.

שינוי האלגוריתם Mayday של גוגל

01.01.0001

עכשיו זה רשמי או כפי שמצהיר מאט כץ ב 30.5.10 –"זהו בהחלט שינוי באלגוריתם,שינוי בדרך בה אנו מעריכים/מדרגים אילו אתרים יתאימו בצורה הטובה ביותר לשאילתות עם ביטויי "זנב ארוך".


זה הורגש לראשונה בתאריכים 28.4-3.5.10 ,אתרים שלהם ביטויי זנב ארוך במיוחד אתרי מכירות עם הרבה פריטי מוצר שאליהם היו נכנסים בכניסה ישירה לאחר חיפוש שם הפריט,גילו שכמות הכניסות באמצעות דפים אלו פחתה תוך ימים בודדים עד כדי ירידה של כ 25% בתנועה. נתון זה מאוד משמעותי לאתרים שכ- 60% מדפי הנחיתה שלהם בנויים מדפי המוצרים ...
במקביל לירידה בדרוג דפים עם מילות מפתח בזנב ארוך גם ה PR שלהם ירד .


מול האתרים שדפים רבים שלהם ירדו בדרוג ניתן היה לראות שדפים חדשים תפסו את מקומם,דפים שלטענת גוגל נחשבים כדפים טובים וראויים יותר להצגה במקום אלו שירדו.


תופעה זו שבשל עיתוייה נקראת – Google Mayday (גוגל מאי דיי) יצרה כמובן פאניקה רבה בקרב אתרים שעיקר הכניסות אליהן מתבצעות לדפים פנימיים.מדובר במיוחד באתרי מכירות שהמוצרים מהווים תוצאות חיפוש ומקור להכנסות ישירות. כדי להבין למה התכוונו גוגל בהצהרותיהם לגבי דפים איכותיים בשאילתות זנב ארוך להלן כמה הנחות למהות האלגוריתם החדש שגוגל מיישמת בימים אלו:


  • הנחת היסוד הראשונה היא שגוגל פשוט שינו את צורת ההתייחסות שלהפ לקישורים פנימיים ולאופן בו הם מזינים דפים פנימיים. יתכן שעכשיו יש חשיבות גבוהה מבעבר או שונה מבעבר לאיכות סידור הקישורים הפנימיים. קשה להאמין שגורם זה יתברר כמשפיע המרכזי שכן אם זה היה המצב,הדבר היה משפיע באופן גורף על רוב האתרים בעלי מבנה דומה.אמנם נכון שלא כל אתר בנוי בצורה זהה אך עד כה מדיווחים של מקדמי אתרים שעובדים עם אתרים שנפגעו מהאלגוריתם "Mayday" זה לא קרה ככל הנראה עקב מבנה כזה או אחר של דפים פנימיים. בכל אופן בוודאי לא ניתן לבסס את השינוי רק על אלמנט זה אם כי ניתן על דרך ניסוי ותהיה לבדוק זאת ,ראו המלצה בסוף המאמר.
  • יתכן שגוגל מסוגל כעט לרדת עמוק יותר בסריקת הדפים (לדפים שבעבר לא היה מסוגל להגיע) ולפיכך מתגלים דפים שטרם סרק עד כה ברשת ועכשיו הפכו פתאום לרלוונטיים ומתחרים בדפים שעד כה כיכבו במצעד התוצאות.קרוב לוודאי שהסריקה לאו דווקא העמיקה אלה שגוגל "קורא" טוב יותר את הדפים ה"עמוקים" הללו ובוחן אחרת את איכותם.
  • יתכן שמהירות טעינת אתר ודפים בפרט הפכה לפקטור של ממש בדרוג איכות הדפים (ולפיכך בסוגיות קידום אתר בגוגל) ואם עד לא מזמן גוגל רמזה או המליצה על שיפור איכות טעינת דפים כאלמנט חשוב עכשיו זה חלק לא מבוטל באלגוריתם?! מסתבר שבדיקה השוואתית בנושא בבבחינת מגוון אתרים לאחרונה ממש, הביאו למסקנה שזאת יכולה להיות הדאגה האחרונה כרגע,כלומר אם לא מדובר בדף שלוקח לו דקה ויותר להגיב,אין למהירות טעינת הדפים כח רב יותר כעט.כמובן זה לא מבטל את חשיבות הצורך בזמן תגובה מהיר,אלה זה מוריד את הפוקוס מאלמנט זה.
  • בעבר חיפוש של 3 מילים בגוגל העלה בתוצאות גם דפים עם "זנב ארוך" בן 4 מילים,עכשיו כנראה יש צורך לבקש את כל ארבעת המילים בחיפוש על מנת שגוגל יציג דפים אלו. כלומר גוגל מתייחס לתוכן בצורה אחרת. ככל שיש יותר דפים ברשת המתחרים על שאילתות "זנב ארוך" כך גוגל מרשה לעצמו לדייק ולהציג דפים העונים במדויק לשאילתות שבגולשים מחפשים.
  • על אותו משקל,גם איכות הטקסט בקישורים anchor אל דפים אלו יצטרך להתאים את עצמו לביטויי זנב ארוך.כלומר דפים פנימיים המקודמים על ביטיי זנב ארוך יצטרכו לקבל קישורים טקסט קישור בעל זנב ארוך תואם.
    ולסיכום,ההמלצה כרגע היא לא להיכנס לפאניקה מצד אחד אך גם לא לשבת על הגדר ולהמתין.יש לשפר את איכות הדפים הפנימיים שלהם ביטוי זנב ארוך-


מומלץ לטפל בתוכן דפים פנימיים אלו שיהיה מקורי ושונה מדף ברמת עומק קישורים נגישה יותר (לרוב מדובר בתוכן שיהיה שונה מדף הקטגוריה שאליו המוצר שייך.


כדאי לדאוג לתת חשיפה חזקה יותר לדף בעזרת קישורים חיצוניים איכותיים ועם טקסט קישור התואם לביטוי זנב ארוך.


כדאי לסייע לגוגל "לצלול" לדפים פנימיים אסטרטגיים ע"י קישורים נגישים מדף הבית או מדף חזק אחר.


לוודא שהדפים הפנימיים אינם כבדים מדיי ושהם נטענים במהירות.


וכמובן להיות קשובים למידע המקצועי של מקדמי אתרים ומנהלי אתר המדווחים בשיטת ניסוי ותהייה על מה שהם עושים ועל ההשלכות של גוגל בסריקת אתריהם.