אפריל 25 2017

סרגל כלים סאוקווק SeoQuake

מאת: נושאים: כללי

למי שטרם ניסה, אני רוצה להמליץ על סרגל כלים חינמי ומאוד שימושי ש"יושב" על דפדפן כרום או פיירפוקס . Seoquake מספק הרבה מידע שימושי למי שעוסק בכתיבת תוכן, קידום אתרים ,מחקרי שוק וגם עבור מנהלי אתרים.

איזה מידע ניתן לקבל מ SeoQuake

אני משתמשת בסרגל הכלים הזה כמעט על בסיס יומיומי לצרכי קידום אתרים ,בדיקת מילות מפתח וכמובן  מודיעין מתחרים/מחקרי שוק באינטרנט.

היתרון הגדול של סרגל כלים זה  שהוא מספק במבט אחד תמונה רחבה ,אמינה ומדוייקת על הרבה נתונים הקשורים בקידום אתרים של  אתר וגם בהשוואתו לאתרים אחרים.

SEOQUAKE COMPARITION
בזכות זמינות הנתונים הללו אפשר לקבל החלטות מהירות וגם בהירות איך להמשיך לחקור את המידע.

את רוב המידע שבסרגל אפשר להשיג כמובן בעוד מגוון דרכים אך שוב, כאן הנתונים מרוכזים ,מסוכמים וחינמיים. אם הייתי צריכה להשיג את המידע באמצעים אחרים  זה היה גוזל הרבה יותר זמן וצלילה לכל כלי בנפרד.

דוגמא – כשמצלצל אלי בעל אתר ורוצה קידום אתרים ,אני מסתכלת איך נראה הדף הראשון בגוגל לביטוי מפתח רלוונטי ויודעת "לפי העין" (כן כמו בבישול) עד כמה קל/קשה יהיה לקדם אותו.

 

סאוקואק Seoquake לכותבי תוכן

כותבי תוכן לאינטרנט המודעים לדרישה שהתוכן ישרת גם קידום אתרים, לא יכולים להתעלם מתגי TITLE, DESCRIPTION וצפיפות מילת מפתח.

לאחר כתיבה קולחת של תוכן והעלאתו לאויר יכול כותב התוכן או מנהל האתר לבחון איך הדף נראה בעיני גוגל ואם יש צורך לבצע  התאמה לקידום אתרים.

ב" Diagnosis" (שבסאו קווק)  אפשר לראות מה רשום בתגי הטיטל והדסקריפשן, האם כמות התוים בכל תג היא אופטימלית ,  איך הכותרות (H) של הדף ,התמונות ועוד נתונים.

ב "DENSITY" אפשר יהיה לבדוק מה צפיפות מילות המפתח (בדף הנסרק), אילו מילים (בנות הברה אחת / שתיים/ שלוש וכו') הן הדומיננטיות בדף.

כמובן שכמקדמת אתרים זה משמש אותי לבדוק מה מיקוד האתר וכמובן לגבי מתחרים .

זוהי (עוד) דרך קלה וזמינה לדעת אילו מילות מפתח אתר כלשהו מתאמץ לקדם. מה צפיפות מילת המפתח ה"מקובלת" בענף וכו'.

unnamed
איזה עוד מידע אפשר לקבל מסאו קווק

אפשר לראות באמצעותו בדרך קלה ומדוייקת נתונים כמו:

1. כמה דפי URL שגוגל (BING, יאהו,יאנקס וכו') סרקו באתר ,או במילים אחרות – "כמה דפים יש באתר" לפחות בעיניהם של מנועי החיפוש (בשביל לדעת כמה דפים יש באמת אפשר להעזר למשל ב A1 anlyzer ׂ

אני יכולה להשוות בקלות את המתחרים היושבים בדף הראשון לתוצאות גוגל.

2. מה גיל הדומיין- ותק ברשת הוא פרמטר שעשוי להשפיע על קידום אתרים וסמכותיות אתר בעיני גוגל.אתר חדש לעומת מתחרים ותיקים צריך להזיע יותר…

3. מתי גוגל סרק את הדף בפעם האחרונה  (לא את האתר, את הדף שעליו אתם מריצים בדיקה )חשוב לדעת מתי גוגל ביקר

4. היסטוריה של האתר מבחינת מה שגוגל סרק לאורך השנים .

5. מי האדם שהדומיין רשום על שמו – לעיתים אפנה אליו אם אין לי דרך לדעת מה שם בעל העסק…

6. כמה קישורים יש לאתר (לא מדוייק במיוחד אבל בכ"ז נותן סדרי גודל)

7. כמה לייקים ,פלוסים של גוגל, טוויטים וכו' יש לדף הנבדק (לא לאתר כולו)

8. מדדים של סמכותיות האתר .נלקח מכלי Semrush שהוא כלי טוב ,צריך להכיר את מגבלותיו .אחת מהן היא שהוא לא מדוייק לאתרים בעברית.

איך מורידים את Seoquake

רושמים Seoquake ונכנסים לאתר, מורידים את הגרסה לדפדפן הרלוונטי לכם. לעתים בפיירפוקס הוא יעשה בעיות ,יש להגדיר בהגדרות פיירפוקס שיאפשר שמירת היסטוריה.

unnamed

עדיין אין תגובות

מאי 08 2016

דפים מרובים גוגל לעסק שלי

מאת: נושאים: כללי

ניהול דפים מרובים של "גוגל לעסק שלי"

דף עסק בגוגל מיקומים הינו דרך מעולה לחזק את העסק שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל ולפיכך גם מבחינת קידום אתרים .

דף עסקי בגוגל היא גם דרך חינמית לנוכחות בגוגל למילות מפתח חשובות היות וגוגל נותן תיעדוף לתוצאות הלוקליות של עסקים ,אפשר לקרוא לזה אפליה מתקנת.

