.

האם להחריב מאמר איכותי בשביל קידום אתרים?

26.01.2015

אומרים שתוכן הוא אחת הדרכים הכי טובות לקידום אתר.

אומרים גם שהמידע צריך להיות איכותי ומעניין אבל כתיבה איכותית היא עניין יקר, כי יש בחברה בד״כ מעט אנשים שיודעים לכתוב מעניין ועוד פחות כאלו שיש בידיהם את המידע המקצועי ה״חם״ ( וזמן לפנות לכך).

מסתבר שהאתגר לכתוב מידע שיהיה גם אפקטיבי למטרותנו ובו בזמן יצליח לרתק הוא  אתגר שרבים בחברה נמענים מלקחת על עצמם. תוסיפו לזה לחץ מצד מחלקת קידום אתרים שמבקשת לשבץ מילות מפתח ו״להחריב״ את המאמר ותקבלו משימה שהיא כמעט בלתי אפשרית.

האם ההתעקשות על מילות מפתח לקידום היא קריטית? ואיך בכ״ז ממלאים אחר שלושת המשימות ?


אסטרטגיית כתיבה בארגון

א. כשנגשים לכתוב חשוב לבחור האם אנו מתכננים לכתוב הפעם לאתר שלנו, לבלוג שלנו או לאתר/בלוג/פורום מארח שכן לכל מקום יהיו השלכות על סגנון הכתיבה ואופי הקוראים הפוקדים אותו. הדילמה ברורה - כמות הזמן שאתם יכולים להקדיש לכתיבה וכמות הנושאים מוגבלת.  ישנה מצד אחד חשיבות להוספת תכנים איכותיים לאתר שכן תוכן רב ואיכותי באתר יתרום לקוראים וללקוחות הנכנסים אליו וכן יקדם את האתר באורגני מבחינת מילות מפתח. מצד שני כתיבה באתרים מארחים תספק לנו חשיפה לקוראים שלא בהכרח היו מבקרים אצלנו ונחשפים למידע שכתבנו . גם ברמת קידום אתרים אורגני ,כתיבה באתרים מארחים תייצר לנו בד״כ קישור קרדיט שיוערך על ידי גוגל. לפיכך יש לכתוב גם לאתר וגם לאתרים חזקים בענף במיוחד אם מאפשרים לנו. גם בדיקת מתחרים ובתוכה המקומות בהם המתחרים שלנו כותבים וכתיבה שם עשויה להיות שיקול וכן בחירת מדיות בהם התוכן עשה הכי הרבה באזז חברתי. מקומות עם חשיפה טובים לנו.


ב. לבחור את נושא הכתיבה באופן שישרת את מטרות החברה - הנושא יכול להיות על סוגיה שחשוב לנו להדגיש כרגע, יכול לנסוב סביב התחומים בהם יש לנו את הידע להעביר או אולי עדיף לבחור את הנושא חם ביותר כרגע בענף שלנו ?

ג. לכתוב הכי מעניין שרק אפשר מתוך הסתכלות מלאה על הלקוחות הפוטנציאלים שלנו (מה המידע שכדאי לכלול במאמר ,כזה שיעניין אותם)  

ד. אחרי ורק אחרי שכתבנו את המאמר ניתן לשבץ עריכה בהיבט של קידום אתרים.

ה. הערה כללית-  כתיבה צריכה להיות משימה אסטרטגית שיווקית במיוחד אם גם המתחרים שלכם נוהגים לכתוב (ניתן לבדוק כמה, היכן ובאיזו תדירות הם כותבים) . כותב אחד ,מוכשר ככל שיהיה לא יוכל לספק כמות עם איכות לאורך זמן. חלוקת המשימה בין מספר בכירים בחברה תשפר משמעותית את איכויות המידע וגם תעשיר את העניין באתר שכן לעיתים קרובות לקוחות מעוניינים לקרוא מידע שנכתב אישית על ידי מהנדסים או בכירים . 


קידום אתרים בעדינות

אז יש מאמר והוא מיועד לאתר שלנו כלומר יש לנו עניין שיחזק עבורינו מילות חיפוש , מה עושים?

בשלב זה יהיו כאלו שלא יגעו בתוכן כלל (כדי לא לקלקל אותו או כי seo כלל לא מעסיק אותם) ויהיו כאלו מנגד שיחריבו אותו ממש כדי לגייסו למטרות קידום אתרים, אז היכן הפרופורציות? איפה שהוא באמצע.

מילת מפתח בכותרת?

לא בהכרח! חשוב לבחור כותרת ראשית מעניינת ואם זה אומר שלא תהיה בה מילת מפתח אז להתעקש לא להכניס.

לכותרת טובה יש כ 20% תרומה לכך שיקראו את המאמר. כותרת לתוכן צריכה להיות בין 4-9 מילים ולספק מידע מפתה על מה התוכן מדבר ולאו דווקא להכיל מילות מפתח לקידום או במילים אחרות עדיף כותרת מעניינת מאשר לסמן וי על שיבוץ מילות מפתח לקידום. לא לשכוח שבמאמר שמים רק כותרת ראשית (h1) אחת. פשרת ביניים - לשלב מילות מפתח בכותרות משניות (h2)

מטה תג title - עדיין תג חשוב מאוד וגם כאן כדאי לכתוב מעניין אם כי הייתי משתדלת לשלב מילת מפתח מטא תג description - תג שנוי במחלוקת לגבי מידת חשיבותו לקידום אתר ומצד שני יש כאן מספיק מקום להתנסח כך שתשולב מילת מפתח (או שתיים) אז אין ספק שניסוח מעניין ואטרקטיבי יגביר את הסיכוי למשוך כניסות לדף. אני ממליצה להמשיך לנסח בו מילות מפתח אך לא לבנות עליו כמקדם משמעותי לדף.

מטא תג alt - שווה לתת לתמונות כותרת עם משמעות ורצוי עם מילות מפתח. לאחרונה ישנה מגמה להנגיש את המידע לנכים ויתכן שזה ישנה את כל התמונה לגבי קידום אתרים באמצעות תמונות.

תוכן במאמר עצמו , גוגל יבין את מהות התוכן אם נכתוב בצורה טבעית תוך מחשבה על הנושא הכללי שאנחנו רוצים לקדם. חשוב לחזור מספר קל של פעמים על מילת מפתח מרכזית בדף אך במידתיות (ואני בכוונה לא מציינת כמה פעמים) . אין לשכוח שהגולשים יגיעו לאתר ממגוון מילות מפתח רב בהרבה מאשר מילות המפתח שעליהן חשבנו.

לא לחשוף הכל לגוגל

כשם שחשוב לחשוף בפני גוגל תוכן איכותי כך חשוב להקפיד להסתיר מהעכבישים של גוגל תיקיות ודפים עם תוכן שנתפס בעיניו כתוכן לא איכותי (על ידי robot txt). תוכן כזה יכול להיות למשל תוצאות חיפושים פנימיים המיועדות לגולשים, דפי רישום, דפים עם תוכן שחוזר על עצמו ,מידע איפורמטיבי למשתמש אך שהועתק ממקור אחר ברשת. אסור שנשכח שאם אנחנו מתאמצים כל כך על מאמר אחד לא כדאי שדף אחר באתר (שאולי אפילו לא היינו מודעים אליו ) יכתים את איכות האתר מבלי שהתכוונו. לשם כך מומלץ מדי פעם לבדוק את מבנה האתר ומה מונגש לגוגל.