.

איך להיות ראשון בגוגל עם אתר מוגבל

01.01.0001

 אתר פלטפורמה וקידום אתרים


רבים מאלו שמתכוננים להקים אתר אינטרנט בוחרים לרכוש אתר שבנוי על פלטפורמה כלשהי כלומר אתר הבנוי מתבנית קבועה ושבונה האתרים מתאים אותה בעיצוב לפי האתר המוזמן. כלומר הקוד ממנו בנוי האתר הינו מודול קבוע והעיצוב אישי לפי תבנית מסויימת.למקדם אתרים מגיעים בד"כ אחרי שנרכש אתר מסוג זה.


בוני אתרים רבים מייצרים פלטפורמה שמהווה מעיין מוצר מדף זול יותר מעלות של אתר בתכנות אישי – מעיין פלטה שאותה הם מתאימים לכל עסק.חלק מהתבניות הללו מותאמות במידה זו או אחרת לקידום אתרים וחלקן לא מותאם בכלל לקידום אתרים.בד"כ אף פלטפורמה לא יכולה לענות על כל צורכי קידום אתרים ובטח לא על קידום אתרים עתידי כלומר אלגוריתמים חדשים ואילוצים שיש להכניס על מנת לעדכן את האתר באלמנטים של קידום אתרים.


אם יש בכוונתך לעשות קידום אתרים ,ואם אתה בעניין של להיות ראשון בגוגל, מומלץ להתייעץ תחילה עם מקדם אתרים ולהבין מראש אילו אלמנטים אתם מקבלים בפלטפורמה ואלו לא.


באופן כללי מחירה של פלטפורמה נע סביב 2500ש"ח.(לפעמים יש פלטפורמה חינמית אך היא מותנית בהיותכם כבולים לחברת האיחסון). היתרון של מוצר מדף זה – עלות מוזלת ביחס לאתר ב"תפירה אישית" . למרות שאילו מערכות נפוצות בשוק חשוב לוודע שהן מגיעות עם ממשק ניהול תוכן שתאפשר לך הוספת אלמנטים כגון תוכן,תגיות,וכו בעצמכם ללא צורך בשרותי תכנת.


חסרונן של מערכות כאלו הן בעיקר העובדה שהן כתובות בקוד סגור. כלומר בעל האתר הקונה את הפלטפורמה מתחתן "חתונה קתולית" עם התכנת – כל שינוי (ויש כאלו לא מעט בהמשך) שמקדם אתרים יבקש לעשות במטרה לבצע קידום אתרים יגרור עלויות תכנות גבוהות יחסית.ולא פעם יתקלו בתשובה "אי אפשר לעשות זאת".


רוב המערכות המוכנות עונות באופן כזה או אחר על צרכים של קידום אתרים אבל לרוב לא באופן במלא ולחלקיות זו יש משמעויות - לא פעם, כאשר מקדם אתרים מבקש להתאים את האתר טוב יותר לקידום הוא ניתקל במגבלה. לפעמים מבנה מוגבל לא כל כך קריטי ומקדם אתרים מחזק את האתר עם אלמנטים אחרים בקידום אתרים אבל יש לקחת בחשבון שכאשר אתר נמצא בתחום תחרותי וכל נקודת זכות חשובה, העדר פרמטרים של מבנה ידידותי לקידום אתרים הוא משמעותי ויכביד על האתר בדרך אל היעד להיות ראשון בגוגל.