, כך חוויית המשתמש תהיה חיובית יותר: הקפידו על סוגי קבצים נכונים, על מימדים ומשקלים שמתאימים לגדלי המסכים השונים, על אופטימיזציה של תגי האלט ושל תיאורי המטא כך שיכללו כמה שיותר מילות מפתח וכדומה. 5. פרסום ושיווק שגויים הניסיון הרב של seolinks בקידום אתרים חשף את בעליה לשלל דרכי פרסום ושיווק אתרי אינטרנט, אולם גם לאתרים שאינם מבצעים כראוי את המהלך החשוב הזה. זכרו: גם התוכן הטוב ביותר אינו שווה דבר ללא גולשים שצורכים אותו, ולכן הקדישו מאמצים לא רק לבניית האתר ולהעלאת התוכן, אלא גם לפרסום ולשיווק שלו. לכן פרסמו קישור לעמודי תוכן שונים בכל פלטפורמה אפשרית, החל ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש, המשך באתרים מובילי דעה ואמינים ועד להפצת קישורים בעזרת בני משפחה וחברים. ככל שתרבו בפרסום ובשיווק, כך יגיעו אליכם גולשים רבים יותר והאתר שלכם יתבסס כאמין ומוביל דעה בפני עצמו, מה שישפיע באופן חיובי על דירוגו במנועי החיפוש.