.

קידום אתרים לסלולר -א'

01.01.0001


תחום קידום אתרים בתשתית הסלולר עושה את צעדיו הראשונים ומזכיר במידה רבה את עידן האינטרנט במחשבי ה PC של 1999- התחום עוד לגמרי לא מוכר,הפוטנציאל טרם מומש ומהלכי ההתפתחות עוד פתוחים-לא ברור למשל לאיזה כיוון יובילו חברות הצד השלישי (apps ),ואיזה מגמה תתפוס לבסוף דומיננטיות.ולמרות שלא ניתן לקבוע איך יראה שוק הסלולר בשנים הקרובות ניתן לאמר כמעט בוודאות שבשל התחרות הגבוהה על תשומת ליבו של הגולש,יתפוס קידום אתרים לסלולר תפקיד מרכזי בעיצוב התחום ואופיו.

 

אך אם נעזוב לרגע את החזון והעתיד, בנקודת זמן זו כלומר בצעדיו הראשוניים של האינטרנט הסלולארי,קידום אתרים סלולארי הוא בבחינת גישוש באפלה-

  1. המשתמשים עדין לא מכירים את המדיה איתה הם מתעסקים כלומר רובם לא באמת יודעים להפיק את המיטב מהמכשירים רבי האפשרויות שברשותם
  2. החברות הגדולות עדיין לא יודעות איך להתמודד עם אופיו של השוק הסלולארי ועושים בשלב זה לא מעט טעויות בניסיונם להמיר באופן ישיר את הניסיון השיווקי ממדית ה PC אל תשתית הסלולר ללא אדפטציה לאופיו השונה של הסלולר.
  3. מנועי החיפוש רק בתחילת הדרך בניסיון להבין את תחום הסלולר.

העצה הטובה ביותר לקידום אתרים באינטרנט הסלולארי היא למעשה לא להניח שום דבר כמובן מאיליו אלה לגשת הישר לבסיס ולקחת בחשבון את העובדות הבאות:

  1. הצרכים של משתמשי הקצה של הרשת הסלולארית שונים מאלו של משתמשי ה PC
  2. ההתנהגות של מנועי החיפוש בתשתית הסלולר שונה ממנועי חיפוש ה"רגילים"
  3. ההתנהגות והפעילות של המשתמשים עם ציוד הסלולר שלהם היא אחרת
  4. בנית אתר לסלולר צריכה להיות אחרת מבניית אתר ל PC.

להלן הרחבה של עובדות אלו על התנהגות התשתית הסלולארית ועל ההשלכות הנובעות מכך על קידום אתרים לסלולר.

  1. הצרכים של משתמשי הקצה של הרשת הסלולארית שונים

 

ההשלכות של צרכי המשתמשים מכתיבות קודם כל את האופן בו יש לבנות אתר אינטרנט לסלולר כשבחשיבה יש לקחת בחשבון צרכים אחרים שיש למשתמשים. מבנה אתר לסלולארי ישפיע כמובן על האופן בו הוא יקודם. 

למשל יש לקחת בחשבון שהגולשים נכנסים לאתר ע"י לוח מקשים קטנטן, בהקשה ביד אחת ולא פעם ע"י אצבע אחת או עט נלווה. העיתוי שבו הם גולשים הוא לא פעם כדרך אגב,במקום סואן כלומר רמת הקשב שלהם מאוד מינימאלית ותשומת הלב שהם מקדישים היא רגעית. זה הופך את הצורך בקידום אתרים ובמאבק על תשומת לב מינימאלית זו לקריטית.הסבלנות והעניין של גולשים סלולאריים מהווה אתגר לאתרים להיאבק בכל מחיר על חלון ההזדמנויות הצר כל כך מקדישים להם משתמשי הסלולר ולפיכך ההכרח בקידום אתרים ובהימצאות במרכז תשומת הלב הופכת להכרחית.