.

אלגוריתם חדש לגוגל - Page Layout

21.01.2012

         
         
 

האתר שלכם מאבד גובה? אולי יש לכם עודף פרסומות?

לפני יומיים הודיעה גוגל כי היא משיקה אלגוריתם חדש לשיפור חווית המשתמש . מאט כץ מהנדס ראשי בגוגל מציין כי אין מדובר בגחמה חד פעמית אלה באחד מ - 500 שיפורים ויותר שצפויים להפתיע אותנו בשנה הקרובה.  לאלגוריתם הזה יש השפעה על קידום אתרים בגוגל ועל תכנון ואפיון אתר חדש. פורטלים ואתרים אחרים המתפרנסים מפרסומות יאלצו לעמוד בפני דילמה -  להענות לדרישות המפרסמים ולהציב פרסומות במיקומים בולטים באתר או להתחשב בשיקולי קידום אתרים בגוגל והתאמה לאלגוריתם החדש ובכך לשפר מיקום בתוצאות החיפוש

מהו האלגוריתם החדש

האלגוריתם שהשיקה גוגל מדרג את איכותו של דף אינטרנט בהתאם לפריסת התוכן שלו בדף ותוך מתן דגש על כמות הפרסומות ומיקומם בדף. 
 הנחת היסוד היא שעודף מודעות פרסום שמציפות את הגולש בהיכנסו לאתר מעיבות על חווית הגלישה שלו, מציפות אותו בתוכן לא איכותי ומקשות עליו לקבל את התוכן שמלכתחילה התכוון לקבל בכך שנוכחותם במקומות בולטים דוחקת את מיקומו של התוכן ה"אמתי" של האתר.

מי יפגע מהאלגוריתם

גוגל הכריזה כי האלגוריתם החדש ישפיע על פחות מאחוז אחד מהחיפושים ברמה העולמית ,אך גם אם זה נראה במבט ראשון כהשפעה קטנה עדיין מדובר באחוז מתוך  3 ביליון ! חיפושים ליום ברמה העולמית  ,זאת לפי הערכות חברת ComScore.
אתרים ופורטלים המתפרנסים מפרסומות יצטרכו מעכשיו לשקול מחדש את מיקום המודעות בדף הבית ובשאר דפי האתר. כמובן שכאשר מקדם אתרים מכין אפיון לאתר חדש שיתאים לקידום אתרים בגוגל הוא יצטרך מעתה לקחת בחשבון היכן למקם את הפרסומות ואיך לגשר בין הצורך לתת למפרסמים המשלמים מיקום אטרקטיבי מבלי לפגוע בדרוג האתר וברמת התחרותיות שלו בהיבטים של קידום אתרים .
גוגל מדגישים כי מי שהחליט לעדכן את פריסת הפרסומות בדף שלו ולשפרן , האלגוריתם יתייחס לכך במידי  כבר מהסריקה הבאה של הדפים. כמובן יש לקחת בחשבון שלגוגל לוקח מספר שבועות עד שהוא מסיים סבב סריקה של כל אתר על כל דפיו כלומר זאת הכוונה בהתייחסות "מידית".

איך גוגל רוצה את האתר שלנו?

הדגש העיקרי הוא שלגולש תהיה חווית משתמש חיובית ושבמפגש הראשון של הגולש עם האתר הוא לא יצטרך להתמודד עם משוכות של פרסומות. אתרים שיציבו פרסומות שכאלו דירוגם בגוגל יפגע.
עיקר ההקפדה היא  על הימצאותם של פרסומות "קופצות" וכן על החצי העליון של דף האתר (לפני קו הקיפול).לא יפגעו אתרים שמציגים כמות סבירה של פרסומות בחלק שמתחת לקו הגלילה .
למי שמתלבט מציעה  גוגל להיעזר במגוון כלים הקיימים ברשת לשיפור האתר ,אחד מהם הוא ה -  Browser Size .


כמה קצוות לא ברורים

גם לאחר הצהרותיה של גוגל נשארו כמה סימני שאלה –
מהו שיעור מודעות הנחשב בעיני גוגל כ "נורמלי"?
לאיזו  רזולוציה של מסך מתייחסת גוגל כאל סטנדרטית?
וגם , אם לא נשים בחצי העליון מודעות, עדיין למה גוגל תתייחס כאל  "תוכן" – האם לתמונה?  באנר עליון ? קישורים ? וידאו ? תפריט ניווט? שיתופי רשתות חברתיות? גוגל לא אומרים.
וגם באשר להגדרת מהי מודעת פרסומת גוגל נשארה מעורפלת -  האם אלו מדעות פרסום של גוגל, יאהו? באנרים? שותפים? אולי כל אלו גם יחד?