ינואר 06 2015

Next case insights

מאת: בשעה 18:45 נושאים: כללי

תובנותי מהכנס  – 2014  Next Case


לפני שבוע נכחתי בכנס נקסט קייס 2014 שהפיק  פבל ישראלסקי מהבלוג Askpavel. הכנס הגיש  שרשרת של מקרי בוחן, סיפורי הצלחה של חברות שעמדו מול אתגרים שיווקיים וצלחו אותם.
חלק מהמקרים היו עבורי בעיקר סיפור מעניין ,את המקרים הרלוונטיים לפעילותי  בקידום אתרים  או אלו שרציתי להרחיב עליהם אני מביאה כאן בשילוב תובנות וכמה כלים ממודיעין מתחרים ( Competitors Intelligence ) בו אני מתמחה.


שיווק אפליקציות במובייל

נושא שיווק האפליקציות במובייל עדיין רחוק ממני אך רלוונטי למי שנותן שירותי seo ושיווק באינטרנט . גלעד בכר מנכל  Moburst האיר את ידיעותיי.
דווקא בשל העובדה שלכל האפליקציות ב APP STORE או בגוגל פליי יש  "זמן מסך" זהה וכמות מקום דומה שלא מאפשרת תמרון רב ,ישנה חשיבות גדולה ל ASO (קידום אתרים במובייל).  לוגואים של אפליקציות
בעלי אפליקציה רוצים להיות בין עשרת המתברגים בתוצאות .מה שחשוב לשאול את עצמנו –
באילו תוצאות היא רוצה להופיע (על איזה צורך שאנשים עשויים לחפש לעצמם  היא רוצה לענות ובאיזו קטגוריה)
באיזו שפה? וכמובן עם אילו מילות מפתח.
בשיווק אפליקציות מובייל חשיבות מציאת מילות המפתח ה"חמות" היא קריטית
כלי מילות המפתח המשמש לקידום אתרי אינטרנט אינו נותן מידע נפרד לאפליקציות ולשם כך אפשר להשתמש בשני כלים:
sensor tower
mobile devhq

בנוסף לאיתור מילות החיפוש הנכונות חשוב להקפיד על השפה העיצובית באמצעות לוגו שיבלוט על פני הלוגואים האחרים. לוגו עם  דמות אדם או חיה מושכים תשומת לב יותר מחפץ דומם.  עיצוב תלת מימד או אפקט תנועה (למשל רכב פורץ לעברינו) בולטים מעל שאר הלוגואים.
אופציה אחרת (בה השתמשו לשיווק אפליקצית אימיילים ) היא  לשלב את שם האפליקציה או התועלת שלה כבר בלוגו או בכותרת לשלב שם מילת מפתח.

תכנים לאפליקציה

screen shots זה המקום לשכנע את הגולש להוריד את האפליקציה, אז למה לא עם ״סיפור״?  במילים אחרות מומלץ לרשום את התועלות ולאו דווקא את ה features (כפי שעושים הרוב). לתת לגולש להבין מדוע האפליקציה הזו היא הדבר הטוב ביותר שקרה לו, לרשום משהו חוויתי ,אחר
ב – screen shots האחרון כדאי לתת תמריץ  (כמו בסגירת עסקה)  כדי לשכנע את הגולש להוריד .למשל free לזמן מוגבל (גם אם המוגבל זה כמה שנים)

Customer success

למרות שזה לא היה חלק מההרצאה, קשה שלא להזכיר את החשיבות בגבוהה שיש לבעלי אתרי SAAS וכמובן בעלי אפליקציות לגרום למשתמשים להשתמש בכלים ובאפליקציות. כלומר לא מספיק ליצור כמות הורדות גבוהה לאפליקציה אלא חשוב ביותר שמבין עשרות האפליקציות היושבות למשתמש על הנייד הוא ישתמש בשלכם.
לשם כך נבנית היום גישה שהיא לא רק שימור לקוחות אלא – הצלחת לקוחות – גישה בריאה שמבינה שלשמור על לקוח מרוצה קיים זול  יותר מלרכוש לקוח חדש . רבים מורידים אפליקציות, במיוחד אם הן חינם אך האם הם משתמשים בכולם? Totango  הוא ממשק שמאפשר לנטר בזמן אמת אתרים ואפליקציות במיוחד בתחום ה (SAAS, מובייל, E-Commers ומשחקים) ולהגדיר כמה מחובר (נאמן) הלקוח למוצר שלנו , באיזו תדירות הוא משתמש, האם נתקל בקשיים בתפעול, אם ומתי הפחית בפעילות וכו' כאמור הכל בזמן אמת, בשלב בו נוכל להשאיר אותו איתנו ולהחזירו לרמת שביעות רצון וכתוצאה מכך נאמנות גבוהה.

