.

איך מפרסמים בלינקדאין

19.03.2012



לינקנדאין הינה רשת החברתית לקשרים עסקיים. היא מונה למעלה מ 150 מיליון חברים בכל העולם כאשר מהפילוח שמפרסמת הרשת -  40 מיליון מהם בארה"ב , 1.3 מיליון עסקים קטנים , 5.5 מיליון מנהלי הייטק ועוד.
פרסום ממומן היא עוד פלטפורמה המשלימה תהליך של קידום אתרים בגוגל ברשת החיפוש האורגני ואם השירות או המוצר שלכם פונה לקהל עסקי ואתם מעוניינים  בפרסום מעבר להשקעתכם בקידום אתרים בגוגל לינקדאין היא בהחלט זירה ראויה.
אז איך מפרסמים בלינקדאין ?
שימוש נכון בפלטפורמה של לינקדאין עשויה להיות ערוץ פרסומי מצוין שכן בשונה מפייסבוק הרווי בפרסומים ומציף במסרים פרטיים , לינקדאין מאגדת פעילות עסקית נטו ונוכחים בה קהלי יעד ממוקדים ואיכותיים. כאשר נכנס חבר ללינקדאין הוא נכנס ב"כובע" עסקי ולכן פרסום הצעה עסקית עשויה לזכות לקשב רב יותר

פרסום לפי קהלי יעד

 
בלינקדאין ניתן לכוון את הפרסום לקהל יעד אחד או יותר על ידי הפילוחים הבאים:
  • אזור גיאוגרפי
  • פרסום לחברות מסוימות אם אנחנו רוצים שרק חברה/חברות ספציפיות יקבלו את המודעה שלנו
  • פרסום לחברי קבוצה או קבוצות מסוימות.
  • פילוח לפי קבוצות גיל
  • פרסום לזכרים / נקבות
  • פרסום לפי פילוח תעשיות ספציפיות (למשל חינוך, ממשלתי, הייטק, רפואי וכדומה)
  • פילוח לפי גודל חברה – מחברה של אדם אחד עד חברות ענק.
  • פרסום לדרגים שונים בחברות . למשל "בעלים" , מנהל, VP, SENIOR,   איש הדרכה, CXO, מתחיל, DIRECTOR, שותף וכדומה.
  • פרסום לפי מחלקות מקצועיות למשל: בעל תפקיד במחלקת כספים, הנדסה, מנהל פרויקטים, נדלן, מכירות ועוד

יצירת מודעות הפרסום בלינקדאין היא פשוטה אולם יש בכל זאת לתת את הדעת טרם יוצאים בקמפיין שיווקי ברשת זו.

הגדרת מודעות פרסום בלינקדאין

כבר עם הרשום לתוכנית הפרסום של לינקדאין יידרש המשתמש ליצור את מודעת הפרסום הראשונה ,אבל רגע ,

לפני שתמהרו ליצור מודעת פרסום חשבו עבור מי היא מיועדת – האם המודעה היא מודעת פרסום אישית עבורך המשתמש או עסקית עבור חברה/בית עסק מסוים?
במרבית המקרים הפרסום הינו פרסום עסקי ועל כן חשוב לשים לב שכאשר יוצרים מודעה פרסומית מסוג זה יש להגדיר אותה כך שתהייה תחת החשבון העסקי. איך עושים זאת? תכונה זו חבויה בתפריט נגלל של שם המשתמש בפינה הימנית של המסך.

קידום אתרים בגוגל

הקלדה של שם החברה מציגה אוטומטית אפשרויות השלמה מתוך ממאגר הנתונים של לינקדאין. בחירה של החברה הרצויה מאשרת כי הינך נציג מוסמך מטעם החברה אולם גם מאפשרת בחירה של נציג מוסמך אחר אם אינך כזה, ע"י הקלדה של שמות משתמשים רשומים ברשת לינקדאין יחוברו המשתמשים הרצויים ואף יקבלו התראה על כך. באופן זה יש באפשרות המשתמש להגדיר את ההרשאות וההתראות הרצויות: משתמש אדמיניסטראטור, כניסה רגילה, קריאה בלבד, משתמש לענייני חשבונאות, משתמש לענייני פרסום.

שימו לב, מי שהוגדר כאדמיניסטראטור בפעם הראשונה ישאר כזה ולא ניתן יהיה לשנות  זאת אלא באמצעות שירות הלקוחות לכן חשוב לשים לב את מי ממנים לתפקיד זה.

