.

האם גוגל מקדם אתרים של מותגים ושותפים לדרך?

05.10.2011

Info  PR: n/a  I: 337  Cached: n/a  L: error  LD: 33,236  Age: דצמבר 1, 2007  whois source Robo: no Sitemap: no  Cached: n/a Density
 
חלק א - עד כמה גוגל מחשיב וידאו בקידום אתרים בגוגל
חלק ב - האם גוגל מקדם אתרים של מותגים ושותפים לדרך?

העדכונים האחרונים של גוגל פנדה מיום ה 28.9.11 מעלים כמה סימני שאלה באשר לשיקולים שגוגל מפעילה ולהעדפה המסתמנת שלה לתכני וידאו, למותגים מובילים ולאתרים המוגדרים "שותפי גוגל". הדרך הטובה להתחקות אחר מאפייניו של גוגל פנדה המעודכן היא על ידי בחינת האתרים שהרוויחו מהמהלך לעומת אלו שהפסידו, ולמצוא מאפיינים משותפים.

בחלקו הראשון של המאמר עלתה ההשערה כי אתרים המכילים תכני וידאו הם בין המורווחים הגדולים ונצפתה מגמה דיי מובהקת בנושא. עכשיו נבחן שיקולים נוספים שיתכן שמנחים את גוגל:

אתרים שלא הולכים יד ביד עם גוגל


בין האתרים המפסידים מעדכון פנדה האחרון של גוגל יש אחדים שהיו להם היתקלויות עם גוגל. כמובן שאין זה אומר שזאת הסיבה להימצאותם ברשימת הנפגעים מגוגל אך עיסוקינו בחיפוש אחר סיבות ותוצאות ובמבחן התוצאה ניתן למנות כמה כאלה:
Comcast.com,  COMCAST וגם NBC פגעו בקונספט הנקרא "ניטרליות הרשת"  Network naturality. כלומר, העיקרון שלפיו אין לכפות שום הגבלה של ספקיות האינטרנט השונות, ממשלות או גורמים אחרים על נגישות הצרכנים או חלק מהצרכנים לחלקים אלו ואחרים של הרשת.

כאמור הן COMCAST והן  NBC הפרו ניטרליות זו. מצד שני קשה לומר ששני האתרים נפגעו, שכן NBC דווקא נמצאת בין המורווחים מעדכון פנדה (אולי כי יש לה וידאו?) ו-COMCAST בצד המופסד.גם Verizon שצידדה בצד של גוגל בנוגע לניטרליות ברשת, נמצאת בין אלו שנפלו בדרוג אין חסינות, אין מובהקות.

עוד דוגמא מבלבלת באשר לסוגיית עליה וירידה של אתרים שנויים במחלוקת, הם האתרים Ripoff Reports ואתר ConsumerAffairs. בעוד הראשון היה בין המרוויחים ConsumerAffairs.com שציינו שהתפיסה הציבורית לגבי גוגל לא תמיד חיובית שייכת לאתרים דווקא כן "חטפו" מגוגל פנדה.


ומה באשר למדד זמן באתר?

רבים יגידו שוידאו מעניק יתרון בשל זמן שהייה ארוך יותר באתר. לכאורה, קל לתלות את הסיבה בכך. תוצאות של אלקסה מראות שמדד "הזמן באתר" גם הוא אינו מעניק הסבר הגיוני וקונסיסטנטי לסיבה בה בחרה גוגל לקדם אתרים מסוימים בתוצאות החיפוש ולדרדר אחרים.
HULU - אתר הווידאו  מהמרווחים הגדולים של גוגל פנדה, אינה עוברת את מדדי השהייה באתר שמפגינה AMAZON. ובכל זאת אמזון היא בין הנופלים ו- HULU טיפס מעלה.

"אנו ממשיכים לבצע חזרות באלגוריתם של פנדה כחלק מהמחויבות של גוגל להחזיר לגולשים את איכות האתרים", כך אומר דובר גוגל ביום שישי ל- WebProNews. "השינוי האחרון הוא אחד מתוך 500 שינויים לערך שאנו מבצעים באלגוריתם הקובע את הדירוג (Ranking) בכל שנה".


מקדם אתרים

גישת גוגל לאתרי מותגים

לאור העובדה כי אתרי מותג רבים קבלו תאוצה למעלה והיו בין המרוויחות מפנדה האחרון, אפשר להניח הנחה נוספת – יתכן כי גוגל מתחקה אחר תנועת הגולשים באתרים ונותנת עדיפות לאלו שמקבלים שיעור גבוה של כניסות ישירות, לעומת אלו שמגיעים אליהם דרך מנועי החיפוש. אולי בגלל שתנועה ישירה מעידה על פופולאריות גבוהה כלומר שאנשים מגיעים לאתר בזכות הכרותם עם המותג ולאו דווקא בשל חיפוש כללי אחר פיתרון ללא קשר למותג ספציפי. זמן שהייה באתר,העדפת מותגים נותרים כאן בגדר ספקולציה ועניין לבדיקה .מה שניתן לומר כמעט בודאות -
גוגל רואה באופן מוחלט את כפתור 1+ כקול להצבעת מדד הפופולאריות

ואם וידאו משפר קידום אתרים בגוגל...

אהרון וואל מעלה כמה נקודות מעניינות בסרטון אנימציה הומוריסטי – מאתגר ברעיון שגוגל  דוחפת עצמה בתוצאות החיפוש. כל עוד לא יתגלה שגוגל דוחפת את אתריה בתוצאות החיפוש אין ספק שהשינוי האחרון בהחלט סייע להם.





1.
נסיון של גוגל לקדם את 1+
שי גרעיני (06.10.2011)