.

מייקרוסופט מציגה מנוע חיפוש חדש- bing

01.01.0001



בתאריך ה- 3 ליוני 2009 נכנס לשימוש המנוע חיפוש החדש של מייקרוסופט bing. בינג (שמכונה גם קומו) הוצג בכנס D7 בסן דייגו ע"י מנכ"ל מייקרוסופט סטיב בלמר.
למייקרוסופט היה חשוב להדגיש שבינג אינו עוד גרסה מחודשת של המנוע הישן live search אלה תוכנן תחת קונספט שונה וייחודי. לדברי בלמר מוגדר בינג כ"מנוע לקבלת החלטות"- "מנוע שמטרתו לספק לגולשים כלי חיפוש יעילים שיעזרו להם בסופו של דבר לקבל החלטות חכמות בצורה פשוטה יותר. לדברי דוברי מייקרוסופט המידע הניתן כיום ברשת לחיפוש אינפורמציה ע"י מנועי החיפוש הקיימים הוא טוב אך בהחלט לא מספיק- הגולשים מוצפים בהרבה מידע אבל לא ממש מצליחים לעשות בו שימוש יעיל. הקונספט שלפיו תוכנן בינג נבנה על סמך התחקות המהלכים שהגולשים נוקטים בהם על מנת לבצע בסופו של דבר רכישה או קבלת החלטה. כלומר מנוע שמגיש לגולשים מידע שהוא מעבר לתוצאות החיפוש הניתנות כיום על ידי המנועים הרגילים. בשלב ראשון מתמקד המנוע בארבע תחומים: מציאת עסקים מקומיים, תכנון טיולים,קניות והחלטות רכישה ותכנון טיולים.




בינג- הקונספט והייחודיות


במבט ראשון נראה דף הבית של bing כמו כל מנוע חיפוש קיים עם מסך בעל תיבת חיפוש מרכזית אחת ולצידם אפשרויות חיפוש גם של וידיאו,תמונות,חדשות,מפות וקניות להעשרת ערוצי החיפוש.
מה שמקבלים בדף התוצאות הוא למעשה מה שמייחד את המנוע החדש.
לאחר הקשה על כפתור החיפוש מתקבלות תוצאות חיפוש ואפשרות לחיפוש מתקדם.
בחיפוש המתקדם ניתן למשל לקבל הצעות למילות חיפוש דומות (או מילות חיפוש רלוונטיות ששימשו אחרים בעבר) ביטויים שיכול להיות שהגולש לא היה חושב לחפש איתם אך הם בהחלט עשויים לספק לו חיפוש מלא יותר. הפירוט לאחר קבלת התוצאות הראשוניות-
בוחרים למשל את המילה target ומקבלים את אתר המכירות ואח"כ ניתן למשל להקיש שם מוצר ספציפי ולהגיע היישר לדף בו נמכר מוצר זה.
את החיפוש המתקדם ניתן לבקש ברמות התאמה שונות- החל ממונחים דומים , הביטוי המדויק ואפילו ברירת "אל תכלול ביטוי".
במקרים מסוימים בלבד שבהם בינג גורס שיש תוצאת חיפוש אחת מובהקת לחיפוש כלשהו, הוא יציג בדף תוצאה בודדת ויציין לידה שמדובר ב"התאמה מושלמת" (כמובן שבלחיצת כפתור פשוטה ניתן לבקש את שאר התוצאות למטה).
הצגת תוצאה אחת בהתאמה גבוהה נעשתה כצעד מסייע מצד בינג להקל על הגולש בקבלת החלטות ובמיקוד במה שחיפש מבלי "רעשי רקע" של תוצאות פחות רלוונטיות. הצגת תוצאה בודדת מופיעה רב במיקרים שהמנוע חיפוש מבחין שהתוצאות האחרות רלוונטיות במידה פחותה בהרבה לתוצאה שהציג.
מידע רלוונטי וייחודי נוסף המוצג בתוצאות החיפוש:
1.קישורים מרכזיים שעשויים לעניין את הגולש (קטגוריות מרכזיות באתר)
2. טלפון להתקשרות במידה ויש (בד"כ גולשים מבזבזים זמן על איתור מספר הטלפון באתר)
3.כשמוצג האתר הרשמי מופיעה הודעה על כך
4.תיבת חיפוש מתקדם. כפי שהוזכר למעלה- חיפשנו אתר מכירה של מוצרי תינוקות ושם אנו רוצים להגיע ישירות לדגם ספציפי של עגלת תינוקות – ניתן להגיע ישירות לדף המכירה של אותו דגם.
5.אתרים דומים/קרובים שעשויים לעניין אותנו גם כן.




בינג-התאמהמושלמת

מנוע הבינג נראה על פניו כמנוע מבטיח וכבר עכשיו,פחות מחודש ותק,תפס נתח שוק של 11% שימוש בארה"ב. יחד עם זאת עדיין מוקדם להעריך את השפעתו על המשתמשים ואת ההשלכות הספציפיות על קידום אתרים באינטרנט.
הגרסא העברית אמנם פעילה ,אך נכון לזמן כתיבת המאמר, לא נותנת עדיין חלק מהמאפיינים שמופיעים בגרסה באנגלית.