.

Google Now וקידום אתרים

12.05.2013

בשנים האחרונות גוגל שיחררה אוסף של כלים ומוצרים במטרה לשפר את הדרך בה הגולש מחפש מידע ברשת.

Google Now הייתה אחת מהאפליקציות אותן שיחררה גוגל בשנה האחרונה, אולם, לא זכתה להצלחה מרובה, שכן  הייתה זמינה רק עבור מכשירי אנדרואיד בגרסא ספציפית. אך גם זה במגמת שיפור, שכן אותה אפליקציה זמינה כיום גם עבור מכשיר האייפון והאייפד.

זוהי אינה הפריצה הראשונה של גוגל לעבר שוק המובייל, אולם, זוהי בהחלט נקודת מפנה משמעותית. עם שירותי המובייל שלה, גוגל מסוגלת לנבא באופן יותר מדויק מה הגולש מחפש.
 גוגל מסוגלת למשל ללמוד את היסטורית הגולש ולהציג נתונים רלוונטיים עבורו תוך הצגת הנתונים במראה של "כרטיסים" כמו לדוגמא: מזג האוויר להיום, פקקי תנועה, זמני טיסות, ועוד.

כרגע, הצגת התכנים הרצויים מוגבלת אולם סביר להניח שבקרוב יהיה אפשר לראות שיפורים שיציגו תוצאות רלוונטיות יותר ויותר עבור הגולש.

גוגל "מבינה את הגולש" טוב יותר מאי פעם


בגוגל טוענים, שהם מבינים את הגולש יותר טוב מאי פעם ולכן היכולת להציג תוצאות חיפוש יותר רלוונטיות עבורו יגרמו להעלאת יחסי ההמרה עבור בעלי האתרים. בגוגל מבינים, שעל סמך איסוף נתונים ובחינות סטטיסטיות אפשר יהיה לנבא את צרכי הגולש עד לרמת דיוק גבוהה למדיי. עובדה זו אינה חדשה, זה כבר שנים שחברות מנהלות בסיסי נתונים אשר יכולים לסייע להן לנבא את נתוני הצריכה של הלקוחות. אבל גוגל משכילה לקחת זאת צעד אחד קדימה והיא מוסיפה לאותו בסיס נתונים גם את היכולת לנבא את יכולות החיפוש.
זה לא אומר שמנגנון החיפוש מיושן, להיפך הוא עכשיו הופך לרלוונטי מאי פעם.
קשה האומנם לדרג את Google Now שכן היא אפליקציה חדשה למדיי, אולם לגביי קידום אתרים חשוב להיות ערניים בכל הקשור לחיפוש על גבי מכשירי מובייל.

שינוי בתפיסה לגבי חשיבות קישורים בקידום אתר


שינוי בתפיסה של קידום אתרים הוא הדבר הכרחי הבא. בניית קישורים לצורך קידום אתרים הוא כבר לא הדבר האפקטיבי ביותר לקידום אתרים בגוגל .

מנכ"ל חברת SEOmoz טוען, במטרה לתקן את שיטות הקידום שהיו נהוגות עד לא מזמן, כי הפתרון לשינוי יהיה בהסברה ללקוח שרק שינוי במדדי ביצוע מרכזיים (כמו: יחסי המרה, טרנזקציות, החזקה וכו') יחד עם מדדי חיווי נכונים (קישורים, דירוג, יכולת סריקה וכו') זו הדרך לקדם את האתר.
Google Now תהווה פקטור  חשוב בשינוי הכללים בקידום אתרים והפיכתו מקידום טקטי לקידום אסטרטגי. Google Now  מספקת תוצאות חיפוש שהן אישיות, תלויות מיקום, ציבוריות עם בסיס חיפושים היסטורי. באופן יותר ברור, גוגל מצרפת מידע מהמקורות הבאים לצורכי הדיוק בחיפוש:
מיקום גאוגרפי, חיפושים, gmail, לוח השנה של גוגל, גוגל+ גוגל פיננסי.

Google Now היא עוד הוכחה שעל מקדם אתרים לבצע פעולות שהן מעבר לקידום אתרים הקלאסי  קרי -אופטימיזציה, מחקר מילות מפתח ,תוכן וקישורים כדי להביא אתר להיות ראשון בגוגל אלא עליו  להתחשב בגורמים נוספים ולדאוג לשיפורם (כמובן בסיוע פעיל של בעל האתר) .
הכוונה היא לשיפור התנועה לאתר, זמן השהייה באתר ואופן הניווט בו (חווית משתמש) ,חשיפת מותג ויחסי המרה גבוהים כניסות מול השגת יעדים.

חיפושים מקומיים המפתח לקידום אתרים


חיפושים שמקורם במכשירים ניידים הופכים לנפוצים יותר ויותר בתקופה האחרונה כאשר הטלפונים החכמים הופכים נגישים עבור כולם איך אפשר להיערך מבחינת קידום אתרים לחיפושים שמקורם ממכשירים ניידים?
קודם כל יש לבצע אופטימיזציה לדפי הפרופיל של העסק בגוגל ובכללם גוגל פלוס, דף עסקי, גוגל מיקומים וכדומה.
יש לבחון איזה חיבור קיים בין הלקוחות לבין האתר והפרופילים השונים הנוספים שיש לעסק. הדרך בה הלקוחות נעזרים באתר באמצעות ניידים, טבלטים וכדומה. ולשפר את חווית הלקוחות היכן שצריך , להבין את הגולשים ואת סוגי המכשירים ולבחור בערוץ הכי מתאים עבור העסק.
אין ספק שאתר שישכיל לפעול בהתאם יקבל יתרון ע"פ מתחריו.

מסקנות


זה רק עניין של זמן עד אשר Google Now יהיה נגיש למשתמשי מחשבים נייחים לכן, בשביל להישאר בעניינים, חשוב, שבעלי אתרים יבינו היטב מהיכן מגיעים אליהם הלקוחות ומאלו מכשירים. למרות שאין באפשרותנו לוודא כיצד פועל אלגוריתם החיפוש, אנו יודעים כי מדובר בחיפוש המבוסס על צרכים והקשרים.
לגוגל יש מוצרים ושירותים רבים שמשרתים אותו בקביעה מה היא תציג בסופו של דבר בתוצאותיה ולכן ישנה חשיבות רבה בעדכון המידע בפרופילים החברתיים של גוגל.
אם נשכיל להבין שהחיפוש של גוגל יתמקד מעתה יותר באוריינטציה של הלקוח ופחות באוריינטציה המוצגת על גבי העמוד עצמו סימן שאנחנו עושים קידום אתרים מקצועי.



1.
צעדים יותר מעשיים שעל בעל האתר לעשות בעניין
דני וקסלר (14.05.2013)
2.
תשובה לתגובתו של דני
ורדה (14.05.2013)