.

מדידת ביצועי רשתות חברתיות

22.04.2012

  אתם משקיעים בשיווק בפייסבוק , לינקדאין ,גוגל פלוס, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות, ומתלבטים היכן להשקיע יותר ומה עושה לכם טוב יותר את העבודה , בדיוק כמו כל פעילות שיווק באינטרנט - קידום אתרים בגוגל , פרסום באדוורדס ואחרים מגיע השלב בו תרצו למדוד את מידת האפקטיביות של השקעתכם. גוגל אנליטיקס נערכת לאחרונה לספק לכם את המידע.
ככל שהשימוש במדיות חברתיות הופך להיות חלק אינטגרלי מאסטרטגיית השיווק של חברות, אנשי קידום אתרים ואנשי שיווק באינטרנט גדל הביקוש לדוחות מהימנים שישקפו נאמנה את מידת ההשקעה בכל רשת חברתית ואת מידת הכדאיות והתרומה לתקציב השיווק.
המידע שגוגל החלה לספק משקף מגמה  – היום "לעשות פייסבוק" , לינקדאין, טוויטר ,גוגל פלוס ורשתות חברתיות אחרות הפך לחלק אינטגרלי מאסטרטגיית השיווק של עסקים וחברות  ושל תהליך קידום אתרים באינטרנט ולפיכך גוגל נרתמת לספק מידע מדיד ומדויק שיאפשר לכל איש שיווק או מקדם אתרים לשכלל ולברור טוב יותר את ערוצי הפעילות המתאימים לו .
בגוגל אנליטיקס ניתן יהיה לקבל מענה על:
•    ניטור התנועה שמגיעה מכל רשת חברתית  והאופן בו היא משפיעה על המרות מידיות ועל  ותהליך המרה עתידי.
•    הבנת הפעילות החברתית שמתרחשת הן באתר והן מחוצה לו




איזה מידע ניתן לקבל מהדפים החברתיים של גוגל אנליטיקס


סקירה כללית

תאפשר לראות כמה המרות נאספו מכלל הרשתות החברתיות ( כמות וערך כספי) וזאת ביחס לכלל ההמרות.
ביקור באתר מרשת חברתית יכול להסתיים בהמרה מיידית או רק להוות שלב מסייע בהמרה עתידית  ולכן בגוגל אנליטיקס עושים הבחנה בין :
•    "המרות חברתיות באינטראקציה אחרונה"  - המרות מידיות , גולש הגיע וביצע המרה ( "Last interaction social conversion" )
•    "המרות חברתיות בסיוע " - המרות שבהם הגולש הגיע מרשת חברתית, לא ביצע המרה אך חזר מאוחר יותר וביצע או ("Assisted Social Conversion"


בנוסף לסקירה הכללית ניתן לקבל דוח המרות מכל רשת חברתית בנפרד ,כמות מספרית ושיעור כספי



לדוגמא ניתן לראות את ההשפעה של הוספת סרטון וידאו על המרות. לראות כמה זמן בילו בדף והאם סרטון כלשהו הוביל להמשך שיטוט באתר ולאן.
להשוות אילו מאמרים (או לחליפין דגמי מוצרים) שפרסמתם יצרו תגובות טובות יותר – יותר תגובות, יותר שיתופים ובאילו רשתות חברתיות בוצעו השיתופים.
כמובן שלפני שבודקים השגת מטרות יש להגדירן מלכתחילה בגוגל אנליטיקס.



פעילות חברתית מחוץ לאתר


ניתן למדוד את ההשפעה של הפעילות החברתית מחוץ לאתר ברשתות החברתיות. אפשר לראות את כתובות דפי התוכן ששותפו, איך הם שותפו והיכן ומה נאמר.



בשלב זה הדיווחים הם לגוגל פלוס ולאתרים החברים בפלטפורמה Social Data Hub




 

לסיכום


אין ספק כי קידום אתרים בגוגל צריך לכלול מינון הולך וגדל של פעילות ברשתות חברתיות . קידום אתרים שמתבסס על זירה מגוונת בכמה רשתות חברתיות , יצירת באזז וקישורים לאתר שהם מעבר לקידום אתרים קלאסי. הרשתות החברתיות מצדן משכללות חדשות לבקרים את הממשק במטרה להתאימו ללקוח, מוספות אפליקציות, אמצעי פרסום וכלי מדידה. גוגל מיישרת קו
מומלץ לכל מקדם אתרים ובעל אתר ללמוד את הממשק החדש ,להגדיר יעדים מדידים ולמקד את פעילות השיווק באינטרנט (קידום אתרים ,פרסום ורשתות) בהתאם.