.

אלגוריתם תוכן חדש לגוגל -פנדה

26.02.2011

 
לפני חודש בדיוק הצהירה גוגל בבלוג הרשמי שלה על כוונתה להילחם השנה באופן מיוחד באתרים לא איכותיים (כהגדרתה).  הצהרות אלו באו כהתייחסות לביקורת הולכת וגוברת שהופנתה אליה  כלפי נוכחותם המטרידה של אתרים לא ראויים בתוצאות החיפוש, אתרים שמקבלים דרוג גבוה ממה שמגיע להם בפועל ושמשתרבבים לתוצאות החיפוש הבולטות למרות שאינם ראויים לכך.
ב 23.2.11 הכריזה גוגל על השקתו של אלגוריתם תוכן חדש ,אלגוריתם שישפיע לדברי גוגל  על 11.8% מכלל שאילתות החיפוש.
עוד מוסיפים בגוגל שלאחרונה הוכנסו עוד אלגוריתמים קטנים נוספים אך  השפעתם הורגשה רק בקרב קומץ שאילתות ולכן גם על ידי פחות גולשים. האלגוריתם החדש הינו שינוי משמעותי וגוגל בחרה להשיק אותו בצורה פורמלית .
אלגוריתם התוכן החדש אמור לסייע לגוגל לסנן את האתרים שאינם תורמים משמעותית לגולשים. כהגדרת גוגל מדובר באתרים עם ערך מוסף נמוך לגולשים, בעלי תוכן מועתק, אתרים שגוגל לא מחשיבה כתורמים לרשת.
במקביל יספק האלגוריתם החדש כוח וחשיבות  לאתרים איכותיים עם תוכן מקורי ,מידע עדכני ורמת עניין גבוהה כדוגמת אתרים המשלבים נתוני מחקר, דוחות מעמיקים וכל תוכן בעל חשיבות.
לדברי גוגל האתרים שתורמים מידע אמיתי ובעל משמעות לגולשים הם למעשה אבן היסוד לקיום הרשת ולמערכת האקולוגית שלה ולכן גוגל רואה לנכון כאינטרס שלה לזהות אתרים אלו ולהעצים אותם, זה למעשה מה שהאלגוריתם החדש  בא לעשות.
צעד נוסף של גוגל לשיפור חווית הגלישה ומלחמה בספאם כולל השקת  אפליקציה שמאפשרת לגולשים לדרג אתרים בדפדפן שלהם (בינתיים רק בכרום)  . Personal Blocklist Chrome extension  התוסף  הנ"ל מאפשר לגולש להגדיר אתרים אותם הוא רוצה לחסום מהתוצאות שלו. קידום אתרים בגוגל
שימוש באפליקציה זו מאפשרת גוגל  (כחלק מתנאי השימוש באפליקציה) גישה למידע שהזינו הגולשים באשר לאילו אתרים בחרו הגולשים לחסום.
שימוש במידע זה מאפשר לגוגל לקבל מידע מעיניים אנושיות לגבי אתרים שלמעשה דורגו כאתרי SPAM.  לפי שעה גוגל לא עושה שימוש במידע המתקבל מדרוג הגולשים הזה כחלק מהאלגוריתם החדש . גוגל מתגאים באלגוריתם החדש שהוכיח תאימות גבוה בין הסינון שהוא מבצע לזה שהגולשים דרגו. כבדיקה לאיכותו של האלגוריתם תוכן החדש הצליבה גוגל את המידע שקבלה ממאגר חוסמי האתרים  רוב האתרים שזיהה האלגוריתם החדש כ SPAM  הם אלו שהגולשים ביקשו לחסום מרצונם. בשלב זה מיושם האלגוריתם בארה"ב בלבד אך מתוכן להיות מיושם גם מחוצה לה בקרוב.
על האלגוריתם והשפעתו על קידום אתרים בגוגל  
 
המידע על האלגוריתם החדש ראשוני בלבד ועדיין אין מספיק פרטים לגבי  טיבו והשלכותיו על קידום אתרים בגוגל. מההכרזות הרשמיות של גוגל בחודש הקודם כמו גם צמעדיה להכנסת האפליקציה לדפדפן כרום מרמזת  שגוגל נוטה יותר ויותר להישען  על העיניים האנושיות כמסננת טובה לאתרים
להערכתי כמקדמת אתרים החשיבות של דרוג גולשים, אזכורים ברשת , LIKE" " למיניהם  כמות כניסות לאתר ואף זמן שהיה ונטישה בדף  יהיו אבני הבניין לאלגוריתם תוכן חכם . רייטינג ודרוג גולשים (בהנחה שחשיבותם משקלם תגדל) תהווה אתגר משמעותי בקידום אתרים בגוגל . מדובר באתגר היות ומקדמי אתרים יאלצו לנטוש שיטות קידום אתרים ותיקות (של תוכן לקידום ואתרים תומכים למשל)  ולהתחיל לייצר תוכן איכותי שמוביל לרייטינג ולתגובות גולשים.