.

מצעד המשפיעים על קידום אתרים ל 2015

17.06.2015


 

החודש שוחררה גרסת 2015 של הגורמים המובילים להצלחה בקידום אתרים .

טבלא זו המובאת למטה כאינפוגרפיק היא מייזם שנוצר (זה השנה השלישית) על ידי צוות מומחי Search Engine Land בשילוב סקר רחב של 400 איש מה שהופך אותו לתוצר של "חוכמת ההמונים" (במקרה זה המוני מומחים) שזה הופך את זה לטעמי למידע סמכותי  במיוחד, הרבה יותר מאשר דעה של מומחה אחד או שניים.

מה שיפה במיזם הוא המאמץ להתמקד  - מבין כ 200 פרמטרים החשובים בקידום אתרים (או 10,000 תתי הפרמטרים) נבחרו 37 גורמים בולטים בלבד, המשפיעים ביותר והמזיקים ביותר.


מגמות בולטות 


המשפיעים החדשים  -  Cv ): Vertical Search  , (Ca) Direct Answers) ואבטחת Ah) : HTTPS)


הגורמים שקבלו ציון גבוה בחשיבותו ביחס לשנה שעברה   -

 Am) : Mobile Friendly , (Hs): Structured Data , (Th): History


הגורמים שהשפעתם לרעה דורגה גבוה מבעבר (המינוס גדול יותר) -

Vs: Stuffing ׁ(העמסת מילת מפתח בדף) וגם Vp: Paid Links

 כמובן שהצלחה בקידום אתר לא תבוא מיישום רכיב אחד או שניים בודדים אלא ביישום רב אלמנטים.

סיעור מוחות וסקר מקיף

איך נוצרה הטבלא הזו שמרכזת את כל הגורמים החשובים בקידום אתרים? למעשה על עיקרון חוכמת ההמון -

ישבו צוות מומחי קידום אתרים של  Search Engine Land ועשו סיעור מוחות ביחד עם סקר ודרוגים שבו השתתפו 400 בעלי דיעה.  שלעיתים היתה התנגשות בין דרוג צוות המומחים ובין עוני הסקר, ההבדלים יובאו כאן.

בטבלא 37 אלמנטים חשובים בקידום אתרים ומסודרים כקוביות - צמד אותיות וסקלה -1 - +3

ישנן שתי קטגוריות מרכזיות:


ON THE PAGE SEO - הגורמים שהם בשליטת בעל האתר וכותב התוכן

OFF THE PAGE - גורמים שלא קשורים ישירות לכותב התוכן אלא לאחרים


בתוך שתי הקטגוריות הללו יש 7 סיווגים:


CONTENT - גורמים הקשורים לתוכן ולאיכותו

ARCHITECTURE - גורמים הקשורים לתפקוד הכללי של האתר

HTML - גורמים הקשורים לדפי האתר

TRUST - גורמים הקשורים למידת הסמכותיות והאמינות של האתר

LINKS - גורמים הקשורים לאיך קישורים משפיעים על דרוג האתר

PERSONAL - איך תוצאות חיפוש אישיות משפיעות על הדרוג

SOCIAL - איך המלצות חברתיות משפיעות על הדרוג

מה פירוש הסימונים


האות הראשונה מייצגת את הקטגוריה (למשל A מייצגת ARCHITECTURE) האות השניה מייצגת את את האלמנט עצמו למשל m עבור Mobile


סקלת הפלוסים מייצגת את מידת ההשפעה על קידום אתר .כשהכי משפיע הוא + 3

בסקלת המינוס -הגורמים הפוגעים בקידום אתר (-3 זה המזיק ביותר).


להלן הטבלא בהגדלה (למטה הטבלא עם ההסברים) 


Search Engine Land Periodic Table of SEO Success Factors



האלמנטים שבהם היה פער בין דעת המומחים למשיבי הסקר


עוני הסקר ראו בזה גורם  קריטי וצוות המומחים מיתן דירוג:

Au: URLs , Hh: Headers , Ln: Numbers


עוני הסקר ראו בזה גורם פחות קריטי ודווקא המומחים העלו את הדירוג:

Pc: Country , Pl: Locality , Ph: History , Ps: Social , Ss: Shares , קישורים קנויים   Vp: Paid , תוכן פירטי למרות שהדירוג חמור צוות המומחים לא מאמין שרבים עושים זאת

Vp: Piracy

ולסיכום - האלמנטים המשפיעים ביותר בקידום אתרים

Cq - תוכן איכותי היה ונשאר חזק

Ac - נגישות מלאה במבנה האתר לרובוטים של מנועי החיפוש

Cr - מחקר מילות מפתח והכרות עם הביטויים המשמשים את הקהל שלי

Ht - תגי טייטל שמכילים מילות מפתח

Lq - קישורים ממקורות איכותיים וסמכותיים

Pc - מקומיות לפי ארץ, התאמת התוכן לארץ היעד שבה מקדמים

Pl - התאמת המידע המקומי לעיר היעד

Search Engine Land Periodic Table of SEO Success Factors