דף עסקי בגוגל מיקומים היא הזדמנות להכניס המלצות לעסק ובולטות גדולה ואמינה במיוחד שיש ממליצים רבים ומגוונים מפרופילים איכותיים (אמינים).

דף עסקי בגוגל הוא גם אמצעי קידום אתרים מצויין לחיזוק מילות מפתח אז בכלל …מה רע להצטרף לחגיגה.

אז עד כה הכל טוב ויפה ואולי אפשר להתלהב יתר על המידה…כלומר לפתוח כמה דפי עסק לאותו עסק ?!

או במילים אחרות –

האם אפשר שיהיו על כתובת דואר אחת יותר מדף אחד בגוגל לעסק שלי?

מה מותר ומה אסור בדפי גוגל לעסק שלי

האם מותר שיהיו לכמה דפי עסק כתובת דואר אחת?

האם אפשר שכמה דפי עסק/ גוגל מיקומים/ גוגל לעסק שלי יהיו שייכים לאותה כתובת דואר ? התשובה – מותר.

בהחלט יכול להיות מצב שאותו אדם מנהל עסקים שונים מאותה כתובת דואר ולכן יפתח להם דפי גוגל מיקומים שיושבים כולם על אותה כתובת בו הוא נמצא פיזית .

הפתרון שגוגל מציע הוא לכתוב לכל כתובת קוד חנות אחר .

 

האם אפשר ליצר דפים משוכפלים רק כדי להגביר את הנוכחות בגוגל ? קרוב לוודאי שיצירת מספר דפים שהם למעשה  אותו עסק (רק שמחזקות מילות מפתח שונות לצורך קידום אתרים ) נחשבת הפרת הנחיות האיכות של גוגל.

האם מותר שיהיו לעסק אחד כמה דפי עסק?

עסק אחד שפתחו לו מספר דפי גוגל מיקומים/גוגל לעסק שלי תחת כמה כתובות דואר ? כמובן מותר.

קודם כל להרבה עסקים ישנם מספר סניפים ולכן לכל סניף יכול להיות דף משלו. פריסת מיקומים במסגרת Google my business היא דרך טובה להגביר נוכחות בתוצאות החיפוש הלוקליות בגוגל וגם לקדם מילות מפתח שונות במסגרת קידום אתרים. אז האם מותר שלעסק אחד כלומר לאותו מותג יהיו דפים מרובים? כן רק יש לעדכן קוד חנות נפרד לכל "סניף" .

 

האם ניתן לנהל דף עסק מכמה חשבונות?

מיקומים כפולים במספר חשבונות גוגל מהווים הפרה של הנחיות האיכות של גוגל כלומר לא ניתן לפתוח דף גוגל לעסק שלי מכמה חשבונות גוגל .במקרה זה צריך למחוק מיקום מאחד החשבונות.

 

איך מכניסים קודי חנות לדפי גוגל לעסק שלי

להלן ההנחיות להכנסת קודי חנות שיפתרו בעיות כפילות בדפי גוגל מיקומים/ גוגל לעסק שלי.

  1. לוחצים על התפריט
  2. לוחצים על רשימת פעולות לביצוע
  3. נכנסים לעסק שבו רוצים להזין קוד חנות על ידי לחיצה עליו
  4. פותחים את "קוד חנות"
  5. ממלאים קוד

גוגל לעסק שלי
GOOGLE MY BUSINESS34

5

עדיין אין תגובות

אוקטובר 11 2015

אלגוריתם נוסף לגוגל ומדוע לא כדאי להיות חשוף ל Hacking

מאת: נושאים: כללי

מכירים את רגע ההפתעה המוחלטת בה אתם מגלים שמישהו השתלט על האתר שלכם? את חוסר האונים למראה התוכן המחורבש,את החשש לגודל הנזק שטרם איתרתם ולעיתים גם התמודדות עם מסר עויין פוליטית.

תופעת פריצות לאתרים נפוצה כל כך עד כי גוגל מדווחת שבשנת 2015 צמח שיעור האתרים המותקפים ב 180% וכמות הבקשות מגוגל לדון מחדש באיכות האתר לאחר שתוקן מפגע שכזה ( "rebonsideration requests") עלו ב 300%.
HACKING, בדומה לכל פריצה לטריטוריה פרטית פוגעת באתר ברמה השיווקית ,משביתה אותו לצורך תיקון וכמובן פוגעת בדירוגו בתוצאות החיפוש ובפעילות ה SEO. פוגעת?

כן, בדיוק כמו כל ספאם באתר וללא קשר האם התוכן הוכנס בעידוד בעל האתר או נחת עליו כפעולה זדונית.

ב 5.10.15 מצהירה גוגל על מלחמת חורמה מחודשת ו"אגרסיבית" (בסיוע תוספת אלגוריתמים חדשים) לניקוי תוצאות החיפוש מספאם במיוחד של אתרים שנעשו בהם פעולות זדוניות. האלגוריתמים החדשים ישפיעו על 5% מהשאילתות ברשת (תלוי בשפה).
כאשר אתר משקיע בקידום אתרים וטורח על תוכן איכותי מקבל הודעה על פריצה וזיבול תוכן התגובות הן בד"כ קשות – גם מעצם העובדה שלעיתים נשתלים באתר מסרים עויינים ולעיתים כיתובים בערבית וגם בשל כך שעבודת קידום אתרים מקצועית הולכת צעד אחורה שכן הפגיעה באיכות התוכן פוגעת (גם אם לתקופה זמנית) באיכות דרוג האתר בגוגל.

מה עושים?
,כשאתר נפרץ גוגל  בד"כ תודיע זאת לבעל האתר אם על ידי הודעה בגוגל קונסולה (WEBMASTER TOOL) ועל ידי הודעה בתוצאות החיפוש של גוגל מתחת לאתר.יש להיות קשובים ולבדוק באופן שוטף התרעות .באופן בסיסי הדרך הפשוטה ביותר לראות שהאתר הותקף היא בגוגל וובמסטר או בתוצאות החפוש אך לא תמיד גוגל תראה זאת וגם אם כן לעיתים יקח זמן שבינתיים ילכלך לכם את האתר עם תוכן ספאם מזיק.

