.

TRUVEO

01.01.0001



לאחרונה הושק מחדש אתר חיפושי הוידאו Truveo. הגרסא הנוכחית שונה מזאת שפעלה עד כה כלומר מאז נרכשה ע"י חברת AOL בינואר 2006. לפני נמשיך חשוב להדגיש ש truveo אינו מתיימר לשמש כתחליף או מתחרה ליוטיוב. ייעודו המוחלט של טרוואו הוא לשמש כמנוע חיפושי וידאו.

כדי להבין איך פועל טרוואו ומה ההשלכות שלו על עולם השיווק באמצעות הוידאו עלינו לצלול להכרות עם מבנה הממשק.

את הרמז הראשון לשינוי בייעודו של Truveo ניתן לראות במבנה דף הבית אז והיום-
כך נראה בעבר דף הבית של טרוואו- דף עם תיבת חיפוש שתפסה מיקום מינורי בדף ולצידה הרבה תוכן.



כיום דף הבית דומה לדף "קלאסי" של מנועי חיפוש- דף חלק בעיקרו כשתיבת חיפוש גדולה תופסת על עיקר השטח וממקדת את הגולש לפעולה אחת שלה הוא מיועד – חיפוש.
כך נראה דף הבית כיום:


 

אבל יותר ממה שניתן ללמוד מדף הבית, ניתן עוד יותר ללמוד מדף התוצאות המתקבל לאחר חיפוש.

דף התוצאות מכיל שלושה טורים:

1. מצד שמאל מופיעים רשימת האתרים שבהם מוצגות התוצאות שאונדקסו.

2. בחלק המרכזי והאמצעי של דף התוצאות מוצגים סרטי הוידיאו ש truveo בחר להציג בתוצאות החיפוש. לתוצאות המוצגות בחלק זה נלוות אפשרויות מיון וחיפוש נוספות למשל לפי פופולאריות יש גם המלצות למיונים נוספים כשזה רלוונטי.

3. מצד ימין העליון של דף התוצאות ישנה פרסומת ולמטה דרוג הפופולאריים.
כך נראה דף התוצאות :
 


מה שמעורר תמיהה הוא היכן Truveo מאפשרת ללקוחות להבליט את סרטיהם באופן יזום או במילים אחרות היכן האזור הממומן שהפך לחלק בלתי נפרד מהמודל העסקי של מנועי החיפוש?

עד כה היינו רגילים שיש איזור שנתן ביטוי לקידום אתרים אורגני ומקום שהוקדש לקידום אתרים ממומן (PPC) ב Truveo המודל של סרטונים בקידום ממומן לא קיים.

מסתבר שהמודל שמציב טרוואו מבוסס על יחסי ציבור ושיווק ויראלי-

כיוון שtruveo מרבה לתת במה לאתרי חדשות ולאתרים מרכזיים, נוכחות באתרים שכאלו הם המפתח לסיכויי החשיפה הטובים ביותר.

כמו כן עוקב מנוע החיפוש טרוואו אחר התפוצה של סרטוני הוידאו- סרטים שזכו להרבה טוויטים (בטוויטר) או מדיות חברתיות ויראליות אחרות. ולפיכך סרטונים פופולאריים שזכו לתהודה רבה יזכו להופיע בתוצאות החיפוש.

לפיכך ניתן לומר שטרוואו שינתה בעצם את חוקי המשחק בתחום הוידיאו – מי שיזכה לכיסוי תקשורתי טוב ויופיע בערוצי המדיה ה"נכונים" צפוי לחשיפה בטרוואו ומכאן הדרך סלולה הן לקישורי PR מצוינים ,קידום אתרים באינטרנט, חשיפה שיווקית וכל זה בסיוע אפיק הוידיאו.

לדברי נשיא טרוואו וסמנכ"ל AOL - pete kocks - מאז הושק,גדל קצב הכיסוי התקשורתי של truveo בצורה מרשימה כשחודש מאי שבר שיאים .לדבריו הפך טרוואו למוביל בטכנולוגיית חיפושי הוידיאו עם מגמה לשפר את יכולת זיהוי התוכן והגברת ההתאמה האישית של החיפוש לגולשים.