.

קידום אתרים בגוגל לקראת הפינגווין הקרוב

16.05.2013

דברים חשובים וגדולים עוברים על גוגל וע"פ השמועות בקרוב ינופו מתוצאות החיפוש הראשונות כל אותם אתרים המקודמים בשיטות  "שחורות" ובעזרת קישורים לא ראויים.
מאט כץ משחרר סרטון וידיאו ובו הוא עונה על שאלות מנהלי ומקדמי אתרים לגבי מה ניתן לצפות לגבי קידום אתרים בעתיד הקרוב.
השאלה עליה הוא מתבקש לענות: "למה עלי, מקדם אתרים  לצפות בחודשים הקרובים במושגים של קידום אתרים בגוגל ?"
ע"פ מאט כץ , המטרה של גוגל היא לסייע לאותם אתרים טובים לעלות בדירוג בתוצאות החיפוש לעומת אתרים אחרים המשתמשים בשיטות "שחורות" של קידום אתר בגוגל ובעזרת בניית קישורים שגורמים לספאם ומעמיסים על תוצאות החיפוש שלה.

בסרטון עולות  10 נקודות חשובות:

1.    פינגווין: הדור הבא של שינויי פינגווין גרסא .2. O ׁ(שתיים נקודה O) יצאו לפועל בעוד כמספר שבועות. השינוי יהיה משמעותי ועמוק יותר לדברי מאט כץ ויהיו לו השלכות גדולות יותר מהשינויים הקודמים עד עכשיו.
2.    בניית קישורים באופן מלאכותי: גוגל מתכוונת לפעול כנגד אותם אתרים המשתמשים בטכניקת בניית הקישורים בתשלום למטרות קידום אתרים. במהלך השנה האחרונה היו אתרים אשר קיבלו התרעה על כך.
3.    שאילתות וספאם: גוגל מעוניינת לפעול גם לתיקון של שאילתות ייחודיות המביאות תוצאות ספאם רבות. בהתחלה לא היה לה עניין לטפל בתחומים הייחודים אולם משגוגל קיבלה יותר ויותר קובלנות על כך הוחלט להיכנס גם לשאילתות מסוימות וייחודיות.
4.    גוגל מעוניינת לפגוע באותם קישורי ספאם אשר לוקחים איתם את דירוגו של אתר המקור.
5.    תחכום באנליזה של הקישורים: גוגל משקיעה מאמצים רבים בבנייה של שירות הבודק את איכות הקישורים ובהבנה שלהם.
6.    אתרי האקרים: גוגל מנסה לפעול להפחת תהליך האינדקס עבור אתרי האקרים במטרה להוריד אותם מהליך האינדקס או לסמן אותם כאתרים מסוכנים לגולש ואף להתריע בפני מנהלי אתרים על פריצה לאתר.
7.    דירוג גבוה לאתרים ברי סמכא במטרה לקדם אותם בתוצאות החיפוש גבוה מעל אתרים אחרים.
8.    גוגל תפעל למזער את השפעת עדכוני הפנדה עבור אותם אתרים שהם גבוליים באיכותם כך שהפגיעה בהם לא תהיה כל כך קשה.
9.    הצגת קלסטרים של אותו דומיין בתוצאות החיפוש: גוגל פועלת במטרה ליצור מראה הטרוגני של תוצאות החיפוש בעמוד הראשון כך שלא תוצג יותר מתוצאה אחת של אותו דומיין בתוצאות החיפוש. לגבי העמוד השני אפשר יהיה לראות יותר מכניסה אחת של אותו דומיין.
10.    שיפור התקשורת עם מנהלי האתרים: גוגל מנסה להוסיף מידע ודוגמאות בהודעות אותן היא מעבירה למנהלי האתרים במטרה לשפר את התקשורת עימם ושיבינו טוב יותר על מה היא התריעה להם (במקום הודעות כלליות נוסח "הקישורים שלך אינם עומדים בקריטריונים של איכות"...)
גוגל שמה לה למטרה לצמצם את קידומם של האתרים הפועלים בשיטות קידום אתרים שאינן ראויות ולסייע לאותם עסקים יותר קטנים המקדמים עצמם באופן יותר נקי להתקדם התוצאות החיפוש.



מאמר מתוך SearchEngineLand