.

איך להשתמש ב Google Webmaster Tools –ב'

01.01.0001

איך להשתמש ב Google Webmaster Tools חלק א' -  יתרונות והרשמה
איך להשתמש ב Google Webmaster Tools חלק ב' -  תצורת אתר
איך להשתמש ב Google Webmaster Tools  חלק ג' -שאילתות חיפוש
איך להשתמש ב Google Webmaster Tools  חלק ד' - קישורים
איך להשתמש ב Google Webmaster Tools  חלק ה' -סריקה ושגיאות תוכן
 
אחרי שצלחת את שלבי ההרשמה ל Google Webmaster Tools נפתח בפניך עולם שלם של מידע על אתר האינטרנט שלך,לא צריך ללמוד קידום אתרים באינטרנט כדי להבין את המידע פשוט עקוב אחר ההוראות שנבנו לפי התפריט הנוכחי שמצוי ב Google Webmaster Tools נתחיל עם "תצורת אתר"



sitemaps


בדף זה תוכל לראות אם לאתר שלך יש מפת אתר ,מתי היא עודכנה וכמה כתובות היא מכילה. אמנם העלאת מפת אתר פיזית לא נעשית כאן אך באמצעות Google webmaster tools ניתן לעדכן את גוגל כי העלית מפת אתר וכי הינך מזמין אותו להתבונן בדפים חדשים או במבנה שונה באתר. עדכון לגבי מפת אתר חדשה תדרוס את המפה הישנה. 
 


 
גישה לסורק



גישה לסורק מאפשרת להתבונן בקובצי ה robots.txt שיש לאתר. קבצים אלו הינם הוראות בקוד שהמתכנת רושם למנועי החיפוש, חלקם נועדו לחסום גישה לדפים מסויימים,ספריות,תיקיות או אפילו אתר שלם. אמנם כדי לדעת האם קובצי הרובוטס הם "טובים" או להבדיל שהם חוסמים את גוגל מלהגיע לדפים שהוא צריך להגיע צריך להבין קידום אתרים באינטרנט אבל פעולה אחת פשוטה תאפשר גם למי שאינו מקדם אתרים לבדוק גישה לדפי האתר:


1.הכנס לדף "גישה לסורק" רד לתחתית הדף והכנס כתובת מהאתר שלך ולחץ על כפתור "בדיקה"
2.אם הכתובת שהכנסת מותרת לגוגל תקבל הודעת "מותר". אם מאיזושהי סיבה הדף שהכנסת חסום לגוגל ,הוא יודיע לך שלא יכול היה להיכנס לדף. כמובן את הבדיקה יש לבצע לא רק לדף הבית אלה לדגום זאת בדפים חשובים.




Sitelinks



איזור זה לא רלוונטי לכל אתר. במידה וגוגל מציג את האתר שלך עם תתי קישורים מתחת לדף הבית איזור זה ב Google Webmaster Tools יהיה אצלך פעיל,אחרת דף זה יציג לך מידע לקוני. אם יש לך תתי קישורים שכאלו יש באפשרותך לבקש להסיר הצגתו של קישור זה או אחר אך לא לבקש להוסיף קישור במקומו. כדאי לגעת כאן רק אם אין ברצונך להציג את אחד הקישורים מסיבה כלשהי אחרת עדיף לא לגעת. 
 


שינוי כתובת

באזור זה ניתן לעדכן את גוגל בצורה מהירה יותר על מעבר אתר מכתובת ישנה לכתובת חדשה.
הדבר בא להשלים תהליך של העברת אתר בצורה תקינה עם קוד 301 ( permanent redirect) ושל רישומו של האתר עם הכתובת החדשה ב google webmaster tools .


הגדרות


באזור זה ניתן להגדיר את ארץ היעד בה האתר פעיל כלומר שבמסגרתה הוא עושה קידום אתרים בגוגל.


בחר דומיין מועדף ואפשר לגוגל להתייחס אליו כאל הדומיין הראשי.


התערבות בתדירות הביקורים של העכביש של גוגל לא מומלצת למעט במקרים מסוימים בלבד למשל כשקצב ביקורו תכוף מדיי ונוצר עומס על השרת עקב כך


טיפול בפרמטר- אם יש באתר פרמטר בעייתי למשל כזה שגורם להכפלת תוכן ניתן להציע לגוגל להתעלם ממנו (זה ברמת הצעה בלבד ולא הוראה לגוגל). ניתן לבקש להתייחס לעד 15 פרמטרים. פעולה זו אינה פותרת מטיפול בכפילויות למשל ע"י תג Canonical.