.

קידום אתרים לתמונות-כבר לא מה שהיה

22.04.2013

כיצד עדכון מנגנון חיפוש התמונות הרג את קידום התמונות

ב 23/1/13 הוציאה גוגל עדכון למנגנון חיפוש התמונות של מנוע החיפוש שלה. בשינוי זה של גוגל היא הוסיפה לתוצאות החיפוש תמונות בעלות רזולוציה גבוהה והתוצאה - ירידה במספר ההקלקות על התמונות. אנליזה של כ 87 דומיינים מציגה ירידה של 63% בהפניות מתוך תוצאות החיפוש של תמונות. עיקר הנפגעים הם אותם מפרסמים אשר הסתמכו על הקלקות של תמונות והתנועה מהן ירדה בכמעט 80%. כ 11 שבועות לאחר השינוי ועדיין לא ניכרת ההתאוששות מה שאומר שיש להתייחס לחיפוש תמונות באופן שונה במטרה להתגבר על הירידה בתנועה שמקורה מחיפוש תמונות.

איך נראות תוצאות החיפוש החדשות

כיום מוצגות תוצאות חיפוש התמונות כרשומה ארוכה של תמונות ללא כיתוב תחתון.

קידום אתרים לתמונות
בעבר, לחיצה על תמונה בתוצאות החיפוש הייתה מובילה את הגולש לאתר בו פורסמה התמונה כאשר התמונה הייתה נפתחה במרכזו של המסך. באופן זה, גם הגולש הרוויח כאשר הוא יכול היה לראות את התמונה בגודלה הממשי ואילו המפרסם היה מרוויח את התנועה לאתר. כיום, עמוד המקור בו מפורסמת התמונה אינו נפתח יותר וכתוצאה ישנה האצה בחווית המשתמש מבחינת היכולת לדפדף בתמונות באופן רציף ומהיר יותר אולם פגיעה בתנועה לעבר האתר בו פורסמה התמונה. לחיצה על תמונה מסוימת תפתח עבור המשתמש תמונה ברזולוציה גבוהה ולצידה יופיעו הפרטים לגבי המקור כולל יכולת ללחוץ על כפתור המוביל לאתר המקור או ללחוץ ישירות על הכותרת שאף היא מובילה לאתר המפרסם. כמו כן, כפתורים נוספים האחד עבור הצגת התמונה המלאה או קבלת פרטים נוספים הקשורים בתמונה.
קידום אתרים באמצעות תמונות

למרות הבטחותיה של גוגל שתצורת חיפוש זו תתרום עבור בעלי האתרים והגולשים המציאות היא שונה. בתצורה חיפוש זו מתבקש הגולש לבצע שתי הקלקות בכדי להגיע לאתר המקור מלבד העובדה שמרבית הגולשים מסתפקים בתצוגת התמונה האיכותית ישירות מתוצאות החיפוש ללא הצורך להגיע לעמוד המקור.

בחינת נתונים

התוצאות אינן מעודדות בבחינה של 87 דומיינים בארה"ב ובשאר העולם ניתן לראות ירידה ברורה בתנועה לאתרים שמקורן בתמונות בכ- 63%. חשוב לציין שטרם השינויים אותם אתרים שנבדקו זכו לטראפיק והפניות רבות מתוצאות החיפוש של תמונות. מאז השינוי, כבר 11 שבועות, התנועה ירדה באופן דרסטי ונותרה יציבה ללא שיפור. האתרים שנבדקו היו אתרים במגוון התחומים השונים כך שמדובר בפגיעה רוחבית - אופנה, חדשות, לייף סטייל בידור ועוד.
באופן אירוני, דווקא אתרים אלו שנפגעו יותר הם אותם האתרים אשר עשו קידום אתרים לתמונות כלומר השקיעו מאמץ רב באופטימיזציה של תמונות עבור מנועי החיפוש עם ע"י הוספת תגיות, מילות מפתח, שם קובץ, מפות XML ועוד.
ישנם אתרים אשר נפגעו באופן בולט, מכיוון שהתנועה לאתריהם מתבססת על תמונות, אולם אתרים אחרים נפגעו פחות, שכן למרות התמונות אותן הם מפרסמים התנועה לאתריהם אינה נשענת בעיקר על תמונות.

מה עושים עכשיו?

עבור עורכי תמונות, אנשי קידום אתרים, צלמים ובעלי אתרים נראה כרגע כי ההשקעה בקידום תמונות דורשת עליית מדרגה בעיקר באיכות התמונות המצולמות ובמידה המצוי בהן Exif Data .זה אומר שאתר שיש בידיו תמונות מקוריות באיכות מצוינת יקבל עדיפות על תמונות פחות טובות כלומר נוכחות תמונותיו ראשונות לפני תמונות המתחרים. מצד שני אם כל הענף (כולל המתחרים) משקיעים כולם בתמונות איכותיות אזי אז הקידום אתרים לתמונות בבעיה כי התצוגה החדשה של גוגל תפגע בכולם.
כרגע המרוויחים המרכזיים מהשינוי הזה הם...צלמים מקצועיים שיקבלו בקרוב יותר הזמנות לצלומי איכות.
מאמר של שזאד אבבס מאתר define media group