.

גוגל פרש

06.11.2011

 
אלגוריתם  Coffeine של גוגל עושה עוד קפיצת מדרגה בשכלול התוצאות האורגניות במנוע החיפוש.
השפעתו לדברי גוגל תהיה על 35% מהתוצאות ,השפעה משמעותית לכל הדעות וזה אומר שגם תהליכי קידום אתרים בגוגל יעברו התאמה לכללי המשחק החדשים.

 זה היה רק עניין של זמן


גוגל נענה לצורך המאוד בסיסי הטבוע בכל מחפש מידע ברשת למידע עדכני ורלוונטי בציר הזמן. לא עוד תוצאות חיפוש המעלות דפים שהרלוונטיות שלהם "התקררה" כמו למשל אירועים משנים קודמות, מעתה ישתמש גוגל באלגוריתם למידע עדכני וישנה את הירריית התוצאות לה הורגלנו. אם בעבר קבלנו אתרים בתוצאות  החיפוש לפי פרמטרים מסויימים של קידום אתרים אך מימד העדכניות  לא שיחק בהם תפקיד הרי שמעתה לעדכניות תהיה חשיבות מכרעת. כאשר נחפש לדוגמא "משחקים אולימפיים" נקבל קודם כל את התוצאות המתייחסות לשנת 2012 גם מבלי שנצטרך לציין את השנה בתיבת החיפוש.
גוגל מצהירים שהם השלימו בשנה האחרונה את מערכת האנדוקס של קופאין  (הושקה ב יוני 2010) וזה יאפשר להם לסרוק ולאנדקס את הרשת עם אתרים עדכניים בכל התחומים
האלגוריתם יידרש להחלטות עדכניות בהתאם לסוג המידע שעליו לעבד.  בגוגל עושים הבחנה בין:
א.    נושאים חמים וכאלו שהתרחשו לאחרונה. – במצבים אלו ניתן יהיהי למצוא את המידע באופן מידי כולל אלו שהתרחשו למפני מספר דקות. למשל לפי האלגוריתם החדש של גוגל חדשות מסוג breaking news  יוצגו במידי.
ב.    אירועים המתרחשים באופן קבוע ומדיי תקופה - למשל כנסים, בחירות לנשיאות, תכניות טלויזיה  וכדומה. לגביהם יציג גוגל קודם כל את התוצאות מהאירוע האחרון לפני אירועים בציר זמן ישן יותר.
ג.    מידע מעודכן –מידע שניתן להציג לגביו עדכונים למשל דרוג גולשים, תגובות, ליין מוצרים חדש וכדומה. למשל אם תרצו לקבל חוות דעת של  גולשים על מצלמה מדגם כלשהו גוגל יציג את התגובות העדכניות ביותר. או "הנמכרים ביותר" כמובן שהכוונה למידע עכשיווי ולא לאלו שנמכרו הכי טוב לפני חצי שנה...
ייחודו של האלגוריתם הוא בכך שהוא עוצב כדי להבחין טוב יותר בין סוגי המידע השונים ובצורך המשתנה להציג עדכניות.

השלכות על קידום אתרים בגוגל

אין ספק שאלגוריתם שמשפיע (לדברי גוגל) על 35% מתוצאות החיפוש יקרין חזק על תהליכי קידום אתרים באינטרנט ועל השימוש ברשתות חברתיות כעזר לקידום האתר .
אמנם רק עכשיו הכריזה גוגל על השקתו של האלגוריתם החדש והשלכותיו טרם שינו את פני הרשת אך להערכתי האישית תהליך קידום אתרים בגוגל יעשה אדפטציה לכיוון השינוי ואתרים חדשים בבניה יצטרכו לקחת בחשבון שינוי בכללי המשחק.

קידום אתרים עדכני

איך עשוי להשתנות תהליך קידום של אתר?
כבר היום ידוע שתגובות גולשים חשובות הן מבחינה שיווקית והן לצורך קידום אתרים .מעתה יעשה להערכתי שימוש נרחב בתגובות גולשים הן באתרים ה"קלאסיים" לתגובות גולשים והן בסוגי אתרים שעשויים לאמץ סגנון כזה
  • שיתוף ברשתות חברתיות וממשק תגובות, LIKE  וכפתור 1+ בכל דף באתר כולל מוצרים ומאמרים במטרה שיוסיפו באז , שיח ותגובות  עדכניות. בהמשך יצטרך מקדם אתרים או בעל האתר לייצר את הבאז המתאים כאשר הוא מעלה מאמר ,מוצר, מבצע וכדומה
  • עדכון תאריך בדפים למשל על מאמרים. יתכן מאוד שחלק מהדרך בה גוגל ישפוט עדכניות יהיה שימוש בתאריך...
  • יצירת קטגוריה שגוגל עשוי להבין מילים כגון:  "חדש" ,"חדש על המדף" ,"חדשות עדכניות" וכדומה. קרוב לוודאי שגוגל הלומד שפות מהר יבין לזהות שמדובר במוצרים עם עניין מיוחד לעדכון ובפלטפורמה שמיועדת לשים על הבמה מידע חדש
  • באתרי מכירות עם מוצרים יהיה צורך לייצר ריענון ועדכונים מסוגים שונים שכן לא ברור עדיין איך פועל האלגוריתם ואיך גוגל ידע שמוצר עדכני. סביר להניח שכדי לקדם אתר ולגרום לו להיכנס ל"חגיגת" העדכניות ידרשו אמצעים כמו :
  • ריענון מידע תקופתי על פריטי מוצרים
  • הוספת תאריך עדכון המוצר
  • הזנת תגובות גולשים חדשות
  • יצירת באזים ברשתות שיגררו LIKE  וכד'

 
.


1.
תגובה
ירון (14.11.2011)
2.
חידוד משמעותי על גוגל פרש - האלגוריתם החדש
אורי זילברשטיין (08.11.2011)
3.
מאמר מעניין אך יש הרבה ספקות לגבי הביצוע של גוגל.
אלעד (08.11.2011)
4.
תגובה
ורדה (07.11.2011)