.

כלים של גוגל לשיווק ולניהול עסק

13.04.2011

חשבת  שפתחת דף עסק בפייסבוק ואתה עושה  קידום אתרים בגוגל לאתר האינטרנט שלך ובכך עשית די לשיווק העסק שלך? טעית ! גוגל מעמידה לרשותך כלים רבים ,רובם חינמיים על מנת שתפיק יותר מהעסק שלך
ריכזתי כאן  15 כלים של גוגל , חלקם מוכרים חלקם חדשים שטרם פועלים בישראל. מטרתם לסייע לך לחסוך זמן כבעל עסק, להתייעל ולשפר את השיווק שלך באינטרנט .לקרוא וליישם !
 Google Places / Goolge  Maps
 
הרשמה קצרה תאפשר ללקוחות שלך למצוא את העסק במפות של גוגל גם אם אין לך אתר אינטרנט. בעידן של GPS  ושימוש נרחב באינטרנט סלולרי יש לנוכחות במפות של גוגל חשיבות רבה. לקוחות יוכלו למצוא את בית העסק לפי הכתובת שהגדרת בממשק, ולקבל פרטים נוספים כמו: שעות פתיחה , אזורי מתן שירות (לא חייבים להגדיר אזור), לשלב תמונות של העסק , סרטון ואפילו קופון ומידע פרסומי (למשל  "כל המביא קופון זה מקבל הנחה ").
מעבר ליתרון שבחשיפה ניתן לקבל מידע חשוב שיסייע לך להכיר טוב יותר את הלקוחות ולקחת החלטות בהתאם. Google places נותן חיתוכים סטטיסטיים כמו כמות   חיפושים  ,מילות חיפוש , מיקומי החיפוש  (על ידי מספרי מיקוד) ועוד.
רוצה לדעת איך מידע שכזה יכול לעצב לך החלטות עסקיות? נניח שאתה מסעדה לאוכל איטלקי ואתה רואה שעיר מסוימת  מרבה לחפש תחת ערך   "מסעדה איטלקית"  יותר מערים אחרות, יתכן שתרצה לפתוח שם סניף
 קידום אתרים לפי אזורים
כך יראה דף עסק במפות של גוגל, ניתן להוסיף גם סרטון,תמונות וכו'
סאו טאץ
Google Tags
פלטפורמה חדשה של פרסום בתשלום ללא צורך באתר אינטרנט . Google Tags מאפשר לעסק לך לבלוט ביחס לאתרים אחרים המופעים במפות של גוגל google tagsעל ידי  סימון בולט בצבע צהוב ניתן לתייג את העסק  בשש אספקטים לבחירה
השירות עולה 25$ לחודש עם חודש התנסות חינם (נכון למועד פרסום המאמר)
Google AdWords
הכלי הוותיק  Google Adworsd  מאפשר פרסום מידי של העסק  בתוצאות החיפוש של גוגל. גם אם אין לך אתר אינטרנט בכלל או שהאתר קטן ולא יעמוד בשלב זה בתחרות להיות ראשון בגוגל בקידום אתרים אורגני או לחליפין אתה דווקא  עושה קידום אתרים בגוגל אך עדיין אינך ממוקם בראש התוצאות בכל המצבים הללו תוכל להתחיל לשלם ולהיות מוצג מיידית . ניתן ליצור דף פרסום בודד או מיני אתר (ולא לשכוח לשלב מסר בעל אופי מכירתי ) דף שמכוון למילות מפתח מסוימות הקשורות לעסק שלך  ,לפתוח קמפיין ולהגדירו על פי קהל יעד, שעות פרסום ,תקציב ,מילות מפתח רלוונטיות ועוד כמה פרמטרים שיעשו את הפרסום בגוגל ליעיל וחסכוני במיוחד.  Google Adwords  נותן מענה מיידי ללא צורך בהמתנה ארוכה לתוצאות מקידום אתרים .הפרסום בגוגל אדוורדס הוא בתשלום( על הקלקה על הדף או על חשיפה), אפשר ללמוד איך לפרסם בגוגל מהמידע הרב שגוגל מפרסמת או לקבל הדרכה בקידום אתרים על מנת לקבל טיפים  איך לשפר ביצועים ולשלם פחות בעד כל קליק.
כלי מילות המפתח של גוגל Keyword Tool  
כלי מילות מפתח זה מאפשר לבחור את מילות המפתח הרלוונטיות שאיתם עשויים הגולשים למצוא את העסק שלך. הכלי מאפשר לקבל מושג כמה חיפושים בממוצע נעשים למוצרים שלך בחודש . הכלי מספק הצעות ורעיונות נוספים למילות מפתח מהתחום שהגדרת . כלי עזר זה חשוב להערכת פוטנציאל שוק (כמה ביקוש יש למוצר או לשירות מסוים) , תכנון אסטרטגיית שיווק ותוכנית עבודה לתהליך קידום אתרים בגוגל
Google Gadgets
הגאדג'טים מתאים לסוגים מסוימים של עסקים  ניתן להוריד שורת קוד ולשתול אותה ב HTML של דף האינטרנט של העסק. גאדג'טים לדוגמא: לאתרים העוסקים בספורט - חדשות ספורט ממגוון מקורות כמו ה NBA,חדשות קריקט, וכו'. לאתרים העוסקים בפיננסים יש גאדג'טים כמו תיבת חיפוש של Ebay, מידע על מניות וכד'. משחקים וגימיקים שניתן לשלב על מנת להעשיר את האתר בגימיקים או במידע מעניין.
קידום אתרים בגוגל
Google Docs
מאפשר לשתף פרויקטים  , מסמכים, גיליונות עבודה, תמונות ומצגות עם צוות העובדים . הרישום אל Google Docs נעשה דרך חשבון GMAIL.
קידום אתרים
התראות גוגל Google Alerts
הכלי Google Alerts  מאפשר לך לשלוט באמצעות מילות מפתח שהגדרת מראש במה שקורה ברשת ולקבל הודעות/התרעות  כאשר נעשה שימוש בביטויים/מילות מפתח אלו
כדאי להירשם , להגדיר מילות מפתח מסוימות (למשל שם העסק שלך ,המוצר/ים המרכזיים שאתה מוכר או אולי דווקא שמם של מתחריך? )  .אחרי שהגדרת את המילים ומה תדירות ההתרעות שברצונך לקבל (אחת ליום, אחת לשבוע, ברגע שמופיע וכו') בכל פעם שמישהו יזכיר את שמך (או מה שהגדרת לצורך ההתרעות) תקבל מייל ותדע על כך. כשתדע מה נכתב תוכל להגיב בזמן ולהישאר בתמונה
 
