.

איך לכתוב בלוג מקצועי ג

01.01.0001

       
איך לכתוב בלוג מקצועי חלק א
איך לכתוב בלוג מקצועי חלק ב

חלק ג'

בהמשך להנחיות שנתנו בחלק השני של המאמר  להלן המלצות מעשיות לכתיבת בלוג שייהנה מחשיפה טובה ויתאים לקידום אתרים באינטרנט.

מה לכתוב בבלוג


כל כותב בלוג עסוק לא פעם בשאלה על מה לכתוב שיעניין את הגולשים, שיעלה את הפופולאריות של הבלוג, שיתאים להלך הרוח של הקוראים.

ההמלצה של טים היא לכתוב מה שמעסיק ומלהיב אתכם באמת בזמן כתיבת הבלוג. לדבריו, פוסט הכתוב מתוך להט כתיבה אוטנטי (שמחה,עניין,סקרנות,תסכול,עצב וכו') סיכויו להצליח עולים על כל פוסט אשר נושאו או תכניו נגזרים מהתחשבות שקולה ברצון הגולשים או מנושאים שהגולשים ביקשו לראות בבלוג. אמנם אפשרי לשלב סקרים ומשאלים כמו מ Twitter או מ Dig.com כאמצעי להבנת רחשי הקוראים ורצונותיהם אך פוסט הכתוב "מהלב",ממקום אוטנטי יצא בהכרח טוב יותר מאשר פוסט ייזום על נושא שלא בהכרח נמצא בראש מעייניו של כותב הפוסט.

תהליך כתיבה נכון


1. מצאו את הזמן הפורה ביותר שלכם לכתיבה וכוונו את כתיבתכם לשעות/זמנים אלו- כשנוח לכם ומתאים לכם לכתוב,יצאו לכם תוצאות מוצלחות ומלאות השראה לעומת כתיבה בזמנים מאולצים.

2. פוסטים טובים רצוי לכתוב ביד- לערוך כל טיוטא ולהכליל בפוסט הסופי רק כ 10% מהטיוטא המקורית. צמצום ועריכה של הטיוטות יובילו לפוסט איכותי ומוצלח.

3. את הטיוטא הראשונה רצוי לא לכתוב עם מחשבה על קידום אתרים באינטרנט– הכוונת הטקסט לצורכי קידום אתרים תייצר כתיבה שאינה קולחת. רק אחרי שהפוסט מוכן,ניתן להמיר חלק מהביטויים לכאלו שתואמים את מילות המפתח הרצויות לקידום אתרים.

4. יש לדאוג לפוסט ממוקד בנושא אחד ולא להכליל מגוון נושאים בפוסט אחד. זה פוגע במיקוד ובקידום אתרים.

סרטוני וידאו בבלוג מקצועי


סרטוני וידאו המשולבים בבלוג הם פופולאריים ונצפים ביותר,בעיקר הקצרים שביניהם. סרטוני וידאו אינם נקראים ע"י גוגל ולא תורמים באופן ישיר לקידום אתרים בגוגל אך בליווי ההמלצות שלהלן,סרטוני וידאו בהחלט תורמים לפופולאריות של בלוג, לאיכות הכללית של הדף (מבחינת קידום אתרים) ולפיכך למקצועיות של הבלוג.

כאשר מעלים סרטון לבלוג רצוי שהוא לא יעמוד בפני עצמו אלה יכיל טקסט.

הטקסט יכיל למשל תקציר של מה שעומד להופיע בוידיאו. טקסט כזה חשוב כיוון שטקסט זה נצפה ע"י גוגל וחשוב לקידום אתרים באינטרנט. הכנסת טקסט לצד הסרטון מאפשר לגולשים לדעת מה מצפה להם בסרטון ולמעשה המטרה שלנו היא לעניין את מי שנכנס לאתר שלנו ולא ליצר יציאות לאתר יוטיוב.

ניהול תגובות גולשים בבלוג


כדי להפיק את המרב מבלוג מקצועי חשוב לעודד תגובות גולשים. תגובות אלו מסייעות לבעל בלוג להבין את רחשי הלב של לקוחותיו(הקיימים והפוטנציאלים),קוראיו הקבועים וגולשים אקראיים.היזון חוזר מהם מאפשר לו להבין מה תכני הבלוג עוררו בהם.

מנגד,בעלי בלוגים רוצים להימנע מ"תגובות זבל" ,מסרים פוגעניים או אפילו תגובות לא רלוונטיות למיניהן שגוזלות זמן טיפול מיותר ומעייף.