.

קידום אתרים בהתקנים ניידים

27.10.2011

מאת:  ג'וליאם בוטצ'ארד

חלק א - קידום אתרים בהתקנים ניידים
חלק ב - אופטימיזציית אתר להתקנים סלולריים
חלק ג - אופטימיזצייה של אתר לטבלטים

האם אתר האינטרנט שברשותכם מתאים לשימוש בטלפונים סלולריים ,טאבלטים ושאר התקנים ניידים ? טכנולוגיית הניידים מספקת  אפשרות להתחבר לרשת מכל מקום ישירות מן המכשיר ולכן על אתרי האינטרנט להתאים להם ויזואלית. הדבר חשוב הן מבחינה שיווקית ליצירת חווית משתמש והן לצורכי קידום אתרים – אתר המותאם לאופי ההתקנים הסלולריים יקבל נקודות זכות בנראות בגוגל ויזכה ליותר כניסות וזמן שהייה ממושך.
מה אם כן על אתר אינטרנט לעשות כדי להגביר את סיכוייו להופיע בתוצאות החיפוש ? במאמר זה נדבע על טיפים בסיסיים לקידום אתרים בסלולר

 טלפון חכם, צרכן חכם, אתר חכם

אתר הבנוי עבור מכשירים ניידים נותן יתרון לגולשים המשתמשים בו שכן יותר ויותר משתמשים גולשים באינטרנט דרך טלפונים סלולריים והתקנים ניידים אחרים ומצפים לקבל מהאתרים את אותן פונקציות. מסיבה זו על האתר להיות מותאם באופן אופטימאלי גם עבור מכשירים ניידים אלו כך שיהיה נגיש בתוצאות החיפוש ובקישור עליו.

קידום אתרים בסלולר

•    אפליקציית אדוורדס של גוגל מאפשרת בחינת מילות מפתח ייחודיות עבור מכשירים ניידים. באמצעותה ניתן לצמצם את מילות המפתח לרמת דיוק גבוהה שתאפשר להגיע למשתמש הפוטנציאלי.
•    אותן טכניקות של קידום אתרים היעילות לאתרי אינטרנט רגילים יעילות גם עבור אתרים המיועדים לניידים. חשוב לשים לב להופעת מילות מפתח המשמשות לקידום האתר בכל תגי המטא למשל ב TITLE והכותרות.
•    חשוב שהאתר לא יעמיס על הקורא. יש להקפיד לשמור על תוכן קצר ופשוט עם תמונות קטנות בכדי למקסם את חוויית הגלישה של הגולשים ממכשירים ניידים.
•     יש להקפיד על פונט יפה וברור וכפתורי גישה גדולים מהפונט אך עם זאת לזכור שמדובר במסכים קטנים.
כדאי להבטיח את כניסתו של המשתמש לאתר בגרסתו המותאמת למכשירים ניידים כשהוא גולש  מהטלפון החכם. חשוב לבצע הפנייה מאתר המותאם לשימוש ידידותי מול מחשב לאתר המותאם לשימוש במכשיר חכם.
אתרים הרוצים לשפר את נוכחותם ברשת ולעשות קידום אתרים יעיל יפעלו עם שתי כתובות : אחת לסלולר והאחרת למחשבים נייחים. ישנה חשיבות לשני URL  נפרדים מבחינת קידום אתרים שכן לגוגל יש כרגע עכביש ייעודי הזוחל ומחפש לאנדקס גרסאות מותאמות לניידים .
המשמעות היא שיש שני עמודים של אותו האתר המאונדקסים כאחד. זהו יתרון ענקי שכן אם שני האתרים (הנייד והקלאסי) עברו תהליך אופטימיזציה הם יהיו אף יותר נגישים בתוצאות החיפוש.