.

אופטימיזציה לתמונות

23.08.2011

אופטימיזציה לתמונות עבור  מיון נושאים של  גוגל

גוגל חשפה את השירות שלה למיון תמונות ע"פ נושאים מה שמאפשר למשתמשים למיין תמונות באופן פשוט ומשפר את ביצועי החיפוש ע"פ נושא. לדוגמא: נניח שיש ברשותך תמונה של ציפור שלא ידוע לך סוגה – גוגל מאפשרת מיון התוצאות ע"פ סוגי ציפורים (נשרים, ברווזים, תוכים וכו') – דבר המקל על מציאת התוצאה הרלוונטית לתמונת החיפוש.
גוגל מצהירה כי פיתוח שיטת החיפוש מתבסס על שימוש ב – Google Similar Images וב- Google Image Swirl. השיטה מזהה ערכי פיקסלים, יחסים ותבניות ויוצרת קבוצות פופולאריות בחיפוש תמונות.

חיפוש תמונות ומיון: גוגל לעומת Bing

לגוגל ול Bing  יכולות דומות ובסופו של יום, שתי שיטות של המיון דומות ומשתמש הקצה לא ידע להבחין בהבדל. אם כך מה שונה בכל זאת?
גוגל ו- Bing מציעות שאילתות לחיפוש בסמוך לחיפושו של המשתמש.
במנוע של Bing קל יותר לשנות את השאילתא ע"י הקשה על אחת האפשרויות המוצעות ע"י מנוע החיפוש. התוצאות אינן מראות תמונות מוקטנות אולם הניווט בתוצאות הוא פשוט וכן מוסף בצד העמוד חיפושים הקשורים בנושא.
אפשרות מיון התמונות של גוגל ממוקמת (בעברית בימין) מתחת למיון ע"פ רלוונטיות. ניתן לבצע חיפושים גם אם לא יודעים את השם המדויק של מה שמחפשים אך יודעים איך הוא נראה. אפשרות המיון מוגבלת ל 15 אפשרויות בלי היכולת להוסיף עמודים נוספים.
כיצד למיין תמונות ע"פ נושאים בהתחשב ב- קידום אתרים בגוגל
בשלב ראשון במעלה, יש לשער ע"פ איזה נושאים גוגל משתמשת בנישה עימה עובדים. נישות כמו גולף, מכוניות, כלבים, קידום אתרים ושאילתות פופולאריות אחרות מחזירות קבוצות שונות של נושאים.
גם כאן כמו בחיפוש אורגני רגיל ניתן לראות את דירוג כללי של מספר תמונות כלומר מספר תוצאות לכל שאילתה, אולם ערך זה עדיין לא מייצג לגמרי את רמות התחרות המוצגות בחיפוש .
האלגוריתם של דירוג התמונה הוא קשה יותר לניתוח מכיוון שלא ניתן להשתמש בכלי פיתוח מצד שלישי ע"מ לראות נתונים נוספים כמו ציטוטים, קישורים ו/או מקורות. הדבר הנכון בינתיים לעשות הוא לדבוק בכללי האופטימיזציה הקיימים לגביי תמונות.

קידום אתרים של תמונות

להלן מוצגים 4 טיפים לקידום אתרים בגוגל  של תמונות:
1.    הכנס בשם התיקייה מילת מפתח רלוונטית או ביטוי שעליו עושים קידום אתרים בגוגל.
2.    הטקסט הנלווה לתמונה צריך להיות רלוונטי לנושא התמונה או להכיל גם הוא ביטוי קידום אתרים.
3.    חשוב לאפשר לאתרים אחרים להשתמש בתמונות המופיעות באתר שלך אולם חשוב לשים לב שהאינדקס הראשון של גוגל יהיה מהאתר בבעלותך ע"מ שגוגל תדע מי הוא המקור.
4.    גוגל אינה חוסמת אפשרות זו לברנדים (שמות מסחריים) מה שמראה כי קיימות תמונות ע"פ קבוצות ייחודיות ע"פ שמות מסחריים.
דבר אחד בטוח, עם היכולת למיין אובייקטים, ישנן הזדמנויות חדשות לדרג תמונות באופן שוטף בלי שהמשתמשים ישתמשו בשאילתות האוטומטיות המוצעות להם. חשוב לזכור שיש שימוש גם בהשלמה אוטומטית של מילות המפתח של החיפוש כמו גם בחיפוש ע"פ קבוצות, דבר חשוב מאוד ע"מ לדרג את התמונות שברשותך.
מאמר מאת: ברנט ראנגן