.

הפניה קבועה (קוד 301)

01.01.0001

הפניה קבועה (קוד 301)

 חלק א'

הפניה קבועה בדפי אתר היא פעולה שיש לה השלכות רבות משקל בקידום אתרים באינטרנט. כאשר אתר משנה כתובת,טכנולוגיה,או פשוט משנה סדר פנימי של דפים לקטגוריות אחרות הוא צריך לעשות פעולות של "עקוב אחרי" אל מנת לשמור את היתרון שהשיג בקידום אתרים.כדי לבצע הפניה בצורה תקינה מומלץ לפנות אל מקדם אתרים שידאג להעברה נכונה של הישן בחדש או לקרוא את המאמר הזה.

מתי עושים הפניה קבועה (permanent redirect)


הפניה קבועה יש לעשות בכמה מצבים:

כאשר משנים את שם הדומיין של האתר, כשמוסיפים שם דומיין נוסף ורוצים שהגולשים יגיעו לאותו אתר (למשל יש לנו אתר www.x.co.il ואנו קונים גם את הדומיין www.x.com ורוצים שגולשים יגיעו לאתר עם הסיומת co.il .מקרים אחרים שבהם עושים הפניה קבועה הם: שינוי שם קובץ,הוספה או שינוי ספריה פנימית,כל שינוי פנימי בהיררכיה בתוך ספריות האתר. מצב נוסף המצריך הפניה קבועה (קוד 301) הוא כשהאתר משנה טכנולוגיה והסיומת של הדפים משתנה בהתאם.

הפניה קבועה חשובה לקידום אתרים


כאשר עוברים מכתובת אתר לכתובת אחרת פעולת "עקוב אחרי" זה צעד דיי אינטואיטיבי (בדיוק כמו שעושים כשעוברים דירה) . במיקרים אחרים "מינורים" יותר של העברת כתובות פנימיות לא תמיד יש מודעות לצורך לבצע פעולת "עקוב אחרי".

לכאורה אתרים רבים לא נותנים על כך את הדעת, פעמים רבות באין מקדם אתרים שיעלה בפניהם את המודעות לחשיבות ההפניה הקבועה הם לא מבצעים הפניה כלל, או עושים הפניה רק לחלק מהדפים. בעלי אתרים אחרים משאירים את סוגיית ההפניה למתכנת שמצידו עושה את מה שידוע לו / וקל לו יותר לביצוע  שזה בד"כ הפניה זמנית בקוד 302 (אסור אסור!).הפניות לא תקינות (למשל בקוד 302) קורות בעיקר כשאין מקדם אתרים בתמונה. ההבדל בין הפניה קבועה permanent redirect להפניה זמנית בקוד 302 בקידום אתרים באינטרנט הוא ההבדל בין לשמור את כל היתרון שהאתר צבר בקידום אתרים לבין...לזרוק את כל ההישגים לפח ולהתחיל מאפס.
באין מקדם אתרים בתמונה משתכנע בעל אתר (זה שדווקא כן מודע לצורך לעשות הפניה) שהכל בסדר ( 301 או 302 נשמע כמעט אותו דבר...) .
אלה שהעברה שאינה קוד 301 לא נחשבת בעיני גוגל בכלל ואחרי כמה שבועות כל ההישגים שהאתר השיג בקידום אתרים באינטרנט יורדים לטמיון.
כדי לדעת איך עושים הפניה נכונה בקידום אתרים באינטרנט אתם מוזמנים לקרוא את החלק השני של המאמר