.

איך יודעים שקוד אנליטיקס הוכנס טוב

01.02.2015

אחרי שהכנסנו קוד google analytics verification code אנו עשויים לשאול את עצמנו איך אני יודע שהכנסתי נכון את קוד גוגל אנליטיקס.

לנתונים בגוגל אנליטיקס לוקח להתחיל להזין נתונים כיממה אבל מה אם ארצה לדעת כרגע האם הקוד שהכנסתי עובד? חשוב להדגיש שלעיתים כל אחת מהאופציות המוצעות כאן עדיין לא תציג את המצב החדש כי לעיתים דפדפנים משתמשים בגרסאות שמורות של דף האינטרנט בהתאם להגדרות הדפדפן אצלכם ולתדירות בה הם חוזרים לאתר. לכן יש לקחת זאת בחשבון ולא ישר לצאת עם מסקנות, אפשר לבדוק בכמה שיטות במקביל ולא לשכוח לעשות refresh .


הבדיקה להכנסה נכונה של קוד האימות של גוגל אנליטיקס היא בכמה דרכים:


אופציה א - ״זמן אמת״

בעזרת הדוחות 'זמן אמת' תוכל לעקוב אחר פעילות המשתמשים ברגע התרחשותה. אם אתה רואה נתונים בדוחות אלו, פירוש הדבר שקוד המעקב שלך אוסף כעת נתונים.

יש להיכנס לחשבון בגוגל אנליטיקס

ללחוץ על כתובת האתר של הנכס

  1. לבחור ב ״דיווח״ (״reporting״)

  2. ללחוץ בתפריט הצדדי על ״זמן אמת״ ( real time)

  3. ללחוץ על ״סקירה כללית״ (overview)

חלונית ״זמן אמת״ מראה את המשתמשים שנמצאים כרגע באתר.

אם אנחנו לא רואים אף משתמש כדאי להיכנס לאתר בעצמנו (ממחשב אחר או מחלונית נוספת שנפתח) ואז אם הקוד הוכנס נכון נצטרך לראות לפחות דיווח של משתמש אחד שנמצא כרגע באתר (אנחנו).

גם אם נכנסתם לאתר תנו לאנליטיקס  כדקה או שתיים לעדכן בדיווח. אם בכ״ז לא רואים אז הקוד לא פועל.


JS Tracking info - אופציה ב

זהו מידע שלא יתקבל באופן מיידי ,כלומר לא ניתן להכניס קוד או לעשות שינוי ולקבל במיידי מצב מעודכן .

איך בודקים בשיטה זו - לוחצים על הנכס אותו רוצים לבדוק (על שם התקייה)

לוחצים על ״מנהל מערכת״ / admin

על js tracking info ואז על tracking code


נקבל כמה אופציות :

מקבל נתונים / reciving data = תקין ועובד הקוד

ממתין לנתונים = הקוד זוהה בדף הבית והשרתים של Google Analytics מעדכנים את התצורה לפני להציג אותם או במילים אחרות זה בתהליך לכיוון הנכון

מעקב לא הותקן או לא אומת = לא התקנת נכון או לא חזרת לאחר ששמת את הקוד כדי להשלים את התהליך על ידי לחיצה על כפתור ״אמת״ / verify.



אופציה ג - הצג קוד מקור ב html

זוהי שיטה שתתאים יותר למקדם אתרים או מתכנת ,אופציה שנוח לבצע מאחד מהדפדפנים או בשיטות אחרות של צפיה בקוד ה html של האתר.

מתי שיטה זו לא תהיה מוצלחת?

א. במקרה שבאתר הוכנס מנהל התגים של גוגל ולא קוד גוגל אנליטיקס פשוט, לא נוכל לראות את הקוד וריפיקציה

ב. אם שמו בקוד התאמה אישית לקוד המעקב לא נראה בקוד את אותה שורה המופיעה בגוגל אנליטיקס אז יהיה קשה יותר להשוות.

במילים אחרות, במקרים מסויימים או אם אתה מקדם אתרים או תכנת זוהי השיטה המועדפת אחרת עדיף לבדוק האם שמנו קוד מעקב של גוגל אנליטיקס בצורה נכונה בשתי השיטות הקודמות.