 

שימוש מוצלח בניוזלטר ומייל ככלי שיווקי

אני אישית לא חובבת ניוזלטר, ומאמינה שיש מעט ניוזלטרים טובים באמת ובכ״ז  למה כן?
להלן התובנות מהרצאתו של אייל הוכשטדט
מדוע להשקיע בניוזלטר
א. יצירת חיבור עם קהילת משתמשים ולקוחות פוטנציאלים, תוכן סמכותי =אתם סמכותיים
ב. re targeting – על מנת להמיר קוראים ללקוחות יש לחשוף אותם מספר פעמים אלינו
ג. וגם עדיף  לייצר תנועה לאתר או לבלוג שלנו ממקורות מגוונים ולא רק מחיפושים במנועי החיפוש

כמובן כדי שכל אלו יתקיימו יש להשקיע (כרגיל) בתוכן מעולה
אך בואו נניח שבאמת יש לנו ניוזלטר טוב, עדיין צריך בשבילו קהל, איך יוצרים קהל?

רישום לניוזלטר

כדאי לדאוג שהרישום אל הניוזלטר שלנו באתר יבלוט.
פופ אפים ובר עליון יורד עשויים להגדיל את אחוזי ההרשמה כי הם הרבה יותר תופסים את העין מאשר תיבה סטטית בצד.
כלים חינמים באנגלית  –
Hello bar
Many contacts

ככל שנבהיר לגולש למה להירשם לניוזלטר והסיבה תהיה אטרקטיבית יותר כך יגדלו הסיכויים שאנשים ירשמו.

שווה לשים את המידע של הניוזלטר כדפים באתר ,כדי שגוגל יאנדקס וגם אנשים יוכלו לייצר לשם טרפיק מהמייל.(בכ"ז אנחנו אנשי קידום אתרים…)

פתיחת האימייל

איך נגרום למשתמשים לפתוח את האימייל ששלחנו?
טיזר – מידע מקדים באימייל שיעורר את הסקרנות להמשך קריאה, יש לתת קצת ,לעורר סקרנות ולחתוך באמצע (כמו בכתבות עיתון) ולהשאיר את הקורא עם חשק לקרוא עוד.
שליחת המייל ביום הנכון תעלה את אחוזי פתיחתו .
על פי נתוני ״רב מסר״  – בישראל אין יותר מדיי הבדלים בין הימים ,אולי יום ראשון עדיף ורצוי לשלוח בשעה 5 בבקר כדי שזה יהיה מהמיילים הראשונים שהאדם רואה כשהוא פותח את המיילים שלו. שבת יום הרבה פחות מוצלח למשלוח בישראל .
בחו״ל הימים המוצלחים למשלוח ניוזלטר זה שלישי וחמישי (ורביעי)
תמונות משפרות סיכויי פתיחה, כותרות טובות בהחלט משפרות ושוב כאמור תוכן מעניין .
כדי לשפר תוכן אפשר לבצע שיתופי פעולה עם קולגות ,אירוח תוכן של אחרים, כל מה שיעזור להעשיר את המידע לקוראים (ולגרום לניוזלטר לשרוד לאורך זמן).
אם אתם רוצים שהלקוח יעשה פעולה כלשהי היו מפורשים במסר , למשל ״בבקשה שתפו עם חברים״ . ואם מה שכתבתי עד כה עניין אתכם והביא לכם תועלת אשמח גם אני לשיתוף ,תגובה ו/או לייק :)
המלצה נוספת שלי לכלי שמאפשר לשלוח אימיילים עם מסרים מותאמים אישית וגם לבצע מדידת יעילות לפתיחתם כדי להמשיך ולשפר את התאמת המסר לצרכי הקורא – Getvero

