.

איך לכתוב בלוג מקצועי

01.01.0001

       
איך לכתוב בלוג מקצועי חלק ב
איך לכתוב בלוג מקצועי חלק ג

למה בכלל לכתוב בלוג


לכל אחד יש מניע שונה בבואו לכתוב בלוג- בלוג יכול לשמש מודל לעשיית רווחים, לתפקד כאתר תדמיתי ,לקדם או לפרסם מוצר. בלוג משמש פעמים רבות כדי לתמוך בקידום אתר מרכזי (הרבה מקדמי אתרים מנהלים בלוגים עבור לקוחותיהם) וכמובן ניתן לכתוב בלוג כבמה לביטוי אישי.

לצד המטרה המרכזית שלשמה מוקם בלוג, ניתן להתייחס אל בלוג כאל מקום מצוין לתקשורת – כמנהלים את הבלוג בצורה נכונה ניתן להגיע לקהל ממוקד, לחלוק איתו מידע,להציג רעיונות ודעות, לקבל תגובות,לבקש התייחסות וביקורת וגם למצוא שותפים לדרך.

 

למה להשקיע בניהול הבלוג


לפני שמדברים על הכלים לניהולו של בלוג חשוב להבהיר מה התועלת שתצמח מניהול בלוג בצורה מקצועית. ניתן לציין כמה תועלות –

  1. בעל בלוג שידע להתאים את הבלוג טוב יותר לגולשים, יגדיל בסופו של דבר את כמות הגולשים הקוראים אותו.
  2. כתיבה "נכונה" תגרום לגולשים להישאר יותר זמן באתר.
  3. בלוג שיודע לבקש תגובות בצורה נכונה יתעסק פחות עם תגובות סרק ויפיק יותר תקשורת איכותית עם גולשים רלוונטיים.

חשוב להדגיש שבעל בלוג אינו צריך להיות מקדם אתרים ולא צריך לבצע קידום אתרים באינטרנט על מנת להשתמש באופן שוטף בכלי הניהול בדיקה שיטתית באמצעות כלים סטטיסטיים תאפשר לנהל את הבלוג

כלים לניהול בלוג


Google Analytics – משמש למדוד כניסות גולשים לאתר,מועדי כניסות,פרופיל גולשים,מסלול הניווט של הגולשים(לאילו דפים הם גלשו ולפי איזה סדר ומתי נטשו).מדידות אלה יסייעו לזהות מגמות ודפוסי גלישה ובעקבות זאת ניתן יהיה לשנות ולהתאים את הבלוג טוב יותר למטרות שלשמן הוא פועל. כדאי למשל לבדוק באילו ימים יש את הכי הרבה צפיות ותגובות לפוסטים שעולים. Tim Ferriss  מצא למשל אצלו בבלוג שבימים שלישי,חמישי ושבת בשעות הבוקר מתקבלות הכניסות הרבות ביותר. נתון זה הביא אותו לכוון את פרסומם של פוסטים בערב שלפני אותם ימים כך שבבוקר כשהגולשים יכנסו יחכה להם פוסט חדש. לדברי Tim Ferriss נתון זה תקף הרבה מעבר לבלוג האישי שלו אך כאמור יש לבחון את ימי הכתיבה המועדפים באופן ספציפי לבלוג שלכם. לזה בדיוק קיים הכלי. גוגל אנליטיקס מאפשר גם למפות אזורים בבלוג ולמדוד את שיעור ההקלקות על אותם אזורים כדי לדעת אילו כפתורים הם הפופולאריים ביותר.

Google Website Optimizer  הינו כלי נוסף, מאוד שימושי המאפשר דרך ניסוי ותהייה לבחור היכן נכון למקם כפתורים/קישורים, עם איזה טקסט , אילו אזורים אטרקטיביים יותר לקריאה וכו.

בחלק השני של המאמר יפורטו מגוון של מרכיבים רלוונטיים להצלחתו של בלוג שניתן לבחון דרך כלי הניהול שהוצגו בחלקו הזה של המאמר.ברגע שתבדקו ותגיעו למסקנות לגבי מרכיבים אלו תוכלו לרתום את תוכן הבלוג לתוצאות טובות יותר.

 

המאמר הינו תרגום מצגת וידאו של Tim Ferriss  עובד בכיר בחברת הבלוגים Word press  .

ההרצאה נערכה בכנס San Francisco WordCamp  (30 למאי 2009)