.

כתיבה לאינטרנט

01.01.0001

מילות מפתח וקידום אתרים

כאשר בעל אתר יוצר קשר עם מקדם אתרים במטרה לבצע קידום אתרים , מקדם אתרים נוהג לשאול אותו "עם אילו מילות מפתח אנשים מחפשים את האתר שלו" זאת בשביל לקבל מידע הראשוני על תחום העיסוק של האתר.


מצד אחד של הסקאלה יש את בעלי האתרים שאינם מכירים בכלל את המושג "מילות מפתח" ,לא מבינים את השאלה ששאל אותם המקדם אתרים ומקבלים הסבר קצר לצורך הבנת התהליך של קידום אתרים המבוסס כולו על קידום מילות מפתח.


מהצד השני של הסקאלה יש שפונים אל מקדם אתרים עם "רשימת מכולת" של מילות מפתח אשר בהן הם רוצים קידום אתרים.


אין ספק שכל ביטוי שאיתו גולשים מגיעים לאתר דומה בעצם למניע קניה. אנשים עשויים לחפש עסק מסוים במגוון אפשרויות חיפוש וכל בעל אתר רוצה להיות הראשון להופיע במילים אילו.


מבחינת קידום אתרים יש גבול מאוד ברור לכמות המילים שאיתן אפשר לקדם אתר.


בד"כ מקדם אתרים יצביע על מילה או שתיים המשתלמות ביותר לקידום עבור עסק מסויים ורק אחרי שהאתר יגיע למיקום גבוה בדף הראשון ניתן יהיה לקדם מילים נוספות.


כמה מילים אפשר לקדם


כתיבה לאינטרנט המכוונת קידום אתרים צריכה לאפשר לגוגל להבין מהדף מה המילים החשובות ביותר.


כדי שגוגל יבין מהי מילת המפתח בדף, מקדם אתרים מקפיד על כמה פעולות של קידום אתרים וכן על כתיבה לאינטרנט המדגישה וחוזרת על מילת המפתח בצפיפות מסוימת ובפיזור נכון בדף.


בשל אילוצים אלה הלוקחים בחשבון כתיבה איכותית המיועדת לגולש עם חוקי כתיבת תוכן לאינטרנט מכוונים קידום אתרים,לא ניתן לשבץ בדף יותר ממילת מפתח אחת או שניים. בתחום תחרותי מקדם אתרים מטפל רק במילת מפתח אחת לכל דף . חשוב להדגיש שלא רק שניתן בדף אחד לקדם יותר מביטוי אחד (או שניים במקרים מסוימים ) אלה שכדי לקדם מילת מפתח תחרותית, דרושים לכל מילת מפתח הרבה מאוד דפי אינטרנט שכל אחד מהם מטפל בדיוק באותו ביטוי .


במילים אחרות , לא מספיק לכל מילה לקידום דף אינטרנט אחד אלה דרושים עשרות,מאות ואלפי דפים המקדמים ביטוי תחרותי.


כיוון שתוכן עולה כסף, המשמעות של לקדם מילת מפתח היא להכין לאתר הרבה דפים שיקדמו מילה זו ולעשות הרבה קישורים עם מילת המפתח הזו. כתיבה ועבודת קישורים עולה כסף ולפיכך,קידום אתרים בתחום תחרותי מתמקד בד"כ בקידום של ביטוי אחד חזק.


כדי לבחור אילו מילות מפתח לקדם, מקדם אתרים עושה מחקר מילות מפתח אשר בסופו הוא מגיש לבעל האתר דוח המפרט את מכלול השיקולים לבחירת המילות מפתח שבחר.


אז כאשר בעל אתר מבקש לקדם מילות מפתח רבות, הוא צריך לקחת בחשבון שלכל מילה יהיה צורך להכין הרבה מאוד דפים לאתר (יש לכך משמעויות כספיות) וכמובן יהיה צורך לעשות קישורים בעבור כל מילת מפתח בנפרד.


זאת הסיבה שכאשר מקדם אתרים נשאל "כמה עולה לקדם אתר" בודק קודם כל את התחום בו עוסק האתר וכן בודק מבחינת ציפיות עד כמה בעל האתר מבין את המשמעויות של קידום מילת מפתח.