 

SEARCH CONSOLE -HACKING

איך מזהים HACKING

גוגל מספקת מספר טיפים איך לטפל וכמובן כיצד למנוע את הסיכוי להחדרת תוכן זדוני באתר (HACKING )

ההמלצה שלי לכם היא לעבוד עם GOOGLE WEBMASTER TOOLS /SEARCH CONSOLE ,כלי חינמי וחיוני ביותר לבעלי אתרים ולכל מי שעושה קידום אתרים בגוגל. דרך הכלי הזה תנהלו את התקשורת מול גוגל כולל עידכונים על HACKING.

בקשר מול גוגל במצבים אלו בשל המשוב שהוא נותן.

רצוי גם לקשר את הכלי לאימייל שלכם כך שהודעות מהכלי יגיעו אליכם כהודעות במייל.

גם אם לא קבלתם מ WEBMASTER TOOLS הודעה רשמית על פריצה חשוב לבדוק בכלי האם יש שאילות לא טבעיות ( "אינדקס גוגל" – "מילות מפתח בתוכן").
לעיתים פעולה זדונית לא תראה לעין המתבונן בדף אך המסרים לגוגל יהיו נסתרים. במקרה זה אפשר למשל להסתכל ב "סריקה" – "אחזר כמו גוגל" ולראות מה גוגל רואה.

איך מונעים  HACKING

בעיקרון כשהאקרים רוצים לפרוץ לאתר שום דבר לא עומד בפניהם גם לא אתרים מסווגים אך בהנחה שהאתר שלכם מסחרי וקטן ואינו יעד חריג לפריצה ניתן לנקוט במספר צעדים להקטין סיכוי להשתלת תוכן זדוני.

באתרי תבנית כמו וורדפרס, גומלה, דרופל וכדומה מומלץ להתקין כל פעם את הגרסה העדכנית ביותר. גרסאות ישנות הופכות לקלות מאוד לפריצה. גם לחברת האחסון חלק נכבד במניעה – בדקו את אמצאי האבטחה שיש לה, את רמת תדירות הגיבוי שהיא נותנת לתכני האתר וכן את מדיניותה במצבים שאתר נפרץ.

עדיין אין תגובות

יוני 17 2015

Vertical Search

מאת: נושאים: כללי

 

  • Vertical Search

 

לצד תוצאות החיפוש הרגילות של אתרים מציגה גוגל גם תוצאות "אנכיות" עם מידע כמו:

תמונות, חדשות , מידע מקומי , וידאו , מפות או זירת מכירות.

אתר שיש לו תוכן המועשר בכמה מימדים יעלה את חשיפתו וסביר שתוצאותיו יופיעו בתוצאות החיפוש בחלקים שגוגל קורא להם "OneBox"

פרוטוקול מאובטח https

באוגוסט 2014 גוגל הכריזה שהיא התחילה להשתמש בסיגנל https כפקטור באלגוריתמים שלה, זה אומר שהיא ממליצה שאתרים יעברו למצב המאובטח (עם תוספת ssl/tls).

  Mobile Friendly

כשהחיפושים במובייל עלו על אלו של המחשב הנייח מה הפלא שגוגל מתגמלת אתרים ידידותיים למובייל.

בנוסף לכך אם יש לכם אפליקציה ,שקלו את מה שכיום גוגל מאפשרת – אינדוקס ויצירת קישורים ל APP.

 

History

ההיסטוריה של אתר היתה חשובה וחשיבותה רק התחזקה.

כיוון שמנועי החיפוש מבקרים באתר באופן שוטף וקבוע יש להם פרופורציות לגבי מה "נורמלי" ושיגרתי אצלך באתר ואיך התנהגת לאורך הזמן.וכשפתאום נצפות התנהגויות חריגות כמו ( הופעה קישורים רעים או כתיבה על נושא שעד כה לא נהגתם לכתוב עליו ) זה מדליק נורת בקרה.

באופן דומה גם עונשים בעבר יקשו על ניקוי התדמית.

עדיין אין תגובות

יוני 17 2015

אילו גורמים הכי משפיעים בקידום אתרים 2015

מאת: נושאים: כללי

שוחררה גרסת 2015 לכנס Search Engine Land והיא מובאת כאן בגרסת אינפוגרפיק.

עומד מאחורי מיזם זה (שנעשה זה השנה השלישית) בתחום ה SEO לא עומד רצון להציף את כל 200 הפרמטרים החשובים בקידום אתרים (ובטח לא את 10,000 תתי הפרמטרים) אלא 37 פרמטרים בולטים שאף אחד אינו עומד בפני עצמו אלא נקיטת צעדים של מספר אלמנטים בקידום אתרים יעשו את העבודה.

על מה מתבססים הנתונים

מדובר בטבלא שמרכזת דירוג של סקר בן 400 משתתפים וכן סיעור מוחות של  מומחי Search Engine Land

של הפרמטרים לקידום אתר שקבלו עליה בחשיבותם מדורגים ב +1 -+3 ואילו הגורמים  וכאלו שגוררים ענישה (מדורגים במינוס).

כדאי לראות גם מגמות כלומר מה עלה ומה ירד במידע הרשום מטה.

זוהי התאגדות של מגוון מומחי קידום אתרים בשילוב כ 400 איש שהשתתפו בסקר ובדרוגים משלהם כך שמדובר בסוג של דעת קהל.

