.

מתי עדיף למדוד שני דומיינים יחד בגוגל אנליטיקס

06.02.2015



המצב המוכר והשכיח הוא שיש לך אתר והוא מוגדר כ״נכס״ (property) ב- google analyics כלומר אתה שם עבורו קוד מעקב בגוגל אנליטיקס. אם יש לך כמה אתרים תרצה בד״כ לראות בכל אחד מהם ״נכס״ בפני עצמו כלומר שיהיה לכל אחד קוד מעקב רגיל משלו וכך תוכל לקבל נתונים עליו באופן נפרד .


מצד שני ישנם מקרים בהם כדאי ועדיף לרשום כמה דומיינים תחת אותו property בגוגל אנליטיקס כלומר לתת לכולם אותו קוד מעקב ולראות בהם יחידת בדיקה אחת.  מתי נרצה להשתמש במעקב בדומיינים מרובים ?

מעקב דומיינים מרובים

גוגל מאפשר לך לעקוב אחרי כמה אתרים במשותף כלומר לקבל דוח משותף לשניים (או יותר) אתרים במשותף, מתי זה טוב? מתי אנו עשויים לרצות למדוד את ביצועיהם של שני אתרים תחת אותו נכס בחשבון? להלן מצבים בהם יהיה הגיוני יותר שתרצה למדוד ביצועים משני אתרים תחת אותו מעקב -













  1. כאשר יש לך שני דומיינים (או סאב דומיינים) שמשרתים את אותו עסק או שהם חלק בלתי נפרד מתהליך רכישה אחד .

גם אם תקבל נתונים משותפים עדיין תוכל להשתמש ב  מסננים  (filters) כדי לארגן את הנתונים ולדעת מהיכן הגיעו אליך (לדוגמא לייצר פילטר לנתונים רק על url א׳ ופילטר ל url 2 ) ועדיין יהיה לך האפשרות לראות את הנתונים של שניהם גם יחד ב״תצוגה מורחבת״ . ובוודאי שתהיה לך האפשרות המצוינת להשתמש ב סגמנטים (segments / פלחים ) כדי לראות במסגרת הנתונים מידע ספציפי.

כברירת מחדל, Google Analytics מציג רק בדוחותיו רק את הנתיב והשם של דף, לא את שמות הדומיינים.כלומר אם יש לך נתונים משני דומיינים אתה לא תראה מאיזה דומיין הגיע למשל ה :

  • ‎/about/contactUs.html‎

כדי ששמות הדומיינים יופיעו בדוחות שלך, עליך לעשות שני דברים: ליצור עותק של התצוגה המפורטת של הדיווח שכוללת נתונים מכל הדומיינים שלך, ולהוסיף מסנן שיגיד ל-Google Analytics להציג שמות דומיינים בדוחות שלך.


א. דוגמא א - יש לי עסק לדלתות ואני מייצרת דלתות פנים ודלתות חוץ שניהם תחת מותג אחד .יתכן שמשיקולי קידום אתרים ושיווק אקים שני אתרים נפרדים שיתחרו על מילות מפתח נפרדות אך בפועל יעניין אותי כמה דלתות קנה כל לקוח מהחברה ,האם לקוח שנכנס להתעניין בדלת פנים רכש גם דלת כניסה וכו׳. לא ארצה שלקוח שנכנס לאתר אחד ״יצא״ מהאתר ויהפך באתר השני ללקוח ״חדש״ בעוד שמבחינתי הוא לקוח של המותג שלי שעבר תהליך רכישה ומחפש דלתות נוספות מהמותג שלי.

ב. דוגמא ב - יש לי אתר בתחום ההייטק ובלוג חברה (ב url נפרד) ,הבלוג מביע דעות אישיות אך שניהם פועלים במשותף לקרב את הלקוח לתהליך רכישה. ארצה לראות איך הלקוח מנווט בין שניהם ,ללמוד עליו ולא לנתק מגע כשהוא יעבור בין האתר לבלוג.

  1. עגלת קניות ואתר יכולים להיות מצב קלאסי בו כאשר אדם עובר לשלב הרכישה ונמצא ב״עגלת קניות״ אך אותו שירות ניתן לו בדומיין אחר (אתר עם מערכת סליקה) לא נרצה לאבד את רצף הקשר עם אותו לקוח וגם כשהוא חוזר להמשך קניה שהוא לא יהפך ל״לקוח חדש״.

  2. אם יש לנו תוכן שמוצג בדומיין אחר באמצעות iFrame או טכנולוגיה דומה, עדיין תוכל לאסוף נתונים מהתנועה הזו באמצעות מעקב בדומיינים