.

שיווק באינטרנט באמצעות דיוור ישיר

01.01.0001


המאמר באדיבות לינקו דיוור ישיר
 
האינטרנט הינו כיום אחד מכלי השיווק הפופולאריים והאפקטיביים ביותר, זאת בשל העובדה כי פרסום באינטרנט יכול להגיע למיליוני אנשים בזמן מינימאלי ובעלות נמוכה יחסית. כמעט ולא קיים היום עסק המכבד את עצמו, אשר אינו מנהל אתר אינטרנט שזקוק ל שיווק באינטרנט .קיימות מספר שיטות לשיווק באינטרנט, אם באמצעות באנרים ופרסומות באתרים ואם באמצעות רשימות תפוצה המאפשרות דיוור ישיר תוך שימוש במאגרים הכוללים רשימות דיוור של קהל היעד הרלוונטי לפרסום.

החוכמה בשיווק באינטרנט היא קודם כל למשוך את קהל היעד המבוקש באמצעות הפרסומת אל אתר החברה. ניתן לעשות זאת באמצעות פרסומת באתר בעל עולם תוכן דומה או בפורומים, בהם גולש הלקוח הפוטנציאלי הבא. לשיטה זו יתרונות רבים, שכן היא אינה מגבילה את קהל היעד שעתיד לצפות במודעה. לפיכך, פרסום באתר פופולארי עשוי להיות המענה הפרסומי האידיאלי. אפשר להמשיל את הפרסום בשטח פרסומי או בבאנר פרסומי באינטרנט לפרסום חוצות בשולי הכביש. ככל שהכביש רחב יותר, ייחשף קהל רב יותר לפרסום. בצורה כזאת, פרסום באתר אינטרנט פופולארי זהה במשקלו לפרסום חוצות בנתיבי איילון, דבר המאפשר פרסום בתקציב שפוי, גם לבעלי עסקים בינוניים, שלא יכולים להרשות לעצמם פרסום על גבי שלט חוצות באוטוסטראדה של איילון.

דיוור ישיר היא עוד אמצעי לשיווק באינטרנט. זוהי דרך שיווק מתוחכמת העושה שימוש במושג הקרוי רשימות תפוצה או רשימות דיוור. אלה הן רשימות מוכנות מראש, או לפי דרישה, בהן רשומים בעלי עסק או לקוחות בעלי עניין משותף אשר יתכן ויהיו מעוניינים לקבל דיוור ישיר בנושאים הרלוונטיים. דיוור ישיר מאפשר למפרסם להגיע ישירות אל קהל היעד הנדרש, ללא פרסום סרק. רשימות תפוצה אלו, המכונות גם רשימות דיוור, מכילות כתובות דואר, דואר אלקטרוני, ומספרי טלפון של לקוחות פוטנציאליים אשר נמנים עם קהל היעד ולכן פרסום מסוג זה הינו אפקטיבי ביותר. כיום, קיימות בשוק חברות המציעות רשימות דיוור מוכנות מראש, המאפשרות למפרסם לקבל רשימות תפוצה עדכניות לצורך דיוור ישיר מותאם . רשימות אלו מקלות מאוד על הפרסום, ומאפשרות הפצה קלה , זולה ומהירה יותר אם באמצעות דואר אלקטרוני ואם באמצעות דואר רגיל.