חדשות גוגל Google news
כדי להיות מעודכן בתחומך ולהגיב בזמן למה שמאוזכר ברשת כדאי להיכנס גם לחדשות גוגל ולקבל את המידע החם הרלוונטי ביותר לענף (שהגדרת). כך תוכל הן להתעדכן והן להגיב בזמן .
Google Reader
קריאת חומר מקצועי מעשירה את הידע ומעוררת רעיונות ויוזמות .ממשק Google Reader  מאפשר לך אמצעי לסנן מידע רב בזמן מהיר ולרכז את מקורות הקריאה בממשק אחד. ניתן להירשם לאתרים ולבלוגים שאתה מעדיף לקרוא, לסמן מה כבר קראת ולנהל את תכנית הקריאה שלך בצורה מסודרת ממקום אחד
Google Trends
כלי זה מאפשר לבחור את מילות המפתח בצורה מושכלת על ידי בדיקה השוואתית בין מספר ביטויי חיפוש .ניתן לראות באמצעות Google Trends מגמות חיפושים על ציר הזמן ולפי מיקום גיאוגרפי. למשל ניתן לערוך בדיקה השוואתית בין כמות המחפשים "מסעדה איטלקית" לעומת "מסעדה הודית" בתקופה נתונה במדינת ארצות הברית ולראות באילו מדינות היו יותר חיפושים לכל אחד מהביטויים.  הכלי מאפשר להתחקות אחד ביטויים במגמת התחזקות בביקוש.
קידום אתרים אורגני
Google Voice  
יש לכם כמה קווי טלפון? אתם משתמשים בטלפון העסקי שלכם אך גם מרבים להיות בדרך ולענות לסלולרי? עכשיו אפשר לנהל את כל התקשורת הקולית שלכם ממספר אחד של גוגל בשירות ללא תשלום. כשהלקוח יתקשר למספר של גוגל תוכלו לבחור לקבל את השיחה לכל אחד מהטלפונים שלכם גם יחד (ולענות מהיכן שאתם הכי זמינים) להפנות שיחות רק לחלק מהקווים או לחסום את כל הקווים לשיחות. גם כשהלקוח יענה ויקבל מכם הודעה הוא לא יצטרך לטרוח לבדוק מהיכן בוצעה השיחה כדי לחזור אליכם אלה יתקשר לקו אחד בחזרה. כמו כן תוכלו לבחור למי מהלקוחות לענות ומאיזה קו (למשל שיחתו של לקוח VIP כלשהו  תנותב תמיד למזכירה העונה בשימכם מהמשרד  ואילו שיחה מבן משפחה תגיע ישירות לסלולרי הפרטי . ניתן לנתב את השיחות לא רק לפי מספרי טלפון אלה גם לפי שעות היממה למשל להגדיר שבשעות הבוקר יגיעו השיחות אל הטלפון הקווי העסקי והסלולרי של עובד מסוים ואילו שיחות המתרחשות בערב יופנו אל הטלפון הביתי וכד'.
בשירות מתעתדים להיכלל עוד פונקציות רבות ,למשל תוכלו לקבל הודעות קוליות ממוחשבות ולנהלן (VOICE MAIL) , לראות את תוכנה של הודעה קולית ולהחליט עם לענות, לשלוח SMS  ומענה להודעות קוליות ,לעשות שיחות ועידה בין כמה קווים שלכם ועוד .שירות Google Voice מופעל בחינם אך כרגע זמין בארצות הברית בלבד
כלים של גוגל
Google Calendar
כלי שימושי לנהל יומן פגישות, לשתף אותו עם אנשים אחרים (למשל שותפים בעסק) לקבל תזכורות מהאימייל וכד'. ניתן להיכנס ליומן מכל מחשב על ידי כניסה לחשבון ה GMAIL
Google Groups
מאפשר לך להתחבר וליצור קשרים עם אנשים בעלי עניין משותף באמצעות קבוצה .זאת יכולה להיות קבוצה סביב תחביב אך גם סביב תחום עסקי וכמקור להרחבת המעגל העסקי. דרך הקבוצה ניתן לשתף בידע,  לאתר קולגות ולהוביל תחום  ניתן לפתוח קבוצות פרטיות הסגורות לחברים מסוימים (לדוגמא קבוצה לבני משפחה) או קבוצה פתוחה ופומבית. אפשר לערוך חיפוש ולאתר קבוצות קיימות או לפתוח קבוצה משלך.
 