יצירת המודעה הראשונה בלינקדאין

יצירת המודעה עורכת כמה שלבים:
1.    הזנת שם הקמפיין – כל קמפיין יכול להכיל כ 15 מודעות פרסום. אם אתם מעוניינים להריץ מספר קמפיינים בו זמנית עבור קהלי יעד שונים או מטרות שונות, מומלץ להזין שם קמפיין משמעותי שיסייע בזיהוי הקמפיין הרצוי.
2.    הגדרת היעד- חשוב לתת את הדעת לאיפה להפנות את אלו שילחצו על המודעת פרסום שלנו האם לאתר החברה? האם לפרופיל האישי או לעמוד שלנו ברשת חברתית? בעמוד העסקי ניתן כמובן להפנות את הגולשים למחלקה ייעודית. כך שלמשל אם בדף סאו טאץ קידום אתרים באינטרנט יש דף להתמחות בהדרכות בקידום אתרים ואני אפרסם מודעה שבה אני מציעה הדרכה וחונכות בקידום אתרים אז ארצה שהמתעניינים יגיעו או לדף הייעודי באתר סאו טאץ או לדף הדרכות קידום אתרים שבדף החברה בלינקדאין.
3.    העתקים ותמונות- לינקדאין מאפשרת הגדרת מודעה ע"פ הסטנדרטים הבאים:
•    אייקון - תמונה קטנה 50X50
•    אורך כולל של הכותרת יכיל עד 25 תווים
•    אורך גוף המודעה יכיל עד 75 תווים פרוסים על שתי שורות

את המסרים ,התמונות ודף היעד יש לבנות בהתאם לקהלי היעד שלהם בחרנו לחשוף את המודעה. למשל אם נרצה לפרסם שירות קידום אתרים בגוגל עבור אתרי חברות היי טק בישראל ,נפנה את המודעה לתעשיית ההייטק בלבד, לדרגים מסוימים ויתכן שאת המודעה נכתוב באנגלית.

קידום אתרים בלינקדאין

 

מקדו את מודעות הפרסום לקהל היעד שלכם

לפני פרסום המודעות בקמפיין יש לקבוע מיהו קהל היעד אותו מחפשים:

•    יש להגדיר מראש על מי מנסים להשפיע: חשוב שמודעת הפרסום תגיע לאותו משתמש בעל החלטה. על כן יש לכוון את המודעה בהתאם לצרכים – אם קהל היעד היא חברה גדולה למשל יש לכוון את המסר לנושא התפקיד המתאים ופחות  למנכ"ל.
•    הגדרת קהל יעד ע"פ תפקיד: חשוב לשים לב לעובדה שלא פעם לאותו תפקיד ישנן הגדרות שונות בחברות שונות על כן, חשוב לשמור על ראש פתוח ולבחון את האפשרויות הקיימות.
•    הגדרת קהל היעד ע"פ קבוצות: לא פעם ניתן למצוא את קהל היעד בקבוצות שונות ברשת. גם במקרה זה כמו בהגדרות תפקיד יש לבחון שמות שונים של קבוצות ולבדוק אפשרויות בתעשייה ואצל מתחרים בכדי למצוא את הקבוצות המתאימות ביותר.
•    פרסומת לכלל הקהל בלינקדאין הינה האופציה האחרונה אליה יש לכוון את הפרסום שכן היא כללית מדיי ולפיכך פחות יעילה ותעלה יקר. מומלץ לכבות אפשרות זו המצויה בתחתית הההגדרות.

איך מפרסמים בלינדקאין

הגדירו תקציב ותשלום

דברים חשובים שיש לדעת על העלות של הקמפיין:
•    לינקדאין מגדירה עלות מינימום של 2$ עבור כל קליק (CPC) לכל מודעה בקמפיין.
•    לינקדאין מציגה את טווחי המחירים עבור כל קליק (CPC) בהתבסס על הגדרות קהל היעד של הקמפיין.
•    לינקדאין קובעת סכום מינימאלי יומי העומד על 10$ ליום או כ 300$ לחודש בקירוב.
•    התשלום באמצעות כרטיס אשראי

לסיכום

חשוב לזכור שלכל פעולה שיווקית ובכלל זה גם לפרסום ממומן יש עקומת למידה של מה עובד ומה לא  ואם הנחות היסוד הראשוניות לא כל כך עבדו נסו אחרות.
לפרסום יש אחוזי הצלחה מוגבלים, בואו עם הציפיות המתאימות והמשיכו להשקיע בנוכחות במנועי החיפוש עם תהליך קידום אתרים בגוגל. ובפעילות מיתוג בלינקדאין בחלק הלא ממומן.