גורמים חדשים בקידום אתרים

Cv: Vertical Search  ,Ca: Direct Answers ואבטחת Ah: HTTPS 

גורמים שהשתנו בחשיבותם ל SEO

עלו –  התאמה למובייל Am: Mobile , נתונים מובנים Hs: Structured Data , 

Th: History

נחשבים היום לפעילויות מזיקות יותר מבעבר :  Vs: Stuffing , *Vp: Spam


לא השתנה דרוגם (אם כי היתה מחלוקת בין עוני הסקר לבין צוות המומחים ).בכל מקרה הועברו לסיווג של  גורמי אמינות : Va: Ads , Te: Engagement


עוני הסקר ראו בזה גורם  קריטי וצוות המומחים מיתן דירוג: 

Au: URLs , Hh: Headers , Ln: Numbers


עוני הסקר ראו בזה גורם פחות קריטי ודווקא המומחים העלו את הדירוג:

Pc: Country , Pl: Locality , Ph: History , Ps: Social , Ss: Shares , קישורים קנויים   Vp: Paid , תוכן פירטי למרות שהדירוג חמור צוות המומחים לא מאמין שרבים עושים זאת 

Vp: Piracy

מידע מתוך 

לתרגום המלא באתר סאו טאץ קידום אתרים

Search Engine Land Periodic Table of SEO Success Factors

עדיין אין תגובות

יוני 10 2015

featured snippets תשובות לשאלות בתוצאות החיפוש בגוגל

מאת: נושאים: כללי

featured snippets תשובות לשאלות בתוצאות החיפוש בגוגל

עכשיו זה רשמי – אתמול בדיון בטוויטר חשפו  נציגי גוגל את שמו הרשמי של האלמנט החדש של  תיבת התשובות שלהם  – Featured Snippets

מדובר בקטעים (SNIPPETS)  שגוגל מאתר בטקסטים ברשת בו הוא יכול לענות על שאלות שאנשים רושמים בתיבת החיפוש של גוגל. למשל  אם תרשמו "מה מזג האוויר היום"?  או "באיזה גיל נפטר הרצל?". יציג לכם גוגל את התשובה ישירות בתוצאות ולעיתים תהיה לכם אפשרות לצלול למידע נוסף בלינק שבו המידע רשום.

הסניפט עונה בשלב זה רק על שאלות בסיסיות ,לגבי שאר המידע הוא מציג כמו תמיד את התוצאות הרלוונטיות ללא סניפט מובלט.

קרוב לוודאי שמגמה זו של סניפטים תתרחב ויהיו לה השלכות על קידום אתרים אורגני ועל אופן כתיבה והצגת תוכן באתרים.

FEATURED SNIPPETS - תשובה לשאלה בן כמה פאר טסי

FEATURED SNIPPETS – תשובה לשאלה בן כמה פאר טסי

 

המידע מתוך

תגובה אחת

מרץ 09 2015

התאמת אתר אינטרנט לניידים מעכשיו קריטי בקידום אתרים

מאת: נושאים: כללי

התאמת אתר אינטרנט לניידים מעכשיו קריטי לקידום אתרים

גוגל מתאימה עצמה לדפוסי הגלישה ההולכים וגדלים של שימוש במכשירים ניידים ומעתה לא רק ממליצה לבעלי אתרים להתאים את אתר האינטרנט שלהם לנייד אלא אף נוקטת סנקסציות כלפי מי שלא יתאים את אתר האינטרנט שלו לניידים. man checking his phone

עד כה גוגל הקלו על המשתמשים למצוא אתרים שבנויים בצורה ידידותית למכשירים ניידים. בנוסף, אינדקסו בגוגל אפליקציות על מנת שבתוצאות החיפוש יוצג מידע רלוונטי ומועיל מתוכן.

ב 26 בפברואר הכריזו בגוגל על שני שינויים חשובים שיעזרו  למשתמשים להגיע ליותר מידע אשר באתרים ידידותיים למכשירים ניידים:

יותר אתרים ידידותיים למכשירים ניידים בתוצאות החיפוש
החל מתאריך 21 באפריל, יעלה דירוגיהם של אתרים ידידותיים למכשירים ניידים בחישוב הדירוג של האתר. כלומר מבחינת קידום אתרים אורגני ,אתר הבנוי בצורה ידידותית למכשירים ניידים יזכה לקרדיט על פני אתרים שאינם כאלו הקרדיט יבוא לידי ביטוי בשורה תחתונה במיקום האתר בתוצאות החיפוש .

עוד אינדיקציה לחשביבות אותה שמה גוגל על אלמנט זה ניתן לראות בכך שאלגוריתם זה יכול על כל  השפות, בכל רחבי העולם (ולא כפי שהיא נוהגת פעמים רבות שהשינוי פועל קודם בארה״ב).

לשינוי תהיה השפעה מכרעת על תוצאות החיפוש וכתוצאה מכך, המשתמשים יגיעו בקלות לאתרים איכותיים אשר מותאמים למכשיר ממנו הם ביצעו את החיפוש.

כלומר, בגוגל החליטו לתת משקל הרבה יותר גדול ממה שהיה עד היום לתאימות אתר למכשירים ניידים. אתרים אשר אינם מותאמים לגלישה ממכשירים ניידים ימצאו את עצמם נדחקים אחורה בתוצאות החיפוש מכיוון שהאתר אינו מותאם לגלישה ממכשירים ניידים.

ישנם לא מעט כלים אשר מאפשרים לדעת האם אתר מותאם למכשירים ניידים. כלי אחד מתוכם שייך לגוגל ואפשר לבדוק בו כתובות של כמה דפים באתר על מנת לבדוק את תאימות האתר למכשירים ניידים https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

יותר תוכן רלוונטי מאפליקציות בתוצאות החיפוש
החל מתאריך 26 בפברואר, החלו בגוגל לעשות שימוש במידע אשר אונדקס מתוך אפליקציות, כגורם משפיע בחישוב הדרוג בתוצאות שיוצגו למשתמשים רשומים, במידה והאפליקציה מותקנת אצלם במכשיר. כתוצאה מכך, קיימת אפשרות שגוגל יציגו תוכן מאפליקציות בצורה מודגשת יותר בתוצאות החיפוש.

