.

האם קידום אתרים בגוגל מושפע מגוגל פלוס

23.02.2012

כפתור 1+ מתנהג שונה מכפתור הלייק של פייסבוק אליו אנו רגילים  ולפיכך ,כ"ישות" חדשה, מעוררת את סקרנותינו.   לחיצה על כפתור 1+ אינה מפרסמת ישירות את הקישור ב"זרם" כפי שהוא מוצג ברשת החברתית של גוגל+, אולם הגרפים מראים מזמן את כוונותיה החברתיות של גוגל וכל מקדם אתרים עשוי לשאול את עצמו האם ועד כמה  לחיצות על כפתור 1+ מסייעות לתהליך קידום אתר בגוגל.

הייעוד הרשמי של כפתור 1+


גוגל מגדירה את 1+ כשירות שאמור לסייע לאנשים להחשף ולשתף תוכן עם אותה קבוצת אנשים שהם מכירים וסומכים אליה. משתמשים יכולים להשתמש בכפתור 1+ על תכנים מסוגים שונים -  אתרים ,תמונות, פרסומות וכמובן אתרים הנמצאים בתוצאות החיפוש של גוגל. כאשר משתמש לוחץ על כפתור ה- 1+ עבור תוכן מסוים יופיע הקישור בפרופיל שלו בגוגל+, כמו גם בתוצאות החיפוש ובאתרים המציגים כפתור זה.

גוגל לא הסתפקה בכפתור 1+ והשיקה לאחרונה ממש את  Search Plus Your World במטרה לאפשר למשתמשים לחפש מידע לא רק בחיפוש ה"רגיל" אלה גם בתוך מקורות המידע האישיים שלו . במצב זה לחיצה על כפתור 1+ תגרום למידע עליו לחצנו להיות חלק מהמידע האישי שלנו ,כלומר יגברו הסיכויים שנראה את התוכן עליו לחצנו בתוצאות החיפוש האישיות שלנו .

גוגל אומנם מסבירה את המטרה של כפתור 1+ אולם אינה מסבירה מה שכל מקדם אתרים רוצה לדעת – איך ישפיעו לחיצות מרובות על כפתור 1+ על דירוג תוצאות החיפוש ועל תהליך קידום אתרים בגוגל.
וכמו תמיד בתחום קידום אתרים את המידע ניתן להפיק מבדיקות של סיבה ותוצאה להלן ממצאים ראשוניים.

האם כפתור 1+ משפיע על ביצועי האתר בחיפושים חברתיים?


  לכפתור 1+ ישנה ללא ספק השפעה עקיפה על דירוג האתר בתוצאות החיפוש 
לדוגמא: כאשר משתמש  לוחץ על כפתור גוגל +1 בעבור תוכן כלשהו הוא נותן לה מעין  "חותמת אישור". במצב זה החברים שלו ואילו הנמצאים במעגלים שלו יתייחסו לתוכן הזה הרבה יותר  בחיפוש SEARCH PLUS YOUR WORLD אם השם שלו עושה להם משהו (למשל הם סומכים עליו שאם הוא התלהב מהתוכן הזה גם להם יש סיכוי לאהוב אותו) .
כמובן הערה זו נכונה במידה ואותם שני משתמשים מקושרים זה לזה ולחשבונם בגוגל יגברו הסיכויים שהתוכן שנלחץ בפלוס אחד על ידי משתמש אחד יופיע במיקום בולט בתוצאות החיפוש של משתמש אחר ולכן יהיה בסבירות גבוהה יותר לחשיפה.

יש לשים לב וזה רלוונטי אף יותר לתהליך קידום אתרים – אמנם העניין עוד נבדק והמסקנות עוד בתחילת הדרך אך  לעיתים תוצאת החיפוש תיראה גם כשהמשתמש אינו מחובר בחשבונו בעת החיפוש  אלה רק בזכות העובדה שסך הלחיצות על כפתור 1+ שהתוכן קיבל היו רבות . כאן תהיה השפעה ישירה בין כמות השיתופים בגוגל פלוס לבין הסיכוי כי תוכן זה יוצג.

איך זה קשור לקידום אתרים?


חשיפה מוגברת מעלה את פוטנציאל החשיפה של התוכן ,לחיצה על קישור לקרוא אותו ואת פוטנציאל השיתוף (הפצתו הויראלית) , בין אם יופיע בטוויטר, פייסבוק  גוגל+ או כל רשת חברתית אחרת. ככל שהקישור עובר יותר בין משתמשי פייסבוק וטוויטר ערכו עולה בתוצאות החיפוש.

מה ניתן ללמוד מזה?


כפתור גוגל 1+ יכול לסייע בדירוג העמוד. מספר גבוה יותר של 1+ מגדיל את פוטנציאל השיתוף וה- CTR, אשר יכול להביא עימו עלייה בשיתוף חברתי ועימה עלייה בדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל. חשוב לשים לב, זוהי קורלציה ולא הסיבה לקשר בין 1+ ושיתופים חברתיים אחרים על דירוג תוצאות החיפוש.
השורה התחתונה, השפעת הקישור של 1+ אינה ישירה, מה שמורה על העובדה שתהליך קידום אתרים קלאסי עדיין הכרחי. לשיטות קידום אתרים הכוללות בניית קישורים, מילות מפתח ומבנה כתובות URL יש עדיין משמעות והשלכות על דירוגו של העמוד בגוגל.

שירות ה 1+ עדיין בחיתולים ויש עוד צורך באיסוף מידע בכדי להסיק לגבי הקורלציה שלו לתוצאות החיפוש. בגוגל טוענים: "1+ כמו כל שירות דירוג אחר נבחן ונלמד בזהירות לגבי השפעתו על תוצאות החיפוש".

למומחי קידום אתרים יש השקפה חיובית על העתיד של החיפוש החברתי. ארין אברהרט מ 352 מדיה גרופ טוען: "אני לא חושב שאנו חיים בעולם, ולא שאי פעם נחייה בעולם שבו לאותות חברתיים לא יהיו השפעה על קידום אתרים."