.

קידום אתרים והמודל העסקי של האתר

01.01.0001

מקדם אתרים המתחיל תהליך של קידום אתרים בגוגל עבור אתר מסוים נרתם בעצם לסייע לעסק להגביר את מכירותיו. אמנם לא כל פעולה של קידום אתרים בגוגל מסתיימת בגדילה משמעותית של לקוחות וכדאי לפני שמקדם אתרים יוצא לדרך עם תהליך של קידום אתרים להציג לבעל האתר את הפוטנציאל אך מהרגע שהוחלט לקדם את האתר נוקט מקדם האתר בצעדים המסייעים לעסק להגיע ליעדיו. אחד מהצעדים הללו היא מחקר שוק או מחקר מילות מפתח. אמנם לבעל האתר יש בד"כ "רשימת מכולת" של מילים אשר אותן הוא מעוניין לקדם אך כיוון שקידום אתרים בגוגל זאת השקעה של זמן ומשאבים, חשוב שמקדם אתרים ידע להראות לבעל האתר למה כדאי להשקיע את המאמצים בקידום ביטוי מסוים, מה הפוטנציאל העסקי של קידום מילה מסוימת כלומר כמה משתלם או לא משתלם יהיה ללכת על כיוון מסוים ומה סדרי העדיפויות בתהליך קידום האתר.


קידום אתרים בגוגל ומחקר שוק

כאשר מקדם אתרים עושה מחקר מילות מפתח הוא יושב עם בעל האתר ומנסה להבין ממנו את המודל השיווקי– מה המוצרים הרווחיים ביותר שלו, מה יש במלאי,מה המוצרים/שירותים שהוא הכי צריך לדחוף בעזרת האתר (האם את המוצרים הפופולאריים או דווקא את אלו שלא "הולכים טוב"), במה הוא מתמחה והיכן יתרונותיו על פני מתחרים,מי קהל היעד שלו או אילו קהלים הוא רוצה למשוך,אם אילו ביטויים הלקוחות שלו משתמשים מניסיונו. כל השאלות הללו מסייעות למקדם אתרים להבין ולבנות לאתר מודל עסקי טוב.


קידום אתרים ובדיקת מתחרים


תהליך מחקר מילות מפתח בקידום אתרים בגוגל כולל בדיקת מתחרים. דרך בדיקת אתרי המתחרים מעריך מקדם אתרים את פוטנציאל המאמץ הנדרש על מנת לעקוף אותם. לימוד המתחרים מספק למקדם אתרים הבנה טובה יותר של התחום בו פועל האתר ולא פעם עולים רעיונות עסקיים טובים שקיימים אצל אתרים אחרים וניתן ליישמם. בדיקת אתרים מתחרים כחלק מקידום אתרים מספקת הצצה למילות המפתח בהן משתמשים המתחרים . לפעמים כאשר מקדם אתרים רואה שמתחרה מסוים הגיע להיות ראשון בגוגל אך עשה זאת תוך שימוש באמצעים לא כשרים ובתהליכי קידום אתרים "אפור" הוא מדווח לגוגל על מנת להעיף מתחרה ממקום שהוא הגיע אליו שלא בזכות.