כלומר, במידה ומשתמש רשום מבצע חיפוש דרך מכשיר נייד וקיימות תוצאות חיפוש מתאימות מתוך אפליקציות אשר מותקנות לאותו משתמש במכשיר הנייד, קיימת אפשרות שאותו תוכן יוצג בצורה מודגשת.
*תורגם והורחב מהבלוג הרשמי של גוגל

עדיין אין תגובות

ינואר 06 2015

Next case insights

מאת: נושאים: כללי

תובנותי מהכנס  – 2014  Next Case


לפני שבוע נכחתי בכנס נקסט קייס 2014 שהפיק  פבל ישראלסקי מהבלוג Askpavel. הכנס הגיש  שרשרת של מקרי בוחן, סיפורי הצלחה של חברות שעמדו מול אתגרים שיווקיים וצלחו אותם.
חלק מהמקרים היו עבורי בעיקר סיפור מעניין ,את המקרים הרלוונטיים לפעילותי  בקידום אתרים  או אלו שרציתי להרחיב עליהם אני מביאה כאן בשילוב תובנות וכמה כלים ממודיעין מתחרים ( Competitors Intelligence ) בו אני מתמחה.


שיווק אפליקציות במובייל

נושא שיווק האפליקציות במובייל עדיין רחוק ממני אך רלוונטי למי שנותן שירותי seo ושיווק באינטרנט . גלעד בכר מנכל  Moburst האיר את ידיעותיי.
דווקא בשל העובדה שלכל האפליקציות ב APP STORE או בגוגל פליי יש  "זמן מסך" זהה וכמות מקום דומה שלא מאפשרת תמרון רב ,ישנה חשיבות גדולה ל ASO (קידום אתרים במובייל).  לוגואים של אפליקציות
בעלי אפליקציה רוצים להיות בין עשרת המתברגים בתוצאות .מה שחשוב לשאול את עצמנו –
באילו תוצאות היא רוצה להופיע (על איזה צורך שאנשים עשויים לחפש לעצמם  היא רוצה לענות ובאיזו קטגוריה)
באיזו שפה? וכמובן עם אילו מילות מפתח.
בשיווק אפליקציות מובייל חשיבות מציאת מילות המפתח ה"חמות" היא קריטית
כלי מילות המפתח המשמש לקידום אתרי אינטרנט אינו נותן מידע נפרד לאפליקציות ולשם כך אפשר להשתמש בשני כלים:
sensor tower
mobile devhq

בנוסף לאיתור מילות החיפוש הנכונות חשוב להקפיד על השפה העיצובית באמצעות לוגו שיבלוט על פני הלוגואים האחרים. לוגו עם  דמות אדם או חיה מושכים תשומת לב יותר מחפץ דומם.  עיצוב תלת מימד או אפקט תנועה (למשל רכב פורץ לעברינו) בולטים מעל שאר הלוגואים.
אופציה אחרת (בה השתמשו לשיווק אפליקצית אימיילים ) היא  לשלב את שם האפליקציה או התועלת שלה כבר בלוגו או בכותרת לשלב שם מילת מפתח.

תכנים לאפליקציה

screen shots זה המקום לשכנע את הגולש להוריד את האפליקציה, אז למה לא עם ״סיפור״?  במילים אחרות מומלץ לרשום את התועלות ולאו דווקא את ה features (כפי שעושים הרוב). לתת לגולש להבין מדוע האפליקציה הזו היא הדבר הטוב ביותר שקרה לו, לרשום משהו חוויתי ,אחר
ב – screen shots האחרון כדאי לתת תמריץ  (כמו בסגירת עסקה)  כדי לשכנע את הגולש להוריד .למשל free לזמן מוגבל (גם אם המוגבל זה כמה שנים)

Customer success

למרות שזה לא היה חלק מההרצאה, קשה שלא להזכיר את החשיבות בגבוהה שיש לבעלי אתרי SAAS וכמובן בעלי אפליקציות לגרום למשתמשים להשתמש בכלים ובאפליקציות. כלומר לא מספיק ליצור כמות הורדות גבוהה לאפליקציה אלא חשוב ביותר שמבין עשרות האפליקציות היושבות למשתמש על הנייד הוא ישתמש בשלכם.
לשם כך נבנית היום גישה שהיא לא רק שימור לקוחות אלא – הצלחת לקוחות – גישה בריאה שמבינה שלשמור על לקוח מרוצה קיים זול  יותר מלרכוש לקוח חדש . רבים מורידים אפליקציות, במיוחד אם הן חינם אך האם הם משתמשים בכולם? Totango  הוא ממשק שמאפשר לנטר בזמן אמת אתרים ואפליקציות במיוחד בתחום ה (SAAS, מובייל, E-Commers ומשחקים) ולהגדיר כמה מחובר (נאמן) הלקוח למוצר שלנו , באיזו תדירות הוא משתמש, האם נתקל בקשיים בתפעול, אם ומתי הפחית בפעילות וכו' כאמור הכל בזמן אמת, בשלב בו נוכל להשאיר אותו איתנו ולהחזירו לרמת שביעות רצון וכתוצאה מכך נאמנות גבוהה.

 

שימוש מוצלח בניוזלטר ומייל ככלי שיווקי

אני אישית לא חובבת ניוזלטר, ומאמינה שיש מעט ניוזלטרים טובים באמת ובכ״ז  למה כן?
להלן התובנות מהרצאתו של אייל הוכשטדט
מדוע להשקיע בניוזלטר
א. יצירת חיבור עם קהילת משתמשים ולקוחות פוטנציאלים, תוכן סמכותי =אתם סמכותיים
ב. re targeting – על מנת להמיר קוראים ללקוחות יש לחשוף אותם מספר פעמים אלינו
ג. וגם עדיף  לייצר תנועה לאתר או לבלוג שלנו ממקורות מגוונים ולא רק מחיפושים במנועי החיפוש

כמובן כדי שכל אלו יתקיימו יש להשקיע (כרגיל) בתוכן מעולה
אך בואו נניח שבאמת יש לנו ניוזלטר טוב, עדיין צריך בשבילו קהל, איך יוצרים קהל?