Google Checkout
מאפשר לך כבעל עסק (או כפרטי כמובן) לרכז את כל קניותיך ברשת ולנתב את כל החיובים למקום אחד, עם כרטיס חיוב אחד ולכתובת מוגדרת אחת
המידע ב  Google Checkout מאובטח ניתן לשמור את כתובת המייל חסויה  ולסנן פניות מגורמים מסחריים לא רצויים
Google Analytics
אחרון חביב ואולי אחד הנפוצים בקרב בעלי אתרים העושים קידום אתר באינטרנט, גוגל אנליטיקס מאפשר לבעל אתר אינטרנט לקבל מידע נרחב על ביצועי האתר ולשפרו. הכלי הינו חינם אך נדרשת הרשאה לקבלת נתונים על ידי רישום והוכחה לגוגל כי הינך בעל האתר (על ידי הכנסת קוד לאתר). המידע המתקבל מהכלי עוזר לבעל אתר (או מקדם אתרים הפועל מטעמו ) לבחון את ביצועי האתר מבחינה שיווקית ולערוך מקצה שיפורים. המידע כולל למשל את  כמות הגולשים בזמן מוגדר, מהיכן הגיעו לאתר, מיהם הגולשים, באיזה אופן הגיעו לאתר, מאילו דפדפנים גלשו, מהיכן הם בעולם, באיזו דרך הם ניווטו באתר ועוד.