.

איך לכתוב בלוג מקצועי

01.01.0001

       
איך לכתוב בלוג מקצועי חלק א
איך לכתוב בלוג מקצועי חלק ג

איך לרתום את תוכן הבלוג לתוצאות טובות יותר

 
לאחר שהבנו בחלק הראשון של המצגת שניתן ורצוי לשפר את ביצועי הבלוג בעזרת שימוש בכלי ניהול וקידום אתרים באינטרנט –  הגיע הזמן לפזר כמה טיפים לניהול נכון של בלוג מקצועי. הנתונים שיופיעו כאן הם פרי ניסוי ובדיקה של בלוגר מקצועי אך חשוב להדגיש שעל כל כותב בלוג מקצועי ומי שמעוניין למקסם את תוצאותיו,מומלץ לערוך בדיקה משלו.
להלן מסקנותיו של Tim Ferriss:
1.כשמתחילים לנהל בלוג ישנם מרכיבים שאנו נוטים לעבוד איתם כגון "קטגוריות" .לדברי Tim Ferris. אין לקחת שום מינוח (במקרה זה "קטגוריות") כמובן מאיליו אלה לבדוק את יעילותו ביחס לחלופות. למשל החלפת השם- "קטגוריות" ל-"נושאים" (Topics), שינה באופן דרמטי את שיעור הכניסות לאזור זה.
2. בבלוגים רבים ישנו אזור שבו "מככבים"  הפוסטים  "הנצפים ביותר" . טים מציע לרענן מדי פעם את הפוסטים המוצגים שם גם אם לא בהכרח יוצגו שם באמת הפוסטים הפופולאריים ביותר. תחלופה בתצוגה מייצרת מראה דינאמי לבלוג ואנשים אוהבים להיכנס למידע חדש וכן נותנת חשיפה לפוסטים פנימיים וטובים (ועקב כך סיכוי אמיתי להיהפך לבלוג נצפה ביותר ). אל מסקנה זו הגיע טים לאחר שראה שכשהתוכן באזור זה לא התחלף זמן מה, הוא איבד פופולאריות במיוחד של גולשים קבועים.
3. הכנסת האייקון של טוויטר( או לסטטוס בטוויטר) באזור הסרגל העליון עשויה לגרום לזליגה של גולשים מהבלוג אל טוויטר. בעיקר המבקרים הייחודיים  שביניהם מה שכמובן מהווה בעיה היות וכל בלוג טורח למשוך אליו גולשים חדשים ובוודאי שלא  לאבדם. ניתן לפתור את הבעיה ע"י הכנסת האייקון של הטווטר בחלק התחתון של הבלוג.
4. הצגת תאריך הפוסט – בדף הבית כדאי מאוד להציג את תאריך הפוסט האחרון במקום בולט במיוחד אם הבלוג מתעדכן לעיתים קרובות.חשוב להציג תאריך של פוסט היות ורוב הגולשים הם פריקים של מידע עדכני ותאריך "טרי" מושך קריאה.
כאשר מדובר בדף פנימי עדיף להעביר את תצוגת התאריך לסוף הפוסט ולמקום לא בולט היות ולא נרצה שהגולש יכנס לדף זה ויירתע מלקרוא פוסט "ישן".
5. אורך הבלוג- יש חשיבות לאורך הפוסט בסיכוייו להיות פופולארי. מומלץ לכל בלוגר לעשות בדיקה פרטית משלו לגבי הקשר בין אורך הפוסט למידת הצפייה בו. בד"כ מקובל לכתוב בפוסט כ 350 מילים אך מניסיונו של טים גם פוסט ארוך יכול להפוך לפופולארי ביותר.
מומלץ לסמן בתחילת הפוסט את הזמן המשוער לקריאת אותו פוסט (למשל לרשום: "זמן קריאה משוער של הפוסט הינו שלושים/עשרים/עשר דקות"). בפוסט ארוך מומלץ לסמן פיסקת תקציר בצורה מודגשת ולצד הערכת הזמן לקריאת הפוסט המלא ,להוסיף הערכת זמן קריאת תקצירים. כמובן שזמן זה יהיה מאוד קצר ואטרקטיבי. תוספת הערכת זמן זו מפחיתה באופן משמעותי את חסמי הכניסה לפוסט ארוך זה ומעודדת קריאת גולשים.
מתוך מצגת וידאו של  Tim Ferriss עובד בכיר בחברת Word press.