 

שיפור ביצועי בלוג

כתיבה היא התחום הכי קרוב אלי , להלן תובנותיי לצד הטיפים הטובים של איריס שור ויעל קוכמן.
בלוג הוא דרך מצוינת לחזק קשר עם הקהילה המקצועית שלנו
כדי שבלוג יצליח הוא צריך כמה מרכיבים –

תוכן מצוין

בראש ובראשונה – כתיבת תוכן שנותן ערך מוסף. איזה ערך?
למשל חיסכון בזמן ועדכניות – אנשים רוצים להרגיש שבזמן קצר הם ״עם יד על הדופק״ ולכן מאמרים כמו השוואות בין מוצרים/טכנולוגיות/כלים מביאות להם חומר מעובד במקום שהם יצטרכו לבדוק. גם תקציר חדשות הענף/ המשרות החמות /הכנסים וכדומה כל אלו הם חומר שאנשים יכולים אמנם להגיע אליו בעצמם אך הגשת החומר בצורה מעובדת ,מרוכזת ומקוצרת מביאה ללקוח ערך.

כותרת טובה

לכותרת טובה חשיבות גבוהה שכן היא זו שתעלה או תוריד את הסיכוי יקראו את כל הפוסט. איריס שור טוענת ש 20% מהצלחת הפוסט טמונה בכותרת שכן היא זו שתניע לקרוא את הפוסט כולו . היא ממליצה לשקול שימוש  בכותרות שלפעמים קצת פרובוקטיביות / צהובות ומשתמשות במילים מעט דרמטיות , למשל : kill , blud , nightmare (ראו דוגמא בהמשך לשימוש ב KILL)
כותרת שמקבצת עובדות במרוכז  ״10 עובדות ש…״ או  אמירות על דרך השלילה – ״כל הטעויות שלא הייתם רוצים לעשות עם ״…

חשוב לכתוב בתדירות גבוהה יחסית ,כמה? כמה שיותר ,לדברי יעל קוכמן לפחות 4 פעמים בחודש (ולדעתי  – כשיש השראה) .

רעיון נוסף מעולם Competitors Intellignece בו אני מתמחוה –   ללמוד מה התדירות המקובלת בקרב המתחרים לעיתים אם רואים שבענף נורמת הוספת תכנים היא  X תכנים בחודש ,פתאום מקצים לכך חשיבות (ומשאבים ) נוספים בחברה.
כדי ליצור יותר כתיבה רצוי לגייס את כל צוות החברה לצורך הכתיבה ולא רק את איש התוכן. תתפלאו כמה ידע קיים בין אנשי המקצוע בחברה, וחשוב לרתום את כולם למשימה האסטרטגית של כתיבת התוכן.
לדברי יעל קוכמן שיתופי פעולה עם חברות אחרות בכתיבת פוסט אורח יתרמו להעשרת התוכן וגם להפצה הדדית – אם ארחתם פוסט שכתבה חברה אחרת סביר להניח שתעשו מאמץ להוכיח לה שזאת היתה החלטה נבונה לתת לכם מאמר ושהבאתם לה תנועה ותגובות, יש להניח שגם הם יעשו כך עם פוסט שנתתם להם.


איך מפיצים את הפוסט

איך נדע היכן להפיץ את הפוסט – אפשר להעתיק שתי שורות (רצוי פתיח, רצוי עם גרשיים) מהפוסט ולשים בתיבת החיפוש של גוגל התוצאות יראו לנו היכן אותו קטע מופיע בגוגל כלומר באילו אתרים הם בחרו לשים את אותו פוסט . קידום אתרים - תוכן

similar web – כלי  שאני מאוד אוהבת , מאפשר לדעת מהיכן הגיע התנועה לאתר של מתחרים, מה שטוב להם טוב לכם. שימו לב, בגרסת החינם המידע מוגבל –

