.

שינויי גוגל בקידום אתרים 2013

28.01.2013

לאחרונה יש חגיגה גדולה בתוצאות החיפוש בישראל – עוד גרסאות של גוגל פנדה, פינגווין,זיהוי לוקלי, יחס שלילי לאתר מרובה פרסומות והשינויים כל הזמן זורמים. מה עושים? משנים ומשפרים את האתר, מתאימים את טכניקות קידום האתר כדי להתאים לרוח הזמן .
במאמר זה אציין שישה אלמנטים המשפיעים על קידום אתר בגוגל שמשפיעים מי יותר ומי  בחלקו על תוצאות החיפוש בגוגל ועל טכניקות העבודה של  קידום אתרים  .

מילת מפתח בקישורים

  קידום אתרים מהדור הישן חיזק שימוש במילות מפתח ממוקדות בקישורים חיצוניים (במיוחד לביטוי שאותו קידמו באתר)  וזמן רב זה תפס יופי בקידום אתרים בישראל גם כשגוגל יישם מדיניות אחרת באתרים מחוץ לישראל. לא עוד, קישורים עם מילת מפתח מהונדסת הם בעוכרי אתר, גוגל לא רוצה יותר לראות מניפולציה של קישורים באמצעות מילת מפתח מרכזית ומנווטת . מה עושים – מוציאים קישורים משם המותג, קישורים ללא מילת מפתח בכלל , קישורים עם ביטויים ארוכים וטבעיים וקישורים מלוגו .

איכות הדף נותן הקישור

 אם בעבר ובמיוחד בישראל קידום אתרים נסמך על העובדה שגוגל סלחני כלפי קונטקסט או לפחות מדקדק פחות כלפי עברית כנראה שהחגיגה נגמרה. רמת הרלוונטיות בין האתר מקבל הקישור לבין האתר/הדף שמוציא את הקישור עולה - הרבה יותר חשוב מי נותן את הקישור ועד כמה הנושא של אותו דף/אתר רלוונטי לדף מקבל הקישור.
אמנם התופעה של מאמרים טובים המתארחים באתרים ברי סמכא בעלי אופי כללי או עם הקשר רחב יותר עדיין קיימת ובעלת משקל אך כוחם של קישורים המגיעים מאתרים שאינם סמכותיים במיוחד ובעלי תוכן לא רלוונטי  ירד משמעותית ואף עלול להזיק.
מה עושים – בודקים את פרופיל הקישורים ,מי נותן לאתר קישורים  ומשאירים בעיקר את הקישורים שמגיעים מאתרים רלוונטיים .

הצבעות +1

 הצבעות של כפתור 1+ אינן כמו לייצר קישורים לאתר אך מסתבר שהם מגבירים את המהירות שהדף מאונדקס ויתכן שבדרך עקיפה תורמים לדירוגו. (אולי על ידי הצגתו המוגברת ,כרגע זוהי רק השערה). מה עושים – מכניסים לכל דף באתר כפתורים חברתיים ולא שוכחים את 1+ של גוגל. יוצרים תוכן הראוי לשיתוף ולהצבעה, אל תשכחו שכאשר עושים לדף שיתוף כדאי שיהיה בו תוכן הראוי לחשיפה ולשיתוף הלאה.

תג מטא Rel=author  

  כפי שאזכר מאט כאץ המהנדס הראשי של גוגל – " במשך הזמן אנחנו נלמד יותר ויותר לזהות כותבים איכותיים ברשת ואתם מבינים שזה ישפיע על הדרוגים"
אפשר לראות שגוגל מחפש לדרג סמכותיות אף מעבר לתג Rel=author ,יתכן שבזכות פרופיל גוגל פלוס חזק.

גוגל פלוס  

קישורים היו ונשארו כוח חזק בקידום אתרים אך אם ניקח שני אתרים מתחרים שלשניהם פרופיל קישורים חזק ודיי דומה ,האתר שככל הנראה (וזו השערה) יקבל יותר קרדיט מגוגל הוא זה שיש לו יותר שיתופים וסימוני 1+ גם אם אין להם פרופיל גוגל פלוס .ההיגיון מאחורי זה הוא ששיתופים והצבעות 1+ משקפות תגובות טבעיות של גולשים ולכן יש להן כוח בהעלאת סמכותיות של אתר . מה לעשות – לפתוח פרופיל גוגל פלוס, לשלב כפתור 1+ ובעיקר לייצר תוכן הראוי להצבעות .

התנהגות הגולשים

 יש מספיק הוכחות להצהרה כי גוגל מסתכל על זמן השהייה של גולשים בדף כלשהו כפרמטר לעניין שהם מוצאים באותו דף וכתוצאה מכך לאיכותו. דף שננטש מהר ,נניח בפחות מ-2 דקות ירד ערכו בעיני גוגל ומצד שני דף שהגולש שוהה בו זמן ממושך יחסית גוגל יניח שהגולש מצא בתוכן שלו  עניין ,ערכו יעלה גם אם לא בוצעה בו הצבעה חברתית. סביר להניח שאם לגוגל יש כבר את היכולת להתחקות אחר הגולשים אז יתכן מאוד שהוא גם מודד (ימדוד) גם את מסלול הניווט של הגולש באתר כלומר לא רק את זמן השהייה בדף ספציפי עד נטישה אלה יצפה לדרך התנהגות מסוימת של ניווט באתר ושל נטישה בהתאם לתוכן האתר ולדרך בה הגיעו הגולשים אליו. לדוגמא: אם מדובר בכניסה למאמר דרך חיפוש שם המאמר או נושאו בתוצאות החיפוש והגולש ישהה בדף זמן ממושך, כשהוא יחזור לתוצאות החיפוש הוא יקבל המלצות להמשך קריאה של אותו כותב כלומר הצעה למאמרים נוספים (לא פועל כרגע בישראל) ,יתכן שבזכות rel=author . אם גולש יחפש מוצר ויכנס לדף המוצר ,סביר להניח שגוגל יצפה שחלק ימשיכו לדפים אחרים באתר (דף קנייה או דף הקטגוריה וכו') ואילו אחרים ינטשו לדפי מוצרים של מתחרים ,זוהי התנהגות טבעית של מי שמחפש מוצר.
מה לעשות – היום יותר מתמיד חשוב להקפיד בקידום אתרים על תוכן איכותי ומעניין בין דפי האתר וכן על ניווט ידידותי שישאיר את הגולשים כמה שיותר באתר.


1.
קידום אתרים לשנת 2013
אבישי (09.02.2013)
2.
מאמר מועיל ...
דני וקסלר (29.01.2013)
3.
נקודות חשובות
אנידור (29.01.2013)
4.
חידוד העניין
ורדה (29.01.2013)