.

סקירת שינויי גוגל מינואר 12

07.03.2012


ע"פ באריי שוורץ

במאמר זה מובאים שינויים שחלו בגוגל מחודש ינואר 12. השינויים עליהם מדווח הכותב בחלקם מתייחסים לשינויי תוכנה של מנוע החיפוש של גוגל ,רובן מיועדות לשיפור חווית הגלישה  וחלקן משקפות מגמות העשויות להשפיע על תהליכי קידום אתרים.
לגוגל ישנם רכיבים שונים, אותות, אשר סורקים את הרשת לאיתור מידע חדש בין אם מדובר בוידיאו, טקסט, מסמכים תמונות, קישורים וכו'. אלגוריתם החיפוש של גוגל מסתמך על כל המידע הנאסף, ממוין ומקוטלג ע"י אותות אלו. מפעם לפעם עורכת גוגל שינויי תוכנה באלגוריתם ובאותם רכיבים במטרה לשפר ולהתאים את תוצאות החיפוש לשאילתות המשתנות. גוגל משתפרת ומעשירה את מנוע החיפוש שלה בין אם מדובר על סריקות מהירות יותר, עיבוד הקשרי חיפוש, קטלוג, מיון וכו'. מעבר לזאת, גוגל מעשירה את מנוע החיפוש ביכולות חיפוש חדשות הקשורות בין היתר לקשר שלה חיפוש עם הרשת החברתית גוגל+.

בחודשים האחרונים גוגל מדווחת על שינויים רבים אותם ביצעה הינה הרשימה המעודכנת:


1.    כיסוי נרחב יותר עבור חיפושים מקושרים: אותם ביטויי זנב ארוך שמציעה לנו גוגל כאשר אנו מקלידים מילת חיפוש כלשהי. גוגל שיכללה את התוצאות המתקבלות עבור שאילתות הקשורות בנושא מסוים ממקורות מידע נוספים
2.    אחידות בתמונות מוקטנות בעמוד תוצאות החיפוש: גוגל מתאימה את גודל התמונות המוקטנות המופיעות בעמוד תוצאות החיפוש כך שיהיו אחידות בכל סוגי החיפושים בין עם דרך מחשב או בחיפוש בטאבלטים או מכשירים סלולריים אחרים. הגדלים החדשים רלוונטיים לתוצאות הקשורות במתכונים, אפליקציות, פוסטרים לסרטי קולנוע,אתרי קניות, ספרים, חדשות ואחרים.
3.    תחזיות מקומיות יותר עבור עמודי YouTube: גוגל משפרת את הדירוג של תוצאות החיפוש ביוטיוב כך שיהיו יותר רלוונטיות עבור המקום בו המשתמש נמצא. תוך כדי חיפוש גוגל מציגה אפשרויות השלמה רלוונטיות עבור המקום של המשתמש.
4.    דיוק במציאת דפים רשמיים: שיפור זיהוי דפים רשמיים של אתרים כגון: דפים רשמיים של פייסבוק, דפים רשמיים של שחקן קולנוע ואחרים. היכולת של גוגל לזהות דף רשמי היא שיפור משמעותי באלגוריתמים של גוגל ומשליכים על קידום אתרים בגוגל ,אותן יכולות שמפעיל גוגל מופעלות כסינון אתרי דמה.
5.    רענון כתובות ע"פ מדינה: גוגל מרעננת את מנוע החיפוש בנוגע להקשר של תוצאות החיפוש עם URL- ים ע"פ מדינה ועל סמך מידע מעודכן יותר. גם להיבט זה השלכות משמעותיות על קידום אתרים בגוגל – חשיבות המיקום הגיאוגרפי בו מאוחסן האתר וסיומת הדומיין רק מתחזקת ומשפיעה על קידום אתר.
6.    הרחבת גודל תמונות האינדקס בחיפושים אוניברסאליים: גוגל משנה את גודל גוף התוצאות בעמוד חיפוש התמונות הכללי, במטרה להציג תוצאות רלוונטיות יותר במקרה של חיפושים נרחבים יותר.
7.    שינויים מינוריים באלגוריתם המסייע בהשלמה אוטומטית: גוגל מצמצמת את החיפוש האוטומטי בכדי להימנע מהשלמות מעליבות או לא ראויות עבור ההקלדה.
8.    עדכון בפקודת Site:: גוגל משפרת את הדירוג ומגוון התוצאות המתקבלות באמצעות פקודת- Site:. אם לגוגל יש יכולת דיוק גבוהה יותר בזיהוי URL  מהעבר סביר להניח שזה נובע מיכולות אינדוקס טובות יותר ונגישות לתוכן שבעבר לא נסרק. מקדמי אתרים יכולים להשתמש בנתון זה על דרך ניסוי ותהיה כדי לדעת אילו דפים "רואה" גוגל יותר מהעבר ולהניח כי  קידום אתרים בגוגל יושפע אף הוא משיפור האינדוקס.
9.    שיפור לעדכניות: שופרו האותות למציאת תוכן עדכני כך שכעת זמני האיתור מהירים יותר. גוגל יכולה לסרוק את הרשת באופן מהיר יותר ועל כן מוצאת תוכן עדכני באופן מהיר יותר.
10.    שיפור ביכולות זיהוי במקרה של חיפושים בטוחים (Safe Search) בחיפוש תמונות: השינוי מבטיח שיפור בתוכנה של גוגל המזהה תוכן למבוגרים.
11.    שינוי אינטרוולים של מעקב אחר ההיסטוריה עבור אינדקסים: גוגל סורקת את הרשת כל הזמן ויש לה אותות שונים לאיתור שינויים ברשת ביניהם אות המאתר מסמכים ברשת. לאחרונה עדכנה גוגל את אותו האות העוסק באיתור מסמכים חדשים.
12.    שיפור למילים נרדפות בשפות זרות: תוצאות החיפוש יציגו גם תוצאות הכוללות ביטויים נרדפים עבור ביטוי החיפוש בשאילתא.
13.    חסימה של ממייני שאילתות: גוגל מורידה אלגוריתם ישן שאינו רלוונטי במטרה לרענן ולמיין באופן מדויק יותר את תוצאות החיפוש המתקבלות בשאילתא.
14.    תוצאות חיפוש מאורגנות יותר עבור שאילתות חיפוש בגוגל קוריאה
15.    תמונות מעודכנות: גוגל שיפרה את יכולתה למצוא ולסרוק תמונות עדכניות ברשת.
16.    עדכונים לסרגל הכלים של גוגל: גוגל משנה את סרגל הכלים שלה במטרה לשפר את חווית המשתמש. בשינוי האחרון הוסרו תפריטי גלילה ובמקומם ישנה רשימת קישורים בראש עמוד החיפוש.
17.    הוספת 3 שפות חדשות עבור דפי השגיאה מסוג 404: גוגל מתרגמת את דפי השגיאה המוצגים לעיתים לשפות חדשות פורטוגזית, הולנדית ואיטלקית.
18.    שיפורים בחיפושים הקשורים לטיולים: גוגל משפרת את התוכנה שלה הקשורה לחיפושים בנושא טיסות.
19.    תוכן עדכני ואותות חיפוש: גוגל משפרת את יכולתה לקלוט ולעבד הקשרי חיפוש מתוך שאילתות חיפוש של המשתמשים במטרה לשפר את התוצאות החיפוש. לדוגמא אם משתמש מסוים חיפש תפוח ומיד לאחר מיכן חיפש בננה סביר להניח שינו הקשר בין המילה תפוח לבננה.
20.    חיפושי קניות סביב העולם: עדכון המאפשר למשתמש לזהות אלו מהאתרים הם מתאימים יותר עבור המוצר אותו הוא מחפש תוך כדי הדגשה, זמינות במלאי, דירוג ומספור חוות הדעת. השירות זמין עבור ארה"ב, גרמניה ויפן.
21.    שיפור האיות הקוריאני.
22.    היסטורית חיפוש ביותר מ 20 מדינות: בעקבות שינויי Search Your World גוגל מסוגלת לשמר את החיפושים של המשתמש ומאפשרת לו לחפש בתוך אתרים שבהם בקר בעבר. זהו שירות זמין רק עבור משתמשים בעלי חשבון גוגל אשר הפעילו את האפשרות הזו בהגדרות החשבון שלהם. המטרה היא אחזור תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר עבור המשתמש.
23.    שיפור למקטעי ערוצי וידיאו: בתוצאות החיפוש ניתן יהיה למצוא קישורים ישירים עבור תוכן הוידיאו  הרלוונטי עוד הוכחה לרצון של גוגל להציג לגולש תוכן הנתפס בעיניה כפופולארי ורמז נוסף לכך שמי שעוסק בקידום אתרים בגוגל צריך לראות בסרטוני וידאו אמצעי חשוב לקידום אתר
24.    שיפורים בדירוג בחיפושים לוקאליים
25.    שיפורים לתיקון האיות באנגלית
26.    שיפורים לכיסוי של חדשות אוניברסאליות: תיקון באג בחיפושי חדשות
27.    איחוד אותות: גוגל סורקת את הרשת בחיפוש של נושאים חדשים פופולאריים. עד היום השתמשה גוגל בכמה אותות (תוכנה) לזיהוי של נושאים חדשים. כיום, גוגל מבצעת שינויי תוכנה ומאחדת אותות במטרה לשפר ביצועים בעיבוד המידע בזמן אמת ובאיתור מהיר של נושאים פופולאריים חדשים ברשת.
28.    שיפור חיפוש מזג האוויר הטורקי.
29.    עדכון ויזואלי לעמוד עדכון חשבון של גוגל.
30.    עדכון פנדה: גוגל מוסיפה עדכון במערכת הפנדה שלה בכדי להפוך אותה  לרגישה יותר לשינויים המתרחשים ברשת.
31.    הערכת קישורים: גוגל מכבה את אחד האותות (רכיב תוכנה) בהן השתמשה על מנת להעריך קישורים ברשת.
32.    עדכון חיפוש בטוח SafeSearch: גוגל משפרת את ההתמודדות מול תוכן למבוגרים כך שתוכן לא רלוונטי שמקורו למבוגרים לא יופיע לעיתים קרובות. 
33.    עדכון ספאם: גוגל מתקנת כמה חולשות במערכת שלה עבור הספאם.
34.    שיפור תוצאות מקומיות: גוגל משיקה מערכת חדשה למציאת תוצאות מקומיות רלוונטיות יותר עבור חיפושים לוקאליים של המשתמש. היום גוגל יודע להעריך שאילתות או מסמכים הקשורים בחיפוש לוקאלי.
35.    מיון נרחב עבור קישורים מאותו אתר: שיפור תוכנה של גוגל במרכיב המתייחס לזיהוי כפילויות. גוגל משנה את הקוד המתייחס להרחבת תוצאות חיפוש של תוצאות המוצגות מאותו אתר.
36.    פחות כפילויות בקישורים מאתר: גוגל מייעלת את התוכנה הקשורה במציאת כפילויות בתוצאות החיפוש. כיום גוגל מציגה תוצאות הרלוונטיות יותר לתוכן האתר ופחות לדיוק בשאילתא המתבקשת