מציג רק 10 מקורות ומידע מהחצי שנה האחרונה , אינדיקציה חלקית ביותר במיוחד אם אותו אתר פרסם באתרים עונתיים (מי שרוצה להבין למה הכוונה שיפנה אלי). עדיף לבדוק מה רלוונטי לחודש האחרון ( וזה כבר בגרסה בתשלום )

 open site explorer    מאפשרת לראות בבלוגים איזה תוכןקיבל את הכי הרבה לייקים ושיתופים חברתיים אלמנט זה ניתן לראות רק בגרסה בתשלום.(אבל אפשר לקחת חודש התנסות חינם )

לא פשוט למצוא אתרים מארחים לתוכן שלנו אך אם מדובר בתוכן מתחום ההיטק ובאנגלית כמובן איריס שור ממליצהלהעזר ב  reddit ויש גם את growth ackers.com , inbound.org


טיפים בתפזורת

הפצה ויראלית ,חבר מביא חבר – איל מולדובן
כדי להגדיל ויראלית את הלקוחות שלנו רצוי ליצור תוכנית חבר מביא חבר שתעודד אנשים לצרף חברים (או שימסרו לנו את האימייל שלהם) איך ?
העיקרון החשוב (ולא משנה אם זה לשכנע אנשים למסור מייל של חבר, לגרום לו להרשם או כל פעולה אחרת) הסביר בבירור למה זה כדאי להם, רצוי בעזרת תמריצים,  מתנות שלא יקר לנו לתת ושקשורות במוצר שלנו .(לדגומא דרובוקס נותנים כמתנה תוספת שטח איחסון)
התמריץ צריך להינתן לא רק לממליץ אלא גם למומלץ
התהליך צריך להיות פשוט ,בקליק אחד
לפעמים התמריץ יכול להיות סקרנות …אתר  quora  שהוא אתר שבו שואלים שאלות ,מעודד אנשים ששאלו לשתף את שאלתם בלינקדאין. החברים שראו את השאלה וסקרנים לדעת מה התשובה צריכים קודם לבצע רישום לאתר כדי שיראו את התשובה.
תפוצה  ויראלית לקהילה שמעניינת אותנו יכולה להיות דרך תוכן מגניב. אנחנו יכולים למשל ליצור (ללא תשלום) בכלי  – playbuzz שאלון , או רשימה משעשעת שתגרום לאנשים לשתף אותה (הכי פשוט להכנס ולהבין על מה מדובר).

 

הכנת השיווק והקהל למוצר שאינו מוגמר –  עמית לביא
לפני שמוצר מוכן כלומר כשהוא בשלב פיתוח אפשר ואף מומלץ להתחיל לשווקו .נסיונות שיווק אלו יחזקו את בטחוננו שאנחנו צועדים בכיוון הנכון באשר לפיתוח המוצר ויעזרו לנו להכיר את קהל היעד. איך ?
לעשות הרבה טסטים – למשל לצאת עם קמפיין ממומן במסרים שונים לבדוק מה המסר שהכי עובד,לבחון את הקהלים וגם את ההיענות למוצר או לחלקים ממנו.
לעבוד עם Mixpanel  – .כלי מקצועי משלים את גוגל אנליטיקס (ועדיין נותן ניטור משוכלל יותר ל"תסריטים" EVENTS). בעזרתו ניתן להניח הנחות יסוד שאם המשתמש עושה כך וכך באתר (באפליקציה או במקומות אחרים מחוץ לאתר ) זה מעיד על LEAD חם . מסלולי המדידה הללו ,המאפשרים (בשונה מגוגל) ניטור לא רק מאתרים אלא גם מחוץ להם מאפשרים למידה מאוד מעמיקה על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
לפעמים גם אם אין מוצר אפשר לשווק כאילו יש מוצר ולתת תמורה ידנית ללקוחות שפונים, הרווח מהלמידה עדיף על החשש מאין מוצר היות ולקוחות אלו יכולים ללמד אותנו הרבה על צורכי השוק, על היחס למוצר שלנו  ולמעשה לסייע לנו בפיתוח מדויק יותר ובפחות עלויות.

 


 

 

 

עדיין אין תגובות



Social Widgets powered by AB-WebLog.com.