.

קישורים יעילים לקידום אתרים

01.01.0001

 במאמרים האחרים דיברתי על איך מקדם אתרים בוחר את ה אתרים שמהם הו א מבקש קישורים כלומר אילו אתרים הקישורים שלהם יתרמו לנו. אך לפני ש אמשיך, הבהרה קטנה -
קישורים משמשים לשתי מטרות עיקריות – תנועת גולשים קרי הגדלת החשיפה ולצורך קידום אתרים ב אינטרנט. במ אמר הזה ל א אטפל בטכניקות ליצירת תנועת גולשים שכן הן שייכות לעולם תוכן אחר עם קריטריונים אחרים של שיווק ב אינטרנט. קישורים המיועדים לקידום אתרים מטרתם "צנועה" יותר – לחזק את ה אתר מבחינת מנועי חיפוש שכן קישורים הם אחד מה אלמנטים המרכזיים בקידום אתר ב אינטרנט וכלי עבודה בסיסי של כל מקדם אתרים העוסק בקידום אתרים.



קישורים חזקים

 א ז הבנו שיש כמה קריטריונים שמקדם אתרים בודק לפני שהו א פונה לקבל קישור מ אתר מסוים, אז איך בכ"ז יכול מקדם אתרים לעקוב אם אותם אתרים הם אכן "חזקים" דיים ומשתלם לקבל מהם קישורים או להמשיך איתם את ההתקשרות?
התשובה נעוצה במעקב.
עבודת נכונה של מקדם אתרים כוללת מעקב חודשי אחר מצב הקישורים הב אים מכל אתר נותן קישור , ישן כחדש.
מדי חודש מסכם מקדם אתרים את מצב הקישורים הפעילים המופנים אל ה אתר ועורך רשימה מסודרת של שמות ה אתרים וכמות הקישורים הניתנת מהם.
א תר שנוספים ממנו קישורים מדיי חודש הו א אתר משתלם ובד"כ הדבר קורה כ אשר מדובר בקישור פוטר מ אתר הגדל מדי חודש במספור הדפים.
א תר סטטי , בו כמות הקישורים נש ארת יציבה ,הו א טוב ו אמין אך מה קורה אם מקדם אתרים מגלה ש אתר שנתן בחודש הקודם כמות מסויימת של קישורים מגלה שהחודש הכמות ירדה?
במצב כזה על מקדם אתרים לבדוק מה סוג הקישורים שניתנו ולבחון כל מקרה לגופו –
א תר בו הקישור היה מהפוטר, יש לבדוק אם ל אתר פחתו הדפים (ולפיכך קישורי הפוטר). ניתן לבדוק אם מדובר בפעולה של NOFOLLOW שהוכנסה על ידי ה אתר שנתן את הקישורים, לפעמים , מדובר בקישורים של א נמחקו ע"י בעל ה אתר אבל פשוט גוגל החל להחשיבם פחות ולהציג פחות קישורים מ אתר זה.
במקרה ה אחרון מקדם אתרים  בודק אם המגמה נמשכת מסיק מסקנות ב אשר לכד איות המשך הקשר מול אותו אתר.
קישורים הפוחתים מדי חודש יכולים לסייע למקדם אתרים בהערכת כד איות עבודה מול מקור הקישורים-
ישנם למשל אינדקסים שהקישורים מהם נעלמים או הופכים לל א רלוונטיים. גם רשתות חברתיות סובלות מתופעה דומה. כ אשר רו אה מקדם אתרים שהו א משקיע מ אמץ בפורומים,בלוגים, אינדקסים או רשתות ש אינן מניבות קישורים עמידים ל אורך זמן, יעשה מקדם אתרים שיקול מחודש וישקיע בד"כ את מרצו במקורות מהימנים יותר לקישורים איכותיים.