רישום לניוזלטר

כדאי לדאוג שהרישום אל הניוזלטר שלנו באתר יבלוט.
פופ אפים ובר עליון יורד עשויים להגדיל את אחוזי ההרשמה כי הם הרבה יותר תופסים את העין מאשר תיבה סטטית בצד.
כלים חינמים באנגלית  –
Hello bar
Many contacts

ככל שנבהיר לגולש למה להירשם לניוזלטר והסיבה תהיה אטרקטיבית יותר כך יגדלו הסיכויים שאנשים ירשמו.

שווה לשים את המידע של הניוזלטר כדפים באתר ,כדי שגוגל יאנדקס וגם אנשים יוכלו לייצר לשם טרפיק מהמייל.(בכ"ז אנחנו אנשי קידום אתרים…)

פתיחת האימייל

איך נגרום למשתמשים לפתוח את האימייל ששלחנו?
טיזר – מידע מקדים באימייל שיעורר את הסקרנות להמשך קריאה, יש לתת קצת ,לעורר סקרנות ולחתוך באמצע (כמו בכתבות עיתון) ולהשאיר את הקורא עם חשק לקרוא עוד.
שליחת המייל ביום הנכון תעלה את אחוזי פתיחתו .
על פי נתוני ״רב מסר״  – בישראל אין יותר מדיי הבדלים בין הימים ,אולי יום ראשון עדיף ורצוי לשלוח בשעה 5 בבקר כדי שזה יהיה מהמיילים הראשונים שהאדם רואה כשהוא פותח את המיילים שלו. שבת יום הרבה פחות מוצלח למשלוח בישראל .
בחו״ל הימים המוצלחים למשלוח ניוזלטר זה שלישי וחמישי (ורביעי)
תמונות משפרות סיכויי פתיחה, כותרות טובות בהחלט משפרות ושוב כאמור תוכן מעניין .
כדי לשפר תוכן אפשר לבצע שיתופי פעולה עם קולגות ,אירוח תוכן של אחרים, כל מה שיעזור להעשיר את המידע לקוראים (ולגרום לניוזלטר לשרוד לאורך זמן).
אם אתם רוצים שהלקוח יעשה פעולה כלשהי היו מפורשים במסר , למשל ״בבקשה שתפו עם חברים״ . ואם מה שכתבתי עד כה עניין אתכם והביא לכם תועלת אשמח גם אני לשיתוף ,תגובה ו/או לייק :)
המלצה נוספת שלי לכלי שמאפשר לשלוח אימיילים עם מסרים מותאמים אישית וגם לבצע מדידת יעילות לפתיחתם כדי להמשיך ולשפר את התאמת המסר לצרכי הקורא – Getvero

 

שיפור ביצועי בלוג

כתיבה היא התחום הכי קרוב אלי , להלן תובנותיי לצד הטיפים הטובים של איריס שור ויעל קוכמן.
בלוג הוא דרך מצוינת לחזק קשר עם הקהילה המקצועית שלנו
כדי שבלוג יצליח הוא צריך כמה מרכיבים –

תוכן מצוין

בראש ובראשונה – כתיבת תוכן שנותן ערך מוסף. איזה ערך?
למשל חיסכון בזמן ועדכניות – אנשים רוצים להרגיש שבזמן קצר הם ״עם יד על הדופק״ ולכן מאמרים כמו השוואות בין מוצרים/טכנולוגיות/כלים מביאות להם חומר מעובד במקום שהם יצטרכו לבדוק. גם תקציר חדשות הענף/ המשרות החמות /הכנסים וכדומה כל אלו הם חומר שאנשים יכולים אמנם להגיע אליו בעצמם אך הגשת החומר בצורה מעובדת ,מרוכזת ומקוצרת מביאה ללקוח ערך.

כותרת טובה

לכותרת טובה חשיבות גבוהה שכן היא זו שתעלה או תוריד את הסיכוי יקראו את כל הפוסט. איריס שור טוענת ש 20% מהצלחת הפוסט טמונה בכותרת שכן היא זו שתניע לקרוא את הפוסט כולו . היא ממליצה לשקול שימוש  בכותרות שלפעמים קצת פרובוקטיביות / צהובות ומשתמשות במילים מעט דרמטיות , למשל : kill , blud , nightmare (ראו דוגמא בהמשך לשימוש ב KILL)
כותרת שמקבצת עובדות במרוכז  ״10 עובדות ש…״ או  אמירות על דרך השלילה – ״כל הטעויות שלא הייתם רוצים לעשות עם ״…

חשוב לכתוב בתדירות גבוהה יחסית ,כמה? כמה שיותר ,לדברי יעל קוכמן לפחות 4 פעמים בחודש (ולדעתי  – כשיש השראה) .

רעיון נוסף מעולם Competitors Intellignece בו אני מתמחוה –   ללמוד מה התדירות המקובלת בקרב המתחרים לעיתים אם רואים שבענף נורמת הוספת תכנים היא  X תכנים בחודש ,פתאום מקצים לכך חשיבות (ומשאבים ) נוספים בחברה.
כדי ליצור יותר כתיבה רצוי לגייס את כל צוות החברה לצורך הכתיבה ולא רק את איש התוכן. תתפלאו כמה ידע קיים בין אנשי המקצוע בחברה, וחשוב לרתום את כולם למשימה האסטרטגית של כתיבת התוכן.
לדברי יעל קוכמן שיתופי פעולה עם חברות אחרות בכתיבת פוסט אורח יתרמו להעשרת התוכן וגם להפצה הדדית – אם ארחתם פוסט שכתבה חברה אחרת סביר להניח שתעשו מאמץ להוכיח לה שזאת היתה החלטה נבונה לתת לכם מאמר ושהבאתם לה תנועה ותגובות, יש להניח שגם הם יעשו כך עם פוסט שנתתם להם.


