.

להיות ראשון בגוגל זה לקבל כ 33% מהתנועה

26.06.2013

שוב ושוב וגם עתה מסתבר שלהיות מקום ראשון בתוצאות החיפוש משתלם מאוד.
ממחקר שנערך ביוני 2013 על ידי חברת סיטיקה  (מחקר המשקף נתונים רק מארצות הברית וקנדה) נמצא כי אם אתר ממוקם ראשון בתוצאות החיפוש האורגני של גוגל הוא יקבל – 32.5% מתנועת הגולשים!.
מי שלא ראשון בגוגל אלה שני בתוצאות ייהנה מנתח של -  18% מהטרפיק ומשם הנתונים פוחתים משמעותית.
חברת   Chitika ערכה מחקר דומה בשנת 2010 והתוצאות נותרו יציבות.
בשנת 2010 קבלה התוצאה הראשונה 34.3% מהטרפיק ותוצאה שנייה 16.9% 

חשוב להדגיש שאין להסתכל על הנתונים כתורה מסיני שכן לכל חברת מחקר נתונים מעט שונים אך לכולם מגמה זהה –
יתרון עצום לאתר הראשון בגוגל כלומר פער רב בין התוצאה הראשונה (והשנייה) לבין שאר המיקומים בתוצאות החיפוש.
חברת Compete.com למשל הראתה במחקר שנערך שנה שעברה שהתוצאה הראשונה מקבלת לא פחות מ...53% מהכניסות ואילו זו שאחריה 15% (ואלו שאחריה בהתאמה – 9%, 6% , 4% )
ולעומתה חברת Slingshot SEO הצביעה על 18.2% לתוצאה הראשונה , 10.05% לשנייה
מחקרים נוספים מעניינים לא פחות ומצבעים על שונות בכמות ההקלקות בהתאם לענף בו מצוייה מילת המפתח ואפילו למיקום הגיאוגרפי של המקליקים בארצות הברית למחקר של לינדקס

איך להיות ראשון בגוגל?


ואם לא נמצאים בדף הראשון ?



לא מפתיע לגלות שישנה ירידה משמעותית בתנועה כאשר משווים את העמוד הראשון בגוגל עם העמוד השני. העמוד הראשון של תוצאות החיפוש לוקח 91.5% מתנועת הגולשים ואילו העמוד השני מקבל (כולו) 4.8% מהגולשים. כלומר 4.8% מהמחפשים מילת מפתח מסוימת ממשיכים הלאה לדף התוצאות השני בגוגל. אל הדף השלישי מגיעים   1.1% מהגולשים העקשניים  ולדף התוצאות הרביעי מגיעים פחות מחצי אחוז ( 0.4%).

בכל מקרה עולה מהמחקר שהתוצאה הראשונה בכל דף תקבל את רוב הכניסות של אותו דף (גם אם מדובר בדף השני או הרביעי) אך אין ספק שהתחרות על הדף הראשון ועל להיות ראשון בגוגל הייתה ונותרה קשה וכדי להגביר את הסיכוי להיות שם מומלץ לבצע קידום אתרים בגוגל בין אם על ידי כתיבת תוכן איכותי לאתר או פעולות מורכבות של יחסי ציבור לאתרים במסגרת קידום אתרים מקצועי.