.

עצות ליצירת קישורים

01.01.0001

המאמר הזה משקף את הגישה שהייתה רווחת לפני שנכנסו האלגוריתמים החדשים של פינגווין כך שהמידע המצוי כאן אינו רלוונטי ואינו מהווה עצות עדכניות לשנת 2013. השארתי את המאמר הזה למטרת קידום האתר שלי וגם כמזכרת לגישות הישנות שאיתן התחלתי לעבוד.

יצירת קישורים הינה אחת המשימות  בקידום אתר. בשונה מקידום אתרים מהדור הקודם ההשקעה ביצירת קישורים לקידום אתר הינה משימה שיווקית . גם אם אינכם מפקידים את יצירת הקישורים בידיו של מקדם אתרים ורוצים לעשות זאת בעצמכם אתם עשויים לגלות שיצירת קישורים הינה פעולה הגוזלת זמן רב ומאמץ ולכן מומלץ לפעול נכון.


להלן כמה עצות ליצירת קישורים התורמים לקידום אתר –

1. בדקו שהקישור שקבלתם הוא ללא NOFOLLOW . קישור שכזה יהיה נגיש לגולשים אך לא יתרום במאום לקידום האתר. ישנם מגוון כלים לבדיקת הקישור ,אחד מהם הוא ע"י בדיקת קוד המקור בעזרת דפדפן פיירפוקס.


2. דאגו שהביטוי (anchor text ) המופיע בקישור יכיל מילות מפתח רלוונטיות כלומר מילים שיתרמו לכם בקידום אתר האינטרנט שלכם. ביטויים כמו "הקלק כאן" לא יתרמו לכם במאום,גם כתובת האתר לבדה לא היה קישור מבוזבז מבחינת קידום אתרים.


3. אם חשוב לכם שהקישור יתרום לקידום אתר האינטרנט שלכם, העדיפו קישור מטקסט ולא מתמונה. אם בכ"ז אפשרי לקבל את הקישור רק מתמונה,דאגו שיהיה לתמונה ALT עם מילת המפתח שאתם רוצים לקדם באתר.


4. קבלו את הקישור מאתרים רלוונטיים לכם – קישור מאתר שאינו קשור לחלוטין לנושא האתר שלכם לא ממש יתרום לכם. השתדלו לקבל קישורים מאתרים העוסקים בתחום שלכם,מתחרים,ספקים הקשורים ל"שרשרת היצור" של האתר או בתחום קרוב. למשל אם אתם עוסקים בריהוט גינה תוכלו לקבל קישורים מאתרים העוסקים בגינון,גרילים,סככות וכו' שאינם מתחרים בכם אך יכילו באתר שלהם מילים רלוונטיות .


5. בדקו כמה עוד קישורים יוצאים מהאתר /דף שממנו אתם מקבלים קישור. קישור מדפים המלאים בקישורים יוצאים יניב לכם ערך דל. גם אם חלק מהקישורים היוצאים הם NOFOLLOW


6. דאגו לקבל קישורים מדפים שגוגל מסוגל לסרוק אותם, קישור מדפים שלא נגישים לגוגל הוא חסר משמעות בקידום אתרים מבחינת קידום באינטרנט של אתרים  .