איך מפיצים את הפוסט

איך נדע היכן להפיץ את הפוסט – אפשר להעתיק שתי שורות (רצוי פתיח, רצוי עם גרשיים) מהפוסט ולשים בתיבת החיפוש של גוגל התוצאות יראו לנו היכן אותו קטע מופיע בגוגל כלומר באילו אתרים הם בחרו לשים את אותו פוסט . קידום אתרים - תוכן

similar web – כלי  שאני מאוד אוהבת , מאפשר לדעת מהיכן הגיע התנועה לאתר של מתחרים, מה שטוב להם טוב לכם. שימו לב, בגרסת החינם המידע מוגבל –

מציג רק 10 מקורות ומידע מהחצי שנה האחרונה , אינדיקציה חלקית ביותר במיוחד אם אותו אתר פרסם באתרים עונתיים (מי שרוצה להבין למה הכוונה שיפנה אלי). עדיף לבדוק מה רלוונטי לחודש האחרון ( וזה כבר בגרסה בתשלום )

 open site explorer    מאפשרת לראות בבלוגים איזה תוכןקיבל את הכי הרבה לייקים ושיתופים חברתיים אלמנט זה ניתן לראות רק בגרסה בתשלום.(אבל אפשר לקחת חודש התנסות חינם )

לא פשוט למצוא אתרים מארחים לתוכן שלנו אך אם מדובר בתוכן מתחום ההיטק ובאנגלית כמובן איריס שור ממליצהלהעזר ב  reddit ויש גם את growth ackers.com , inbound.org


טיפים בתפזורת

הפצה ויראלית ,חבר מביא חבר – איל מולדובן
כדי להגדיל ויראלית את הלקוחות שלנו רצוי ליצור תוכנית חבר מביא חבר שתעודד אנשים לצרף חברים (או שימסרו לנו את האימייל שלהם) איך ?
העיקרון החשוב (ולא משנה אם זה לשכנע אנשים למסור מייל של חבר, לגרום לו להרשם או כל פעולה אחרת) הסביר בבירור למה זה כדאי להם, רצוי בעזרת תמריצים,  מתנות שלא יקר לנו לתת ושקשורות במוצר שלנו .(לדגומא דרובוקס נותנים כמתנה תוספת שטח איחסון)
התמריץ צריך להינתן לא רק לממליץ אלא גם למומלץ
התהליך צריך להיות פשוט ,בקליק אחד
לפעמים התמריץ יכול להיות סקרנות …אתר  quora  שהוא אתר שבו שואלים שאלות ,מעודד אנשים ששאלו לשתף את שאלתם בלינקדאין. החברים שראו את השאלה וסקרנים לדעת מה התשובה צריכים קודם לבצע רישום לאתר כדי שיראו את התשובה.
תפוצה  ויראלית לקהילה שמעניינת אותנו יכולה להיות דרך תוכן מגניב. אנחנו יכולים למשל ליצור (ללא תשלום) בכלי  – playbuzz שאלון , או רשימה משעשעת שתגרום לאנשים לשתף אותה (הכי פשוט להכנס ולהבין על מה מדובר).

 

הכנת השיווק והקהל למוצר שאינו מוגמר –  עמית לביא
לפני שמוצר מוכן כלומר כשהוא בשלב פיתוח אפשר ואף מומלץ להתחיל לשווקו .נסיונות שיווק אלו יחזקו את בטחוננו שאנחנו צועדים בכיוון הנכון באשר לפיתוח המוצר ויעזרו לנו להכיר את קהל היעד. איך ?
לעשות הרבה טסטים – למשל לצאת עם קמפיין ממומן במסרים שונים לבדוק מה המסר שהכי עובד,לבחון את הקהלים וגם את ההיענות למוצר או לחלקים ממנו.
לעבוד עם Mixpanel  – .כלי מקצועי משלים את גוגל אנליטיקס (ועדיין נותן ניטור משוכלל יותר ל"תסריטים" EVENTS). בעזרתו ניתן להניח הנחות יסוד שאם המשתמש עושה כך וכך באתר (באפליקציה או במקומות אחרים מחוץ לאתר ) זה מעיד על LEAD חם . מסלולי המדידה הללו ,המאפשרים (בשונה מגוגל) ניטור לא רק מאתרים אלא גם מחוץ להם מאפשרים למידה מאוד מעמיקה על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
לפעמים גם אם אין מוצר אפשר לשווק כאילו יש מוצר ולתת תמורה ידנית ללקוחות שפונים, הרווח מהלמידה עדיף על החשש מאין מוצר היות ולקוחות אלו יכולים ללמד אותנו הרבה על צורכי השוק, על היחס למוצר שלנו  ולמעשה לסייע לנו בפיתוח מדויק יותר ובפחות עלויות.

 


 

 

 

עדיין אין תגובות

אוקטובר 20 2014

פינגווין 3.0 העדכון החדש בגרסא

מאת: נושאים: כללי

פינגווין 3.0 העדכון החדש בגרסא

טוב אז גוגל כמו גוגל תמיד, אוהבת לשחרר את העדכונים שלה כשכל העולם נח בסופי השבוע. נכון לשבוע שעבר כבר היו הרבה לחשושים בקשר לשינוי הצפוי, והינה עכשיו זה מאושר סופית ואכן בסוף השבוע האחרון הריצה גוגל את עדכון הפינגווין.

למי שאינו זוכר או יודע עדכון פינגווין אמור לפגוע בכל אותם אתרים שפרופיל הקישורים שלהם אינו תואם את ההמלצות של גוגל, משמע כל אותם אתרים שעושים קידום אתרים אגרסיבי ולא מקודמים באופן טבעי וראוי.

