.

בחירת שרת אחסון

01.01.0001

הקשר בין אחסון לקידום אתרים באינטרנט


כאשר גוגל רוצה להיכנס לאתר ולא מצליח לטעון דף או שהוא מקבל הודעת שגיאה גוגל מעדיף(ובצדק) לא להציג דף זה במיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש שלו.החלטה זו מאוד הגיונית היות ולגוגל שטורח כל כך על אמינותו כמנוע חיפוש,יש שאיפה להציג תוצאות אמינות ואיכותיות לחיפושי גולשים.דפים לא תקינים מקלקלים מגמה זו. ככל שהאתר מטפס גבוה יותר בתהליך קידום אתרים ונמצא במיקום אסטרטגי, כך גוגל סלחני פחות למצב בו העכביש שלו רצה לסרוק את האתר ולא הצליח. פעם פעמיים של בעיית זמינות/טעינה והאתר מתחיל להינזק מבחינת קידום אתרים. במקרים אלו לא משנה כמה עבודה טובה ומקצועית עשה עבורכם מקדם אתרים,האתר לא יגיע להיות ראשון בגוגל.לכן לפני שמשקיעים באתר איכותי ובקידום אתרים מקצועי כדאי לתת את הדעת לסוגיות אחסון האתר.


על מה לתת את הדעת בבחירת אחסון


1.לבחור שרת שנמצא במדינה בה נמצא קהל היעד של האתר-אם מקדמים אתר לציבור האמריקאי יש לאחסן בשרת בארה"ב,לקהל האוסטרלי-שרת באוסטרליה ולציבור בישראל-שרת בארץ.
2.לבדוק מי יושב על השרת (גוגל מייחס חשיבות גם ל"שכנים" שיושבים על אותו שרת) בד"כ נתון זה לא יהיה שקוף עבורכם אך תמורת כ 100$ ניתן לקנות תוכנה שתספק את המידע
3.התחייבות חברת האחסון ל Uptime של 99.9%- כלומר שהאתר יהיה באוויר זמן זה. בפועל רוב החברות מתחייבות ומעט מקיימות.לפחות יהיה לכם התחייבות חוזית.
4.שרות 24 שעות 7 ימים בשבוע
5.רוחב פס מספיק טוב המאפשר תעבורה גם בזמני עומס.



כמה המלצות נוספות הקשורות באחסון


1.ניתן לרכוש שרת ייעודי ולא להסתמך על שיתוף עם אתרים אחרים (מפוקפקים או עמוסים). בארץ עולה כ 200-3--$ לחודש עם התחייבות לשנתיים.בחול עולה כ 50$ לחודש. ניתן גם לרכוש שרת ולשלם רק על אחסונו.
2.עדיף לא לכבול את עצמכם לאחסון כלשהו.יש אחסונים המציעים "אתר בחינם" כל עוד הוא מאוחסן אצלם אם תחליטו לעבור,תאלצו להיפרד גם מעיצוב האתר. התניה נוספת קורית לפעמים ע"י בוני אתר שעושים "חבילה" של בניה ואחסון.המודל הרצוי לכם מתבסס על בחירה חופשית כלומר בכל שלב בו לא תהיו שבעי רצון מחברת האחסון תוכלו לעזוב.
3.לפעמים האחסון דווקא בסדר אך מבנה האתר בעייתי ומסורבל.במצב זה לא תדעו מי האשם- המתכנת או בונה האתר וכל אחד יאשים את השני בבעיית הזמינות. הפיתרון- למרות מה שנאמר בסעיף 2, עדיף בחצי שנה הראשונה לחיי האתר החדש כן לאחסן את האתר במקום בו הוא הוקם ושאותו אדם שמאחסן "ישבור את הראש" באשר למקור בעיית הזמינות.



איך נדע עם זמינות האתר תקינה


זוהי בעצם ההמלצה המעשית ביותר במאמר. דיברתי כאן על זמינות,אחסון והקשר שלהם אל קידום אתרים באינטרנט. השאלה המתבקשת ביותר היא:איך נדע שיש בעיית זמינות לאתר?


התשובה לכך דווקא פשוטה- גוגל מספק כלי לבדיקת זמינות האתר ויש לעקוב אחריו.


Google webmaster tool


בכלי זה אנו מקבלים את נתוני סריקת האתר ע"י גוגל בשלושת החודשים האחרונים וחשוב לעקוב האם האתר נסרק כהלכה. זמן טעינה סביר אינו צריך לעלות על 4 שניות. כל זמן מעבר לכך הוא נורה אדומה. באמצעות הסריקה הזאת ניתן לראות האם האתר היה לא זמין לגוגל ולזכור שמקרים תדירים כאלה פוגעים אנושות בקידום אתרים באינטרנט.