.

POSSUM שינויים בגוגל חיפוש מקומי

07.10.2016

פוסום הוא כינוי לעדכון האלגוריתם של גוגל שהתרחש בספטמבר  2016.

למרות שאין כרגע עדין פרסום רשמי מצד גוגל , פוסום POSSUM   מתברר כעדכון המשמעותי ביותר מאז יושם האלגוריתם PIGEON בשנת  2014.


השינוי המרכזי הוא בפילטר שהפעילה פתאום גוגל ,שמציג תוצאות מסויימות ומסנן אחרות.

ה"חגיגה" בתוצאות החיפוש גדולה עוד יותר כי במקביל לשינויים בתוצאות המקומיות ,מתגברות העדויות שנכנס גם אלגוריתם כללי שקשור לכלל התוצאות האורגניות וככל הנראה יש קשר בין השניים.


גם אם אתם מותג חסר סניפים ולא עסק מקומי עדיף שלא תתעלמו מהשינויים בתוצאות הלוקליות (מקומיות).

חיפוש "רגיל" בגוגל מעלה בשלב זה המלצה לגולש לעבור לחיפוש מקומי ,כלומר גוגל מסיטה את תנועת הגולשים לכיוון המקומי כדי לשפר את חווית המשתמש עבורו.

 עסקים שאינם בעלי כתובת פיזית מקומית  החלו לחוות ירידות בדירוגים של תוצאות מקומיות , עסקים מקומיים מסויימים "נעלמו" לכאורה מהתוצאות בעוד שלמעשה הם לא נעלמו אלא סוננו על ידי גוגל . יתכן שאופיו החמקמק של הסינון הוא המקור לשם שהוצמד לאלגוריתם - על שם החיה  - POSSUM.


המטרה המרכזית של גוגל ביישום האלגוריתם הזה היא ככל הנראה לאפשר לכמה שיותר עסקים מקומיים נוכחות ברשת,על חשבון מותגים גדולים ששלטו עד כה בכיפה.

לספק לגולש חווית משתמש רלוונטית יותר. אחרי הכל אדם המחפש "מסעדה יוונית" ונמצא בשיקגו לא צריך תוצאות של מסעדות יווניות במישיגן וגם לא של מסעדות שאין להן סניף מקומי.


כמה שינויים שנצפו בעקבות האלגוריתם החדש


  1. חלק מהאתרים שאין להם שיוך מקומי נפגעו בתוצאות הלוקליות בעוד אתרים שיש להם שיוך מקומי המקומות בהם יש להם ייצוג החלו לבלוט.  

  2. תופעת לוואי מדאיגה - עסקים בעלי אופי דומה למשל משרד עורכי דין עם שותפים, צוות רופאים במרפאה וכו' שחולקים מתחם פיזי משותף כמו אותו משרד, אותה שכונה, רחוב, שדרה בקניון וכו' גוגל החל "לנקות" מהתוצאות חלק מאותם עסקים ולהציג רק אחדים מהם.

  3. המיקום של החיפוש משנה את התוצאות אך לא תמיד משקף את האופן בו לקוחות מחפשים את השירות.

קחו למשל לדוגמא מקבץ של מסעדות סיניות (כל מסעדה היא כמובן עסק עצמאי בפני עצמו) שנמצאות במתחם ה"רובע הסיני". אדם שנמצא פיזית קרוב לרובע ומחפש "מסעדה סינית " יקבל את כל מגוון המסעדות במתחם .מצד שני אם  החיפוש יתבצע ממקום שאינו הרובע הסיני אלא ממקום מרוחק יותר ,גוגל יציג לו רק את חלק מהמסעדות ויצרף לתצוגה גם עסקים מאיזורים נוספים בקרבתו. פעמים זה נכון ללקוח ולעיתים זה עושה עוול לעסקים מקומיים מסויימים.


3 . לפני השינוי ,עסקים שמבחינת מיקום גאוגרפי לא היו שייכים לתחום שיפוטה של עיר כלשהי אלא בגבולה למשל ורצו להכלל בתוצאות המקומיות לאותה עיר לא הופיעו ,בעקבות פוסום הם חוו עליה חדה ופתאומית בתוצאות והחלו להופיע.


איך מתמודדים עם שיפור נוכחות בתוצאות המקומיות


חשוב להדגיש כי אלו המלצות שלי בלבד שצריכות להוכיח עצמן במבחן התוצאה אך אין ספק שיש הגיון רב בהן שכן הן בקנה אחד עם המלצות גוגל לשיפור חווית המשתמש.

גוגל רוצה לתת העדפה מתקנת לעסקים קטנים עם כתובת מקומית (על פני חנויות מותג גדולות) אך גם נלחם בספאם ,נלחם בעסקים שרוצים להציג לכאורה מגוון סניפים כדי להרוויח יתרון מקומי באותם מיקומים גם אם אין לו באמת כתובת פיזית אמיתית.  (מכירים טריק קידום אתרים לעשות דפים בנוסף "אינסטלטור בתל אביב" לאינסטלטור שלמעשה יושב בראשל"צ?) 

אם לעסק שלכם יש סניפים פיזיים חשוב לאפשר לגוגל לזהות שאלו סניפים אמיתיים.

איך?

עסק שאכן רוצה שיגיעו אליו לסניף יעשה כמה צעדים מתבקשים כדי שזה יקרה -

הוא יפרסם את כתובתו הפיזית של הסניף, טלפון, מפה, טלפון מקומי , שעות פעילות, זמינות חניה ואפשר גם תמונה. למעשה כל דבר שמוכיח שאכן זהו סניף אמיתי.

חשבתם להתחכם ולפרסם ב"גוגל לעסק שלי" כתובת במיקום נחשק בעוד העסק שלכם ממוקם במיקום אחר? גוגל עושה ככל הנראה הצלבות חכמות עם האתר, עם כרטיסי עסק במקומות אחרים ויודע להצליב מידע.

ככל שתפרסמו יותר פרטים (הן באתר והן בגוגל לעסק שלי) והפרטים יספקו לגולש מידע חיוני (למשל האם יש חניה, שעות פעילות,טלפון ,תמונת העסק וכו') כך תעלו את הסיכוי שגוגל ידגיש את העסק שלכם ולא יסנן אותו .

יתכן שבארץ קידום אתרים בנוסח "X במרכז" או "אינסטלטור בשרון" לא יזוהו על ידי גוגל כלומר יתכן שקידום "בשרון" "במרכז" יהפכו למילות מפתח פחותות ערך.


מתוך : http://searchengineland.com/everything-need-know-googles-possum-algorithm-update-258900