.

קידום אתר ברוח השינויים האחרונים

10.04.2012

תקופה של כאוס

לאחרונה החלה גוגל להעניש אתרים אשר מבצעים קידום אתרים הנתפס כמניפולציה ,  במילים אחרות  האלגוריתמים של גוגל השתכללו והצטרפו אליהם עיניים אנושיות למדיי של עובדים מטעם גוגל הסורקים את האתרים ומפעילים שיקול דעת אנושי. ואם חשבנו שישראל קטנה והעברית...מי ירצה להתעסק איתה טעה  בישראל מתנהל נקיון רציני של הרשת אתרים נופלים בדרוג התוצאות, מוסרים כליל , תזזית של ממש.
היום יותר מתמיד קשה לעבוד על גוגל שפועל בכמה רובדים ,כמות ואיכות, אלגוריתמים ואנשים מטעם גוגל . קידום אתר טבעי
למקדמי אתרים רבים ישנה נטייה להשקיע מאמץ עודף ולקדם יתר על המידה את אתרים שברשותם ,משהו שעובד מפתה לעשות אותו בשטאנץ וכך קורה שאתרים שבתחילה הגיבו טוב ועלו  בדירוג מתחילים לאחרונה , ללא סיבה  לאבד את הדירוג והתנועה אליהם . קידום אתרים ראשוני בו האתר עובר אופטימיזציה ועולה בדירוג הוא מצוין להגדלת יחס ההכנסות וההשקעה אולם השלב הבא צריך להתנהל בתכנון ובצורה אורגנית (גם אם יש לחץ לתוצאות מהירות).  ביצוע מניפולציות חוזרות על תגי המטא באתר והוצאת  קישורים בצורה זולה ולא מקצועית  עבדה עד כה למקדמי אתרים רבים וסיפקה שיטות לקידום אתרים זול , לא עוד !
החגיגה של אתרים תומכים, החלפות קישורי פוטר , קישורים מפורומים קורסת (ומנקה מהשטח מקדמי אתרים חלטוריסטים, קידום אתרים במחירי ריצפה וכל שיטה מניפולטיבית שהצליחה עד כה "לעבוד" על גוגל )
ואם בעבר פעולות קידום אתר אלו גרמו לאתר רק לאבד מדירוגו במקרה הרע היום נשלחות יותר ויותר התראות ( דרך גוגל WEBMASTER) במקרה ה"טוב" או שאתרים פשוט מוסרים מהרשת ללא התראה.

תגי מטה טבעיים


אחד הפרמטרים שיש לתת עליהם את הדעת הוא שימוש במילות מפתח בתוכן הדף וכן בתגי המטה.
שימוש עודף של מילות מפתח בדף ידועות לכל מקדם אתרים המסיים קורס קידום אתרים ולכן לא נתעכב עליהם.
השינוי אותו אני רוצה להרחיב היום ( ובשונה ממה נלמד עד כה בקורס קידום אתרים )  הוא דווקא לגבי שימוש בתגי מטה.
עד כה כאשר לנגד מקדם אתרים עמדה מילת מפתח לקידום הוא שילב אותה בכל תגי המטה כולל בתמונות ובקישורים ואפילו בכתובת ה URL.
לא עוד!
שימוש מופרז ומגמתי באותה מילת מפתח או ביטוי בכל הספקטרום של התגים והמקומות בו זמנית ( תגי מטה,  )ALT, ANCHOR, URL. ) יחשבו קידום עודף.
כאשר נמצא כ  80% תאימות בין מילות המפתח בשימוש בקישורים, בכתובות ובתוכן מעידים על קידום עודף המעניק לאתר מבנה מלאכותי, לא טבעי. או במילים אחרות, אין להגזים ולעבוד כמו מכונות ולשלב את אותה מילת מפתח הן ב TITLE, ב ALT   ובקישור פנימי. כמובן שמדובר במבחן הסבירות, ויש להשתמש בהם בדיוק כמו בבישול...לפי העין. כלומר חשבו על מאמר "טבעי" שהכניס בעל אתר שאינו מקדם אתרים ונסו להתנהג כמוהו
מה עושים כאשר יש מנגנונים המכניסים זאת אוטומטית? זה הזמן להכניס במנגנונים שינוי ולקבל יתרון מול אתרים שאין באפשרותם לבצע שינויים אלו.

קישורים


פרופיל קישורים הינה חזית בה קל לזהות קידום אתרים עודף בייחוד כאשר מדובר באיכות קישורים נמוכה. מקדם אתרים המקדם אתר תוך שימוש בקישורים לא מגוונים ,שיוצאים בצורה לא סבירה מאתרים חסרי הקשר ,ושנתפסים  כמניפולציה יפילו את האתר. קישורים מאתרים חלשים או מחוות קישורים מזיקים. אם אתר התבסס עד כה על קידום בשיטת אלו מומלץ כי יטפח מעתה גל פעילות מאזן , בהדרגה וישפר את עצמו בחזית התוכן והמדיה החברתית. אין להיות שעננים בעניין כיום ניתן לראות שאתרים לא רק יורדים בדרוג אלה ממש נענשים ומוסרים ממנוע החיפוש של גוגל.

קידום אתרים הגישה הטבעית


ההמלצה למקדמי אתרים היא להיזהר ולא לעבור לצד האפל של הקידום ע"י קידום אתרים עודף. לכן אם התחלתם לקדם אתר מסוים ואתם מעוניינים שהאתר של הלקוח שלכם ישרוד את "ציד המכשפות" הנוכחי שנוקטים בגוגל הורידו הילוך (או למעשה שנו מהלכים)  –
הוסיפו תוכן ,מוצרים ,תמונות ,סרטונים וכל מידע רלוונטי המתאים לאופיו של האתר. שקלו היכן משולבות מילות המפתח, גוונו, לעיתים אל תכניסו, נהגו בטבעיות.
הצבעות חברתיות הפכו לנכס של ממש לעסק. עשו כל צעד כדי לזכות בכניסות לאתר, בהצבעות לייק, גוגל פלוס, שיתופים ותגובות.
הוסיפו קישורים אך  באופן מידתי וטבעי  .
זכרו תמיד איך היה מתנהג האתר אם לא היה מטופל על ידי מקדם אתרים ,איך היה נוהג בו בעל האתר אם לא היה עושה קידום אתרים בגוגל וקו זה יאזן את פעולות קידום האתר שלכם.
והחשוב מכל -  אנשים הקוראים תוכן ראוי ומושקע יצביעו עליו ,ישתפו ,יקשרו אליו או פשוט יישארו זמן מספיק לקרוא ולהסתובב באתר , אלו המתנות הגדולות ביותר שאתם יכולים להעניק לאתרים שלכם . כאן נמדד קידום אתרים מקצועי , מתוחכם שרץ למרחקים ארוכים.

קראו גם -  קידום אתרים ברוח השינויים האחרונים חלק ב'


1.
חדשות חשובות ומענינות
עמוס רדליך (17.04.2012)
2.
תגובתי
ורדה (17.04.2012)