.

כתיבה שיווקית לאינטרנט


כתיבה שיווקית לאינטרנט שונה מתוכן שיווקי במדיה המודפסת - המסר צריך להתאים לגולשים המתבוננים בדף שניות מעטות

.
בסאו טאץ מתמחים בכתיבה שיווקית מותאמת לקידום אתרים באינטרנט.
 

כתיבה שיווקית מקדמת אתרים לעבר מטרות

 
לרוב האתרים יש מטרות ברורות ומוגדרות. כתיבה שיווקית רותמת סגנון,טקסט ומסרים על מנת להשיג מטרה זו.
לפני שבוחנים כתיבה שיווקית יש לחדד מטרות שהאתר רוצה להשיג. אליכם לשאול שאלות כגון: למה בכלל האתר הוקם? , מה אני מצפה שהוא ייתרום לי? אלו פעולות אנו מצפים שגולשים יעשו אצלנו באתר? לכל מטרה יש כתיבה שיווקית שונה.

לאחר שהגדרתם (לבד או בסיוע מקדם אתרים) מה המטרה והייעוד שברצונכם להשיג מהאתר ,עליכם להגדיר לכל דף ודף תת מטרה משלו. אמנם כל הדפים תורמים לקידום האתר באינטרנ אבל יש דפים חשובים יותר-הן מבחינה שיווקית והן לקידום אתרים באינטרנט. על דפים מרכזיים אלו מומלץ  להשקיע בכתיבה שיווקית.

כל חלק בעיצוב ובטקסט של הדף חייב לשרת את המטרה שהצבתם לו.

תוכן שיווקי הוא אלמנט שנוטים להקל בו ראש. כשבונים אתר משקיעים מאמץ ומשאבים בבנייתו. נוטים לשם דגש רב על העיצוב , על ה look&feel , לפעמים מגדילים לעשות ולוקחים מראש מקדם אתרים כדי לבנות תשתית נכונה לקידום אתרים אבל בכל הנוגע לכתיבה שיווקית  ולכתיבת תוכן לאינטרנט בכלל, יש נטיהלא להעזר בכותב תוכן מקצועי.

בשונה ממה שרבים נוטים לחשוב על כתיבה שיווקית, לא מספיק להעביר תוכן של פרוספקט מודפס כתוכן לאינטרנט. חשוב לזכור שבשונה מעסק בעולם הפיזי ,

באינטרנט , הלקוח עובר למתחרים בלחיצת כפתור ועלינו לעשות כל מאמץ שיישאר אצלנו!

 
מה מאפיין כתיבה שיווקית
כתיבה שיווקת משרתת את המטרות שלשמן פועל האתר ברמת המסרים.
מסר שיווקי מניע בד"כ לפעולה - אחרי שסיפקתם מידע , הפגתם מקצועיות והרשמתם את הגולשים שנכנסו לאתר , הגיע הזמן לבקש מהם לבצע משהו. אם לא תעזו  הם ימשיכו לאתר אחר.

אפשר לדמות את זה לתהליך "סגירת עסקה" בשיווק. איש מכירות יכול לנהל שיחת מכירה טובה ומשכנעת אבל בתכלס הוא נמדד כאשר הלקוח סוגר עסקה.

כתיבה שיווקית מתאפיינת במסרים ברורים והחלטיים – הגולש מקבל הנחיות פשוטות מה עליו לעשות בכל שלב, לאיזה דף לפנות או איזו פעולה הוא מתבקש לעשות. מסרים שיווקיים מנחים את הגולשים לאן לעבור כשהם גומרים לקרוא דף כלשהו באתר, כתיבה שיווקית מורידה את אחוזי הנטישה מהדף.

באינטרנט הגולש זקוק גם למעט נחישות וסיוע. בתוך הצפת המידע וריבוי הגרויים,הכוונה וממוקדות של כתיבה שיווקית מסייעת לגולש בתהליך קבלת החלטות- מסרים ברורים ואטרקטיביים מחזקים את הזיקה בין הגולשים למסרים שהאתר מעביר.
כתיבה שיווקית מדרבנת עשויה למשל להשתמש ב"מילות כח" ( power words) , מילים שקוראות לפעולה. בעברית יש מגוון רב של מילות כח: "קנה עכשיו", "הזמן עוד היום" , "מבצע חסר תקדים" , "חסוך" , "הנחה" "חשוב" וכו. שימוש במילות כח בכתיבה שיווקית מפעילה את הגולשים. 

המטרה הראשונה שכל בעל אתר מצפה מהגולש היא קודם כל להשאר , לא לנטוש ולהקשיב למסרים שלנו. כתיבה לאינטרנט בכלל וכתיבה שיווקית בפרט מגבירים את רמת העניין של הגולשים באתר שלנו ומקטינים אחוזי נטישה. לכתיבת תוכן לאינטרנט חוקים ברורים באשר לאיך להעלות את רמת העניין של הגולשים ולהקטין נטישה. ככל שהתוכן לאינטרנט יהיה מושקע יותר וכתוב נכון כך יגדלו הסיכויים שגולשים ישארו , יספגו יותר מידע שרצינו שיגיע אליהם ויבצעו מה שאנו מעוניינים.

אתם מוזמנים לקבל טיפים בנוגע לתוכן שיווקי ולהתחיל מללמוד כיצד לכתוב נכון כותרות לדף שלכם .המידע בדף כתיבה לאינטרנט – כותרות . אתם מוזמנים כמובן  ליצור קשר  לקבלת יעוץ בנושא תוכן שיווקי.