.

קידום אתרים והכפלת הכניסות לאתר

01.01.0001

אנשים שפונים למקדם אתרים במטרה להיכנס לתהליך של קידום אתרים רוצים לקבל איזשהו אומדן לגבי פוטנציאל הכניסות לאתר שלהם.במילים אחרות-כמה גולשים יכנסו אליהם בעקבות שיפור מיקומם בגוגל.


בארץ התנועה לאתר היא מינורית. כשאתר הנמצא בדף הראשון בגוגל ומקבל 500 כניסות ליום בביטוי תחרותי זה נחשב לנתון טוב. בחו"ל לשם השוואה, "טוב" זה כ-5 מליון כניסות ליום. לא פעם אתר רוצה קידום אתרים במטרה להיות ראשון בגוגל ואחרי שמקדם אתרים מביא אותם לדף הראשון יש אכזבה מכמות הכניסות לאתר. חברות שמעוניינות לעשות קידום אתרים (הכוונה לקידום אתרים בעברית ובארץ) שואלות אותי כמקדמת אתרים איך הם ידעו שקידום אתרים והבאת האתר להיות ראשון בגוגל ישפר להם את התנועה לאתר . כדי לספק מידע, אני מזמינה את בעל האתר להתבונן בכלי חינמי של google adwords לבדיקת מילות מפתח. בכלי זה ניתן לראות כמה חיפושים יש לביטוי מסוים בממוצע בחודש.חשוב להדגיש שהנתונים הללו לא מדויקים אך הם נותנים אינדיקציה כלשהי לגבי היקף החיפוש. אם הנתון הזה (ומדובר בד"כ במספרים "צנועים") ניתן להמשיך למידע הבא-


חברת comscore פרסמה מחקר מקיף הנערך בארה"ב על נתוני הקלקות בדף ראשון של גוגל. תוצאות המחקר יקרות מאוד לרכישה (כ 150 עמודי מידע ) וכמובן אין באפשרותי לפרסמו מפאת זכויות יוצרים. להלן מידע משמעותי העולה ממחקר זה-


לגבי האתרים המופיעים בדף הראשון בגוגל ניתן ללמוד שעל האתר המופיע בתוצאה האורגנית הראשונה יש 26% הקלקות (כניסות לאתר זה).


האתר השני "זוכה" כבר רק ל 4.7% כניסות .

להלן שאר נתוני הכניסה לאתרים המופיעים באיזור ה"אורגני":


תוצאה ראשונה – 26% הקלקות


תוצאה שניה- 4.7%


תוצאה שלישית- 5.9%


תוצאה רביעית- 5.5%


תוצאה חמישית- 3.9%


תוצאה שישית- 1.6%


תוצאה שביעית- 2.8%


תוצאה שמינית- 1.2%


תוצאה תשיעית- 0.39%


תוצאה עשירית- 1.6%



סה"כ המקליקים על אתרים המופיעים בחלק ה"אורגני" – 53.6% כניסות.


באזור הפרסום הממומן הצדדי סך המקליקים יצא – 5.1% כניסות


ואזור הפרסום העליון (מעל התוצאות האורגניות)- קיבל בסך הכללי 11.7%כניסות.


שאר הכניסות מתחלקות בין: one box- 1.96% ו"אחרים"- 27.6%.


בהגדרת "אחרים" נכללים רובוטים,כלים סורקי אתרים,מקדמי אתרים וכו'.


אחרי שראיתם את הנתונים הללו ניתן לקבל פרופורציה באשר לשיפור בכמות הכניסות לאתר בעקבות תהליך קידום אתרים וכשהאתר בתוצאות הראשונות.


עד כה אם שאלתם מקדם אתרים לאן אתר צריך לשאוף להגיע הוא היה ממליץ על החצי הראשון של הדף הראשון בגוגל .(בחו"ל אגב, אם היקף תנועת גולשים בסטנדרט עצום,גם להיות בדף השני זאת סיבה "לפתוח שמפניה").


היום, לאור הנתונים על היקף החיפושים הדל ברוב התחומים בארץ ומנתוני ההקלקות ניתן להגיד שהשאיפה של אתר צריכה להיות לא פחות מאשר להיות ראשון בגוגל במילות המפתח הרלוונטיות לו. זאת השאיפה שצריכה להיות לבעל האתר וזאת המטרה של כל מקדם אתרים.