.

איך משיגים יתרון תחרותי לאתר אינטרנט

01.01.0001

איך גוגל בוחר אתר  "טוב"


כשאנו צריכים להחליט ממי לקנות או אם איזה בעל מקצוע לעבוד אנו שואפים לבחור את מי שנראה לנו הכי מקצועי . אנו מתרשמים מעסק גדול שגדל בהתמדה , אנו מניחים שאם הוא ותיק ועדיין שורד אז כנראה יש לו "נוסחה מנצחת", אנו מתרשמים מעסק שמגלה בקיעות וידע ,אנו מייחסים חשיבות רבה להמלצות.


כדי לעזור לנו הגולשים למצוא בתוצאות החיפוש של גוגל את העסקים "הכי מקצועיים" כלומר את אלה שהכי ראויים להופיע כמענה למה שחיפשנו, גוגל משתמש באותם קריטריונים ועושה עבורנו סינון המחקה את שיקול הדעת האנושי. לפיכך כאשר מחפשים ביטוי מסויים (כמו "מכונות קפה","צימרים בצפון" או כל דבר אחר) , הקריטריונים של גוגל להציג לנו אתרים מסיימים לפני אחרים הינם  לפי:  גודלו של אתר ומקצועיותו, עד כמה הוא משתדל לעבוד נכון, ותק האתר (באינטרנט) ואלו ממליצים טובים יש לו.


כמו שבעולם העסקים כדי לקצור פירות לאורך זמן יש להגדיל באופן מתמיד את היתרון התחרותי, כך גם באינטרנט . אתר אינטרנט צריך לגדול כל הזמן, להשתכלל , לבצע קידום אתרים (לבד או ע"י מקדם אתרים )ולדאוג לשמור על היתרון שהשיג.


תוכן לאתר- הגודל כן קובע!


העצה הראשונה שלי כמקדמת אתרים שאני מייעצת לכל אתר אינטרנט היא – להגדיל את דפי התוכן בהתמדה אך לא בבת אחת.


גם אם האתר שלכם הוא בתחום בו לכאורה לא ניתן לכתוב הרבה, (כמקדמת אתרים העוסקת גם בכתיבת תוכן לאינטרנט אני טוענת שאין מצב כזה) עליכם לשאוף להיות עם יותר תוכן מאתרים מתחרים שלכם בתחום.
גדילה בדפי תוכן צריכה להיות בדפים "שיווקיים" כלומר דפים מרכזיים שמטרתם להוביל את הגולש לבצע פעולות ( ראו שיווק באינטרנט) וכן בדפים שיכולים ששייכים לקטגוריית "מאמרים". דפים אילו אינם מיועדים להשיג מטרות שיווקיות ישירות אבל חשיבותן רבה הן לקידום אתרים והן ללקוחות.
 יש אתרים שלא ירצו שדפי התוכן יסיחו את הגולשים ממטרות מרכזיות של האתר (למשל מלרכוש מוצרים...) . ניתן למקם דפי תוכן ב"ארכיון כתבות" או "מאמרים" . מה שחשוב הוא שכל עוד גוגל נכנס לדפים ו"סופר אותם" (רואה אותם ,מחשיב אותם ואת הקישורים שנוספו ביניהם) , הוא מייחס לגודל חשיבות רבה בדרוג שלו. אז כדי להשיג יתרון תחרותי לאתר על פני מתחרים בתחום ולשאוף להיות אתר בר סמכא חשוב להשקיע משאבים/ זמן בכתיבת תוכן לאינטרנט ובהוספה מתמדת של דפי תוכן. חשוב לזכור-אתר אינטרנט שיש לו מה לספר לעולם,כזה ששואף להעשיר את הגולשים בידע , גוגל נותן לו במה ראויה.
אלמנט חשוב נוסף ביצירת יתרון תחרותי לאתר אינטרנט על פני המתחרים תוכלו לקרוא בדף אסטרטגיית קישורים .