.

יחסי ציבור לקידום אתרים – המקרה של אתר FindHow

18.04.2013


זהו case study  של האתר FindHow  שקידם את עצמו במהלך השנים בצורה מעניינת. האתר משמש כיום כמרכז ידע או מנוע חיפוש  ל-"איך לעשות דברים"

בראשית הדרך – קצת היסטוריה

ממש עם ההשקה הניב האתר כ 15,000 ביקורים ייחודיים שהלכו ועלו עד ל 100,000 ייחודיים. עבודה יחצנית מאומצת של כחמישה חודשים הניבה כ 18,000 קישורים נכנסים ממקורות שונים.

אתם לא באמת מיוחדים? תנו ללקוח לחשוב אחרת!

האם יש לך מה לומר על טרנד מסויים?
גם אם המוצר או השירות אותו את מוכרים אינו מהווה טרנד היסטרי בשוק, חשוב שתנסו לשכנע את הצרכנים שאכן מדובר בטרנד עולה גם אם זה "עולה" לכם בהזכרת המתחרים שלכם. תנו להם לחשוב שיש לכם משהו ייחודי ,חשבו יצירתי (כמה כיווני פעולה בהמשך)
לא תמיד אתר חייב להיות מוביל לפעמים אפשר להיות גם האלטרנטיבה. אפילו אתר FindHow מוצב בתחילת דרכו כמנוע חיפוש אולם, משהבינו שהוא לא מחדש דבר והוא מאוד מאחר את השוק מיצבו אותו מחדש כמנוע חיפוש ל- how to (כלומר מנוע חיפוש למציאת דרכים לאיך עושים דברים). המיצוב השונה של האתר והשירות אותו הוא מעניק אפשרה למצב אותו בהקשר של "איך עושים..." אולם בו זמנית גם כסוג של מנוע חיפוש. עיתונאים אשר השתמשו באתר מיצבו אותו גם כמנוע לחיפוש טקסונומי מה שהעניק את הרעיון למצב את האתר כמילון מונחים. מהשתלשלות הדברים ניתן בהחלט להסיק שלא חייבים להשיק המצאה חדשה. לעיתים מספיק לקשר מוצר או שירות לטרנד ולהפוך אותו לראוי לפרסום.
אחד הדברים שניתן ללמוד ממה שהם עשו בקידום אתרים עצמי היה לשחרר פרסומים קבועים, הודעות לעיתונות ,הודעות קצרות מטעם החברה הראויות לפרסום שישוחררו לאתרי עיתונות שונים. בעבר היה מקובל להפיץ הודעות בעיתונות הכתובה או באמצעות פליירים ופקסים אולם, היום במדיה הדיגיטלית ניתן לשחרר ידיעות עבור אתרי עיתונות שונים, או בעזרת שליחה אימיילים עבור משתמשים קוראים. אם בודקים דוגמאות שונות הקיימות ברשת ניתן למצוא כמה רעיונות טובים לפרסומי הודעות וכחלק מהשיווק באינטרנט של אתר:
1.    הכרזה על אתרים חדשים
2.    הכרזה על שירות חדש/מוצר חדש
3.    הכרזה על איוש של פוזיציות חדשות בחברה
4.    הכרזה על שיתופי פעולה
5.    הכרזה על תוצאות סקרים – רק חשוב להקפיד שהסקר אמיתי ומייצג
כאשר מזינים תוכן יחסי ציבור, חשוב להקפיד שהכותרות ענייניות ומושכות את העין. על הכותרות לספק מידע ראשוני ראוי לפרסום אשר הגולש ירצה להמשיך ולקרוא.
עיתונאים אוהבים להשתמש בציטוטים בייחוד אם הם מגיעים ממקור מוסמך ואמין שכן הם מעלים את רמת האמינות של המאמר והתוכן הנכתב בו.
חשוב לשים לב, כאשר משחררים ידיעה לא מומלץ להעמיסה במילות מפתח. הכי טוב להשתמש בשם המותג, או שם החברה ולהיזהר מהצפה מוגזמת של מילות מפתח זה כבר לא עובד בקידום אתרים.
כאשר משחררים הודעות לפרסום באתרים אחרים חשוב ליצור גישה נוחה לתוכן, תמונות ולוגו של החברה. באופן זה "חוסכים" לעיתונאים את הצורך בחיפוש אחרי האלמנטים הללו בעת הפרסום וכך הפרסום נעשה נוח ומהיר יותר עבורם.
חשוב לשקול לפרסם גם באתרים ייעודיים המשחררים ידיעות – נכון שהקישורים הללו לאורך זמן ייעלמו עם הוספת ידיעות חדשות, אולם בכל זאת חלקם נשארים אפקטיביים גם למשך כמה חודשים. רק חשוב לשים לב בבחירת אותם אתרים אשר לא יהיו "שקופים" מידיי בנושאי קידום האתרים שלהם. זוהי אינה האסטרטגיה אליה אתם מעוניינים להתחבר היא עלולה להזיק לאתר שלכם בטווח הארוך.
גם כאשר מפרסמים ידיעות באתרים אחרים אין צורך להוסיף קישור לידיעה מתוך האתר שלכם אפילו אם הקישור הוא noFollow. יש להיזהר מאוד שכן קישורים אלו יכולים להוות מעין דגל עבור גוגל לסחר של קישורים.
אמינות היא שם המשחק, לכן חשוב להקפיד שבאתר החברה יהיו העמודים הבאים: תנאי פרטיות, תנאי שירות, פרטי טלפון, רשימת מנהלים, פרטים ליצירת קשר ועוד. שימו לב, לעיתונאים המפרסמים את התוכן שלכם יכולת לזהות תוכן אמיתי איכותי ולכן חשוב מאוד ליצור אתר עם מראה מהימן ומוקפד מאוד.