פינגווין בגרסא 3.0 הינו עדכון ששחררה גוגל לאחר כשנה שלא שוחררו עדכונים נוספים. מה שאומר שגוגל פועלה מזה שנה על העדכונים לגרסא, במטרה להוציא גרסא, שתהיה טובה בו זמנית גם עבור הגולשים וגם עבור מנהלי האתרים.

הוצאה של עדכון חדש לאחר שנה מהעדכון הקודם יכולה להצביע על העובדה שגוגל ערכה שינויים משמעותיים לגרסא הנוכחית.

מקדמי אתרים ומנהלי אתרים מדברים על תנודות משמעותיות בתוצאות החיפוש החל מיום שישי בערב.

באופן כללי גרסת זו היא העדכון השישי במספר של עדכוני פינגווין. מספר הגרסא 3.0 אינו מספר גרסא שניתן ע"י גוגל אולם, הוא קיבל את שמו, שכן הוא ככל הנראה עדכון משמעותי ששוחרר לאחר זמן רב מאז העדכון האחרון.

פינגווין 1.0 24/04/12 השפיע על כ 3.1 אחוזים מהשאילות
פינגווין 1.1 26/05/12 השפיע על פחות מ 0.1 אחוז מהשאילתות
פינגווין 1.2 5/10/12 השפיע על כ 0.3 אחוזים מהשאילתות
פינגווין 2.0 22/05/12 השפיע על 2.3 מהשאילתות
פינגווין 2.1 4/10/12 השפיע על אחוז אחד לערך מכלל השאילתות
פינגווין 3.0 17/10/12 טרם ידועה ההשפעה בתוצאות החיפוש.

אם חשתם בפגיעה מעדכוני פינגווין בעבר עקב פרופיל קישורים לא טבעי  סביר להניח שאתם יודעים כי השיפור במיקומו של האתר ובתנועה אליו יורגשו רק לאחר הסרה מסודרת של כל הקישורים החשודים  והמתנה עד לשחרור הגרסא הבאה.

שימו לב כי גם אם פעלתם להסרת קישורים בשלושה שבועות האחרונים, במטרה להשיג את השיפור בעדכון הנוכחי, סביר מאוד להניח כי אחרתם את הרכבת וכי אתרכם לא יושפע לטובה בעדכון הנוכחי (תצטרכו להמתין עד לעדכון הבא – מי יודע מתי יהיה).

עדיין אין תגובות

ספטמבר 30 2013

מה משותף לגוגל וליונק הדבש?

מאת: נושאים: כללי

מה משותף לגוגל וליונק הדבש?

אז יונק דבש (או באנגלית Hummingbird) היא מעתה לא רק ציפור, גוגל מחליטים לקרוא לשינויים החדשים במנוע החיפוש על שמה של הציפור שלטענתם היא ציפור "מהירה ומדויקת". לאחרונה, שיחררה גוגל שינויים חדשים באלגוריתם של מנוע החיפוש תחת הטענה כי שינויים אלו יועילו באיכות תוצאות החיפוש המתקבלות ע"י מנוע החיפוש שלהם. בניגוד לשינויים הקודמים, פנדה ופינגווין שהיו ממוקדים בחלקים מסוימים המשפיעים על תוצאות החיפוש, הפעם מדובר על שינויים של ממש, כאילו כתבו את הקוד מחדש.

למעשה, גוגל הפעילה את השינוי כבר לפני חודש, אולם הצהירה עליו רק בימים האחרונים והפעם בניגוד לפעם הקודמת בה נעשה שינוי משמעותי שכזה (כמו ב 2001) השינוי עבר חלק כמעט מבלי שהרגשנו. האומנם, "יונק הדבש" הוא שינויי מאסיבי באלגוריתם אבל עדיין לא מדובר על שכתוב מלא של הקוד. לטענת נציגים של גוגל חלק מהקוד הישן והרלוונטי הושאר כפי שהוא ולצידו נכתב קוד חדש, אשר יתאים את מנוע החיפוש לטכנולוגיות המתחדשות ולאופי החיפושים ברשת היום. ישפיע על קידום אתרים בגוגל ? קרוב לוודאי שכן…

אז על מה בדיוק עובד החיפוש החדש?

ככל הנראה, מדובר על חיפושים בשאילתות ארוכות ובעיקר על שאילתות קוליות כמו למשל: "איפה אפשר לרכוש אייפון 5 בסמוך למקום מגוריי?". גוגל מעוניינים לחזק את המשמעות העומדת מאחורי המילים תוך שימוש באינפורמציה הרלוונטית שיש ברשותה. במקרה של הדוגמא שהצגנו גוגל אמורה להבין מהו "מקום מגוריי" על סמך מידע ששיתף המשתמש בעבר ובאופן דומה להבין את הביטוי "איפה", "אייפון 5" וכו'. השינוי באלגוריתם אמור להתייחס למשמעות השאילתא ולא למילות המרכיבות אותה. מכלול המשפט על פירושו ומשמעותו בעל ערך רב יותר מכלל המילים המרכיבות אותו.

האם זה עובד?

לא ברור, גוגל כמובן מציגה דוגמאות לשונויות בשאילתות שונות לפני ואחרי השינוי, אבל בהתחשב בעובדה ששינויים אלו כבר שוחררו מלפני חודש, אז ככל הנראה לא נצפים שינויים דרסטיים, שכן לא נראות תלונות חריגות מאז עלה השנוי לאוויר.

מה לגבי ישראל? נו זה באמת אי אפשר לדעת הרי הדברים עובדים כאן קצת שונה ועברית זה לא ממש בסדר העדיפויות של גוגל.

אבל בינתיים בין אם קשור ובין אם לאו, גוגל מסירה את אפשרויות לניתוח של מילות מפתח באנליטקס ומעכשיו הכל בעצם נכנס תחת קטגוריית ה not provided.

עדיין אין תגובות

הבא »



Social Widgets powered by AB-WebLog.com.