.

כפתור גוגל 1+

10.04.2011

ממש בימים אלו השיקה גוגל   פרויקט ניסיוני חדש של דרוג אתרי אינטרנט .הגולשים הנרשמים לפרויקט יוכלו לגלוש ולדרג אתרים בתוצאות החיפוש במידה והם מעוניינים לתת להם לכאורה עוד מוצר ממעבדת הניסויים של גוגל אך בפועל מדובר בניצניה של מהפכה בעלת השפעה רחבה על עולם האינטרנט ועל קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל
יש יגידו שפרויקט זה הוא התשובה של גוגל לכפתור ה LIKE  של פייסבוק  וניסיון ליצור חוויה של שיתוף בדומה לרשתות חברתיות. אחרים יראו בזה עליית מדרגה במלחמה בספאם ,עיניים אנושיות כאמצעי משלים לגוגל פנדה ולאלגוריתמים אחרים למלחמה בספאם (בדומה ל - Personal Blocklist Chrome extension )
תהיה הסיבה המרכזית אשר תהיה (וממילא נדע על כך במוקדם או במאוחר) מסתמנת לה מהפכה באינטראקציה מול הגולש – הגולשים מתבקשים להיות דעתנים להביע פומבית את יחסם לדפים לאתרים ולמודעות פרסומת ברשת מה שידורג על ידי הגולשים ב 1+ יקבל מעיין "שרשרת חסינות" מגוגל ,רייטינג גבוה מהגולשים שווה עבור גוגל אתר שראוי להמשיך להציגו ואולי אף לשפר לו מיקום ולעומתם אתרים שאיש לא מגיב אליהם יתכן שהתוכן שלהם לא ראוי לתגובה ובמילים אחרות עונה לקטגוריה של LAW QUALITY  התכנים שלשמם תוכנן אלגוריתם פנדה.  
על פרויקט 1+
 
1+ נמצא בשלב בדיקה ראשוני ביותר הוא פעיל  בשלב זה רק דרך google.com ולא גוגל ישראל. על מנת להתנסות בו יש להצטרף  כנרשם לפרויקט - לגשת לאתר מעבדת הניסויים של גוגל  לפתוח חשבון   GMAIL ולהגדיר את הפרופיל כ"ציבורי"
 סימון אתר על ידי גולשים רבים יעלה את סיכוייו להיות בולט בתוצאות גם עבור משתמשים אחרים. גם אם הם אינם נמצאים ב"מעגל חברתי" של אלו שדרגו אותם
חשוב להדגיש כי סימון אתרים על ידי גולש מסוים אינו אנונימי – את הסימונים שסימן הגולש יוכלו חברי "המעגל החברתי" שלו לראות בתוצאות חיפוש שלהם , וכן כל מי שיבקר בפרופיל הציבורי של אותו גולש יראה את הדרוגים.
במסגרת המעגל החברתי מוגדרים אנשי קשר של הגולש דרך ה-  GMAIL  , GOOGLE TALK , האנשים שאחריהם עוקב המשתמש ב GOOGLE BUZZ  ו – GOOGLE READER.
יש כאן למעשה משוואה לא מאוזנת שכן אנשים שעוקבים עם גוגל באז אחרי גולש יוכלו לראות את הדרוגים שלו אך הוא לא יוכל לראות את שלהם (אם לא יהיה רשום לממשק שלהם)
ועוד בעניין פרטיות , גוגל מספקת אמנם אמצעי הסרה לגולש למחוק ידנית את הדרוגים שדרג וכן להפוך את כפתור ה 1+ בפרופיל לפרטי ולהגדיר מי יראה את הדרוגים ומי לא יורשה אך עדיף לא להסתמך על כך כל עוד המוצר בבדיקות ולא ברור מה יקרה בהמשך