.

להיות ראשון בגוגל זה לקבל 53% מההקלקות

15.10.2012


היום יותר מבעבר על אתר להשקיע בקידום אתרים אורגני לשאוף להיות ראשון בגוגל
ההבדל בין המקום הראשון לשני ולאילו שבאים אחריו הינו משמעותי ביותר .
 מחקר חדש של אתר compte.com מראה את החשיבות המיקום הראשון בעמוד תוצאות החיפוש האורגני .
המחקר האחרון בתחום החיפוש מבוסס על עשרות מיליוני צרכנים במהלך הרבעון האחרון של שנת 2011. כמה נתונים מעניינים:
•    85% מהתוצאות המוצגות בעמודי החיפוש הינן תוצאות אורגניות
•    15% מהתוצאות המוצגות בעמודי החיפוש הינן תוצאות הממומנות
•    55% מעמודי תוצאות החיפוש הכילו תוצאות חיפוש פרסומות.
•    כאשר מדובר בהקלקות 53% מופנים לעבר תוצאת החיפוש האורגני הראשונה.
•    תוצאת החיפוש האורגני השנייה מקבלת 15% הקלקות
•    תוצאת החיפוש אורגני שלישית מקבלת 6% הקלקות ואילו כל התוצאות למטה מזה מקבלות בין 4-5% הקלקות (לא יותר מזה).

להיות ראשון בגוגל

ציטוט של אחד האנליסטים באתר compete.com:
"מכיוון שמרבית מתוצאות החיפוש המופיעות בעמודי החיפוש כוללות תוצאות אורגניות ומרבית ההקלקות מופנות לעבר התוצאה הראשונה ישנה חשיבות רבה להפניית משאבים לפיתוח אסטרטגיה המנטרת באופן שוטף את תוצאות החיפוש בייחוד לאור השינויים המתמשכים באלגוריתם של מנועי החיפוש"

לעומת זאת, כאשר מדובר על תוצאות חיפוש ממומנות ישנה עדיפות להופעה בבלוק התוצאות העליון כאשר אין חשיבות מרובה במיקום הפנימי בתוך בלוק התוצאות.
המחקר של חברת Compete מראה כי 61% מהתוצאות של הפרסום הממומן מופיעות בבר הצדדי מימין והן מקבלות כ 13% מההקלקות. כמובן שלאור התוצאות תמיד כדי להופיע בחלקו העליון של של הבר הצדדי מימין שכן הוא מקבל  4% מההקלקות בעוד התוצאה השנייה באותו האזור מקבלת כ 3% מההקלקות.
למרות זאת, התוצאה השלישית באזור זה מקבלת 9% (יותר מ- X2). התוצאה הראשונה בראש העמוד מקבלת 59% מכלל ההקלקות בתוצאות הממומנות. מובן אם כן שחלקו העליון של העמוד בעל יתרון משמעותי בפרסום.
קידום אתרים אורגני

כמה עובדות מעניינות אחרות מתוך הדוח:
•    24% ממודעות הפרסום בעמוד תוצאות החיפוש מצויות בחלקו העליון של העמוד והן מקבלות 85% מההקלקות.
•    15% ממודעות הפרסום מופיעות בחלקו התחתון של עמוד החיפוש והן מקבלות רק 2% מההקלקות.
•    מדרג העמוד אינו נלקח בחשבון כאשר מדובר על תוצאות החיפוש הממומן המופיעות בתחתית העמוד. תוצאות ממומנות במיקום הראשון והשני בתחתית העמוד לוקחות 1% עבור כל מיקום מכלל ההקלקות בעמוד החיפוש.
ההמלצה של חברת Compete:
"ישנו מאבק אסטרטגי על ההופעה בעמוד תוצאות החיפוש וכל החלטה יכולה להשפיע באופן דרמטי על התוצאות. לכן יש לשים את מרבית ממאמצי השיווק במטרה לשפר את החזר ההשקעה (ROI) באופן מוחלט בין אם מדובר ב SEO (קידום אתרים אורגני) או ב SEM (ניהול קמפיינים)".