.

קידום אתרים ברוח השינויים האחרונים – חלק ב

22.04.2012

קידום אתרים ברוח השינויים האחרונים – חלק א

לאחרונה אנו עדים לשינויים גדולים שגוגל מנסה להכניס במנוע החיפוש שלה במטרה למגר תופעות של קידום האתרים עודף והכנסת ספאם לרשת. או כפי שהצהיר מאט כץ " נילחם באתרים העושים קידום אתרים. כבר עכשיו ניתן לראות כמה אתרים שמשלמים את המחיר ולמרות שגוגל מדברים על חלק מירידות הדרוגים כעל תקלות שיתוקנו  קיים מתח באוויר ומקדמי אתרים צריכים להיערך כבר עכשיו לשיטות עבודה חדשות בקידום אתרים בגוגל.

סביר להניח שגוגל מחפשת תבניות עבודה אופייניות וכך היא בוחרת את האתרים אותם "תעניש" על קידום אתרים  עודף. מה זה עודף?
חשבו על אתר "טבעי" כזה שטרם פנה אליכם והתחיל קידום אתרים ועכשיו חשבו איך הוא ייראה אחרי שתעבדו איתו ומצאו קו אמצע מאוזן
להלן סרטון וידאו עם המלצות :
 


קידום אתרים "טבעי" 



להלן המלצות מעשיות מהסרטון הממליץ איך לקדם אתר בצורה "טבעית"
1.    כותרות – הקפידו להשתמש בכותרות אוטנטיות שנשמעות אמיתיות בדיוק כמו שכותב אותם אדם אמיתי בלי לכוון אותם למטרות דירוג. דוגמא רעה: "עיצוב אתרים: שירות עיצוב אתרים, עיצוב אתרים שם חברה" בדוגמא ברור שכל מה שמנסים לעשות הוא לקדם את הביטויים בעמוד. חזרה מכוונת של ביטויי המפתח מחשידה ויכולה להעיד על ספאם כאשר מדובר באתר הפונה לגולשים אמיתיים. את הכותרת בדוגמא אפשר לתקן באופן שתהיה לא פחות אפקטיבית ל: "שם החברה עיצוב אתרים שירות עיצוב ב...(מקום)" באופן זה הכותרת קולעת לכמה מטרות: שם החברה, ביטוי מקודם, אוכלוסיית היעד ע"פ מיקום

2.    קישורים פנימיים – הקפידו לא להרבות בקישורים פנימיים מאותו הביטוי. אין צורך להוציא קישור מאותו הביטוי גם בטקסט, גם בתפריט התחתון  וגם בסרגל צדדי ע"מ לחזק את הביטוי ובייחוד כאשר הוא מקשר לאותו עמוד. ההמלצה היא לקשר מביטוי רק פעם אחת בעמוד. קישורים נוספים עלולים להתפרש כספאם ומניפולציות על מנועי החיפוש. את הקישורים יש לשלב כאשר יודעים בוודאות שהם יכולים לתרום עבור הקורא בהקשר הנכון של הקונטקסט.כמו כן, חשוב לשנות את הביטוי להאריכו או לקצרו בהתאם או לחלופין להשתמש בנטיות וצירופים שונים של הביטוי.

3.    קישורי פוטר – חשוב להשתמש בפוטר בחכמה ולקשר לאתרים רלוונטים שמצופה שאנשים יחפשו את הקישורים בפוטר. קישורים

4.    קטעי טקסט מיועדים למנועי החיפוש - הימנעו מהוספת קטעי טקסט להעשרת ביטויים אשר אינם מוסיפים מידע עבור הגולש. שימרו על עיצוב ותוכן שהם פרקטים עבור גולשים אנושיים.

5.    קישורים נכנסים – הימנעו מהכנסת קישורים שמקורם מדפי/אתרי קישורים. השתמשו במתינות בקישורים הבאים מתגובות, קישורי חתימה מפורומים וכל קישור שעד כה חשבתם שמרמה את העכביש של גוגל .היום צופים באתרים גם נציגים מטעם גוגל ואותם קשה לסדר. אם אתם בוחרים להוסיף קישורים כאלו עשו זאת בתבונה תוך שימוש בביטויים משתנים, שם המותג או כל אופן שיראה יותר אותנטי ואמיתי עבור הגולשים האנושיים.

6.    כמות דפים מרובה המכוונת לאותה מטרה – הימנעו מהכפלת עמודים בתוכן שנראה כמו דפים זהים עם שינויים קלים, זה לא עובד יותר. הכוונה לפעילות מניפולטיבית גוגל אמור להבין כאשר אתר מוכר ליין מוצרים דומים מאוד שכל מוצר מכיל פריט הדומה מאוד למשנהו. כמובן ככל שיהיה בכל דף תגים מגוונים ותוכן שונה כך ייטב.

שימו לב, העיקרון המנחה שלכם צריך להיות: הפיכת האתר שיהיה מותאם לקוראים אנושיים ולא יעלה שום חשד למניפולציות של מנועי החיפוש ע"י שימוש בתוכן כפול, עודף קישורים וריבוי של ביטויים מקודמים.


1.
כתבה יפה קצרה ועניינית
ברק (23.10.2012)