.

אסטרטגיית קישורים

01.01.0001


איך ליצור לאתר קישורים איכותיים - טיפים ממקדם אתרים


אתר שיש לו אמירה אמיתית בתחומו , שיש לו הרבה מה לספר, שטורח להתעדכן ולעדכן , יצותת באופן טבעי ע"י אתרים אחרים (כלומר יזכה לקישורים) בזכות השקעתו. אם אתר מספק מידע משמעותי, יש לאתרים אחרים עיניין להפנות את גולשיהם למידע הזה.

יחד אם זאת מקדם אתרים או בעל האתר עצמו יכולים לסייע באופן אקטיבי לגדילה משמעותית במספר הקישורים ולקדם את האתר בצורה משמעותית.

1 מקדם אתרים ימליץ לכם בחום קודם כל להרבות בתוכן. מעבר לחשיבות שנדונה בפרק -  איך משיגים יתרון תחרותי לאתר לתוכן יש השלכה גם על קישורים. דפי האתר מחוברים ביניהם בקישורים. כאשר יש באתר אינטרנט דפים רבים יש בהכרח קישורים פנימיים רבים(יש לדאוג כמובן לכך שהקישורים יהיו "פתוחים" למעבר הרובוט של גוגל). דרוג ה PR מושפע מקישורים פנימיים לא פחות מאשר מקישורים חיצוניים.

2. דרך נוספת לגרום לאתרים לצטט את אתרכם כלומר להצביע בקישורים אליכם היא להציע כתבות איכותיות שלכם באופן אקטיבי לאתרים אחרים.במקום שאתרים ימצאו אתכם בדרך מקרה ויבחרו לצטט אתכם , אתם נותנים להם להפגש עם התכנים שלכם באופן יזום. זוהי טכניקת שיווק מלאה בה אתם או מקדם אתרים הפועל בשימכם מזהים אתרים "טובים" (כאלו שהצבעתם עליכם תתרום לכם) ומתאימים להם כתבות מהאתר שלכם. בתמורה לתוכן איכותי שנתתם אתם מקבלים קישור ( לינק )וקרדיט. קישורים מעין אלה הינם איכותיים ביותר היות וגוגל מתייחס אליכם כאתר שציטטו את דבריו על כל המשמעויות הנובעות מכך. חשוב להשקיע מאמצים בהשגת לינקים כאילו או לבקש ממקדם אתרים לעשות זאת. אחת מהתמחויותי כמקדמת אתרים היא ביצירת  קישורים איכותיים בדרך זו.

3. כדאי לשלב קישורים של קח ותן במידה , ורצוי שחלק גדול יותר מהקישורים יהיו חד צדדיים שתמורתם היא לא בקישור חזרה.

4. ניתן לקבל קישורים מכל אתר איכותי אך מומלץ במיוחד לקבל קישורים מקולגות ומכאילו שפועלים באותו ענף. זה הזמן לפנות לספקים,לקוחות, (לפעמים אפילו מתחרים) או כאילו שעיסוקם קשור באופן חלקי לפעילותיכם ולהציע לקבל מהם קישור תמורת משהו(תמורת קישור חזרה, תמורת קישור מאתר שלישי,תמורה אחרת). פעמים רבות הכרות אישית של בעל האתר תתרום ל"פתיחת דלתות" על בסיס אישי אך פעמים רבות פעולת המכירה עצמה מרתיעה בעלי אתרים מלנסות . כדאי לוודא שמקדם אתרים בעל ניסיון בשיווק ישיג עבור האתר שלכם קישורים אלו .

5. יש להזהר ממקדם אתרים שמבטיח יצירת קישורים אך "משיג" אותם באמצעות "דפי קישורים" . אילו קישורים שבטווח הקצר יעלו את האתר אך בהמשך יזיקו לו.

6. כשאתם רואים אתר של מתחרה שלכם שמשתמש ב"דפי קישורים" בכמות "מסחרית", אל תהססו לדווח לגוגל (או לבקש ממקדם אתרים לעשות זאת). קישורים מדפים שמכילים המוני אתרים מכל מני סוגים מהווה "קידום אתרים אפור" .מי ששותף לזה מנסה להערים על גוגל ומנסה להתקדם על חשבונכם וזה המקום להתעקש על תחרות הוגנת.

7. כתיבה בפורומים, בבלוגים ובאתרי מאמרים הינה מקור נוסף ליצירת קישורים.  זוהי בהחלט עוד דרך לעשות "בז" שיווקי שיתרום לאתר.
8. אחרי כל המאמצים ליצירת קישורים איכותיים חשוב לתת את הדעת לטקסט שיופיע בקישור עצמו. יש לדאוג לקבל קישור מתוך מילת המפתח/ביטויי אותו רוצים לקדם. לדוגמא : אם מילת המפתח שלי היא הביטוי : מקדם אתרים - הקישור יראה למשל כך: " מקדם אתרים – יקדם עבודכם את האתר" .אל תשאירו את ההחלטה על הטקסט שיופיע בקישור אליכם לאתרים שנותנים לכם את הקישורים. אחרת תמצאו את עצמכם ,קרוב לוודאי אם קישור כזה: http://www.seo-touch.co.il/"" שתרומתו דלה.
בעבודתי בקידום אתרים באינטרנט אני משתמשת הרבה ביצירת קישורים מתוך מאמרים.סביר להניח שאין לי בלעדיות על השיטה אך לבטח לא הרבה מקדמי אתרים מבצעים אותה היות והיא מערבת פיתוח מערך קשרים ענף ומאמץ שיווקי רב . כדי לקרוא בהרחבה על השיטה ועל יתרונותיה אני מזמינה אתכם לעבור לדף : יצירת קישורים - הטקטיקה