.

בלוג חברה - אמצעי שיווק מצוין

20.03.2011

בלוגים הינם טרנד עולה וכשם שרוב האנשים היום "עושים פייסבוק" ומקימים אתר אינטרנט כך מתרקמת מגמה זהה בנוגע לבלוגים


אז למה באמת לעשות בלוג ?

ckudho
התשובה המידית שנמצאת על קצה לשוני ושאותה אני רוצה למהר לשלוף מתוקף היותי מקדמת אתרים היא –שבלוג כותבים לשם  קידום אתרים בגוגל ( SEO ) .ואכן כתיבת בלוג תורמת תרומה משמעותית למאמציה של חברה  לבצע קידום אתרים בשוק תחרותי ונכון  שכתיבת בלוג למטרות קידום אתר אינטרנט יכולה לשמש כמטרה מספקת  אך במאמר זה אדון בדווקא בהשלכות השיווקיות היותר נרחבות שיש לכתיבת בלוג ובהחלט ישנם כאלו!
לצורך העניין הבאתי כאן נתונים ממחקר מקיף  שערך דן זרלה - מדען בכיר העוסק בחקר רשתות חברתיות בחברת HubSpot  ומסקר רשתות חברתיות שערכה Hubspot בינואר 2011 באשר לתועלות השיווקיות שמשיגות חברות באמצעות רשתות חברתיות.
דן זרלה בחן מידע מ 1,531 לקוחות (רובם עסקים קטנים ובינוניים) .795 מתוך העסקים הללו ניהלו בלוג.  המחקר העלה מסקנות מאוד ברורות  – חברות שמנהלות בלוג עסקי משיגות יתרון שיווקי בעל ערך רב  – חיזוק המותג שלהן, מיצוב סמכותי יותר לחברה ולמוצריה / שירותיה, יותר לקוחות (לידים) וכמובן סיוע ניכר במאמצי החברה לעשות קידום אתרים בגוגל.


בלוגים – כוח שיווקי עולה


ממחקר שערך דן זרלה בנושא בלוגים עולים הנתונים הבאים:
חברה שמנהלת בלוג זוכה 55% יותר מבקרים אל האתר שלה .כשיש יותר כניסות יש בד"כ יותר המרות ( לקוחות)
חברה שמנהלת בלוג זוכה ל 97% יותר קישורים נכנסים .מה שתרם לחיזוק האתר מבחינת קידום אתרים בגוגל (ובמנועי חיפוש אחרים). אתר עם יותר קישורים נתפס כאתר יותר סמכותי בעיני גוגל. כמו כן כשיש יותר קישורים גדלה הנגישות של גולשים אל תכני האתר
בלוג תרם ל 434% יותר דפים מאונדקסים. לאתר .תרומה גבוהה לחיזוק האתר מבחינת קידום אתרים וכן ליתרון בנוכחות חשיפה באינטרנט.


מדוע כדאי להשתמש בבלוגים


שימוש בבלוג מספק לבעליו הרבה מעבר לחשיפה של מותג ,בלוגים משמשים להשגת לקוחות חדשים. מנתוני סקר רשתות חברתיות שערכה חברת Hubspot בשנת 2011 ניתן לראות ש  – 57%  מהחברות שנעזרו בבלוגים דיווחו כי השיגו לקוחות באמצעותו . ניתן לומר שמדובר במגמה מתחזקת שכן בהשוואה לשנת 2010 יש עליה  של 11% בדיווח על תוצאות מבלוגים.


תדירות העלאת פוסטים ותרומתם השיווקית


התרומה של כתיבת בלוג חברה היא אמנם גבוהה אך חשוב להדגיש שיש הבדל בין חברות ש"שיחררו" פוסט אחת לשבוע שבועיים לבין אלו שהעלו פוסטים פעם או כמה פעמים ביום..
ניתן לומר שקיימת קורלציה ישירה בין תדירות כתיבת פוסטים בבלוג לבין שיעור הלקוחות שהגיעו בזכות הבלוג  .בעלי בלוג שהעלו פוסטים בקצב יומי זכו למירב התועלת בהשגת לקוחות באמצעות מדיה זו.
כיוון שהעלאת פוסט/ים על בסיס יומי גוזלת לא מעט זמן כדאי לשקול השתתפות בנטל מצד כמה עובדים בחברה.בלוגים וקידום אתרים בגוגל

 

השפעת הבלוג על החלטות קניה

החלטות קניה הינן נושא למחקר איכותי ,קשה למדוד את השפעתן אלה על ידי שאלות בנוסח:   "כמה מכם מושפעים מחיפושים בבלוגים בהחלטות הרכישה שלהם? זאת אחת השאלות שנשאלו נסקרים במחקרו של דן זרלה
המידע שעלה מהמשאל הוא ש 71% מהנשאלים הושפעו "בדרך כלשהי או אפילו מאוד" מבלוגים בהחלטות הרכישה שלהם. לחברות שמוכרות מוצר או שירות נתון כזה צריך להוות תמריץ מספק לכתיבת בלוג.
יותר מכך, כאשר נשאלו הנסקרים "מה התדירות אשר בה אתם קוראים בלוגים"?, התברר שכמעט 50% מהם קוראים בלוגים יותר מפעם אחת ביום ומעל 30% מהם קוראים פעם ביום. זוהי תדירות גבוהה למדיי - כ 80% אחוז מהנשאלים קוראים בלוג פעם או מספר פעמים במהלך היום איזשהו בלוג.
את נתוני המחקר ניתן לקרוא ב http://www.hubspot.com/ebooks/better-business-blogging-in-2011/